Vad alla verkar " ha en bra nattning"
Min är helt ursäkta ordvalen men förskräcklig... Jag brukar försöka så gått det går att börja göra iordning dom vid 19 tiden, men oftast så skiter det sig helt. 6 åringen är i förpubertets/trotsålder o är så j-vla trotsig o ska bråka o tajffsa tll förbannelse, vill aldrig borsta tänder,tvätta sig eller duscha jag får dra in henne till badrummet o "tvinga henne" borsta tänderna osv, det är som ett löppass på 1 mil efteråt svetten rinner om jag har tur så har 5 åringen o 2,5åringen suttit stilla i soffan o tittat tv, så när 6 åringen är klar så får dom byta plats så kommer dom två till badrummet, 2,5åringen är också i trotsålder så det är en pärs är med, 5 åringen brukar göra ofta göra sig klar utan tjaffs, men inte jämt. när dom är klara så går jag upp med dom tv( brukar fråga om 6 åringen ska följa med o läsa saga men det vill hon absolut inte hon skirker o bråka att jag skall stanna kvar i soffan) jag försöker med lugn töst tala om att hennesmåsyskon måstegå o sova o att jag kommer snart....men det funkar inte..., 5 åringen tar en ipad o lägger sig i sängen o tittar eller spelar lite medan jag försöker lägga 2,5 åringen som absolut inte ska sova det grinas o tjaffsas o skriks, försöker läsa en saga o sedan släcka sedan måste man ligga där tills han somnat, det brukar ta lite tid då brukar 5 åringen komma in då å då o fråga när jag ska komma in till henne + att 6 åringen sitter på nerevåningen o skriker o härjar o vill inte vara själv,oftast passar hon på o göra rensar kylen massa mat eller så... hon vill inte vara själv i sitt rum/säng heller utan det är helt kaos...oftast så somnar ingen förens vid 21-22 det är helt hopplöst.....