• Saken86

Hur vanligt är det att Ägglossningstest visar positivt kring Bim?

Är på Bim-2 idag och har känt mig jävligt konstig i kroppen sista dagarna.
    Tog Clearblue ägglossningstest nu ikväll som gav glad gubbe!?

Fick glad gubbe för två veckor sedan så det kan inte vara ÄL nu iaf!

Har förstått av det kan visa positivt för både mens och graviditet.

Så min fråga är nu.

Hur vanligt är det att det blir positivt och mensen kommer? Har du varit med om det? Vilka erfarenheter har ni? Man hör ju bara om folk som varit gravida.

Och hur vanligt är det att det tyder på graviditet??

Tog nämligen ett clearblue plus också som var negativt.

Så, jag vet inte riktigt vad jag ska tro?? :/

Ge mig era erfarenheter snälla :D                       

• Svar på tråden Hur vanligt är det att Ägglossningstest visar positivt kring Bim?
  • högavisan

Vill du ha statistik så kan jag inte hjälpa dej. Men det visade plus för mej med, typ fyra, fem dagar innan bim.

• LillaJag06

Jag har fått det och ägglossat 2 ggr.

Så fick ingen mens utan fick ÄL två gånger.

Bekräftat hos gyn.

Men vissa får positiva tester vid mens eftersom testet inte kan skilja på hormonerna.

Tog du testet för att du tror att du är gravid?

• LillaJag06

Svarade nog inte riktigt på din fråga.

Har provat flera gånger och har då fått positivt vissa gånger och andra inte trots att mensen kommit.

• Saken86
    LillaJag06 skrev 2013-11-07 20:41:05 följande:
    Svarade nog inte riktigt på din fråga.
    Har provat flera gånger och har då fått positivt vissa gånger och andra inte trots att mensen kommit.

Okej Tack för svar :)

Jo, jag testar för att jag tror (Hoppas) På grav ;)  
  • högavisan

Ah, jag svarade inte heller. Enligt clearblues kundtjänst så kan ett positivt test bero på tre saker: ägglossning, hormonrubbning (minns inte namnet) och graviditet. Jag ringde och frågade eftersom jag trodde det var nåt fel på antingen mej eller testet. Eller båda. Men jag var bara gravid. Skrattande

• Saken86
    högavisan skrev 2013-11-07 20:39:37 följande:
    Vill du ha statistik så kan jag inte hjälpa dej. Men det visade plus för mej med, typ fyra, fem dagar innan bim.

Hahahaha näää, statistik behövs inte ;)

Mest nyfiken på hur det varit för andra som fått positivt äl test i samband med Bim, och vad utfallet blev så jag kan stilla min nyfikenhet lite...typ? haha

Var du gravid då eller var det mensen den reagerade på?      
  • LillaJag06
    Saken86 skrev 2013-11-07 20:43:26 följande:

Okej Tack för svar :)

Jo, jag testar för att jag tror (Hoppas) På grav ;)  
    Okej :)

Men varför köper du inte ett gravtester då? Haha förlåt men det ger dig rätt svar nu när du är så nära BIM
  • Saken86
    högavisan skrev 2013-11-07 20:44:31 följande:
    Ah, jag svarade inte heller. Enligt clearblues kundtjänst så kan ett positivt test bero på tre saker: ägglossning, hormonrubbning (minns inte namnet) och graviditet. Jag ringde och frågade eftersom jag trodde det var nåt fel på antingen mej eller testet. Eller båda. Men jag var bara gravid. Skrattande

Jasså?? Hihi  vad spännande!! :)
    När fick du plus på Gravtestet då?

Tänkte för mitt var ju negativt. Fick du plus på gravtest då också? :)   
  • Saken86
    LillaJag06 skrev 2013-11-07 20:45:40 följande:
    Okej :)
    Men varför köper du inte ett gravtester då? Haha förlåt men det ger dig rätt svar nu när du är så nära BIM

Fegtestade ju med Äl-testet först, och när det till min stora förvåning blev positivt så tog jag grav testet som då blev negativt.

Så då blev jag fundersam och tänkte höra mig för efter lite erfarenheter  :) Vet ju att det är fler som testar med äl tester kring bim så ville mest höra vad andra fått för utfall när dom fått positivt och vad det innebar för dom :)

Jag lär ju märka om mensen kommer eller inte, men blev bara nyfiken :) 
  • högavisan
    Saken86 skrev 2013-11-07 20:47:12 följande:

Jasså?? Hihi  vad spännande!! :)
    När fick du plus på Gravtestet då?

Tänkte för mitt var ju negativt. Fick du plus på gravtest då också? :)   

Jag fick plus på gravtestet samma dag som förväntat mens. Jag tog ägglossningstestet för att jag kände mej konstig, vårtorna ömmade och tjejmagen kändes konstig. Illa mådde jag med som bara den, och det kvittade hur mycket noavlucol jag åt så gick det inte över. Ibland är man bara stendum, det är lika bra att erkänna. Solig
  • Saken86
    högavisan skrev 2013-11-07 20:58:25 följande:

Jag fick plus på gravtestet samma dag som förväntat mens. Jag tog ägglossningstestet för att jag kände mej konstig, vårtorna ömmade och tjejmagen kändes konstig. Illa mådde jag med som bara den, och det kvittade hur mycket noavlucol jag åt så gick det inte över. Ibland är man bara stendum, det är lika bra att erkänna. Solig

Hahahaha okej! :) Gulligt att du orkade svara iaf, Tack! :) Är du gravid nu eller har du redan fått?? :D

Ja, jag får väl försöka ha is i magen och se vad som händer på Lördag. Antingen dyker röd-djävulen upp eller så får jag ett fint plus. Herregud. Vilka långa dagar att vänta!!! Nervös som sjutton :D  
  • Lindsey Egot the only one

Jag hade ägglossning 8 dagar efter bim och 14 dagar efter bim. Så man kan ha två ägglossningar på en månad. Blir båda äggen befruktade så får man ju tvåäggstvillingar.

• högavisan
    Saken86 skrev 2013-11-07 21:04:49 följande:

Hahahaha okej! :) Gulligt att du orkade svara iaf, Tack! :) Är du gravid nu eller har du redan fått?? :D

Ja, jag får väl försöka ha is i magen och se vad som händer på Lördag. Antingen dyker röd-djävulen upp eller så får jag ett fint plus. Herregud. Vilka långa dagar att vänta!!! Nervös som sjutton :D  
    Jag är gravid nu, vecka 25. Så min pinsamma dumhet är inte alltför långt bort. Skrattande

Jag ska hålla både tummar och tår för dej och hoppas på ett plus!!! Solig 
  • Saken86

Bim idag. Minus på Cb.

Ingen mens än iaf. Om man då bara visste.

Men visst borde väl grav testet visa positivt vid det här laget om det nu vore hcg äl- testet reagerade på!?

• Anonym (Längtan)

Hej, hoppar in här med! Jag är på Bim+2 nu och det är negativ på grantesten MEN ägglossningstestet har jag testat i mer än 1 vecka nu och den bli bara starkare tror jag? Vad tror ni? 

Bild1 förra veckan 
    bild2 igår 
    bild3 idag 

Svar på tråden Hur vanligt är det att Ägglossningstest visar positivt kring Bim?