Inlägg från: Anonym (Samma som barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma som barn)

Ensam vårdnad semesterrättigheter för vv helg-pappa

Hej!
    Nu är ju inte jag insatt i regler och allt detta, men har egen erfarenhet från min egen barndom. Mina föräldrar har aldrig bott ihop och jag har varit hos min pappa vh från att jag var några år (började väl sakta med nån dag antar jag.)
    Kommer inte riktigt ihåg när det började, men iallafall vid 6-års ålder, var jag och pappa på Gotland 3-4 veckor i sträck. Jag var extremt mammig och tyckte stundtals att det var lite jobbigt. Som tur var hade jag världens bästa pappa som fixade så jag kunde ringa mamma när jag ville, skicka vykort och accepterade att jag kunde va ledsen för att jag saknade mamma (även om det säkert sved lite..)
    Jag minns iallafall tillbaka till de semestrarna med mycket värme och glädje. En chans för mig och pappa att få lite vardag och också kunna ha lite tråkigt tillsammans (blir ju annars inte så mycket av den varan vid varannan helg..)
    Jag minns inte riktigt om jag var tillfrågad, men kan tänka mig själv att 3-4 veckor hade låtit som väldigt lång tid i en 6-årings öron och att alternativet att åka hem tidigare istället fanns. Jag hoppas att din dotter har en lika fin och lyhörd pappa som jag hade och att han sätter sitt eget ego åt sidan om det verkligen inte skulle funka och att hon inget annat vill än att åka hem!
     Lycka till! 

Ps, även om jag också var väldigt nära med min mormor och morfar och stundtals träffade dom mer än min pappa, tror jag inte 3-4 veckor hade funkat lika bra.. 

Svar på tråden Ensam vårdnad semesterrättigheter för vv helg-pappa