Inlägg från: smultrontroll |Visa alla inlägg
  • smultrontroll

Lampa för amning på natten?

Har fått tips om att köpa en svag nattlampa för att lätt kunna amma/titta till bebisen på natten utan att behöva tända upp helt. Vill gärna hitta en som lyser tillräckligt för att kunna se, men inte mer än så. Någon som kan tipsa om en bra sådan lampa?

• Svar på tråden Lampa för amning på natten?
  • smultrontroll
    Cecilialia skrev 2013-11-06 22:51:25 följande:
    Köpte en på Ikea för någon vecka sedan. Den går på solljus så sladd och batteri slipper man. 

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70196857/
    Tack för tipset, men vi bor i lägenhet med ganska få soltimmar per dag, så det blir nog ändå mer praktiskt för oss att ha något el- eller batteridrivet. Ska kolla på spöklampan som flera tipsat om!
  • smultrontroll
    Petra 334 skrev 2013-11-06 22:45:48 följande:
    Vi har en barnvakt från Philips med inbyggd nattlampa. Står på hela natten och står ändå alltid bredvid sängen :)
    Kollade snabbt på Clas Ohlssons hemsida och såg en Philips barnvakt för 600 någonting - känns lite onödigt dyrt vi egentligen bara behöver en lampa. Men annars verkar det praktiskt :)
  • smultrontroll
    Margaux skrev 2013-11-06 23:46:40 följande:
    Jag har sänglampa med dimmer...... så kan man ha nästan inget ljus om man vill eller helljust om det kräks etc. Men oftast tänder jag ju inte lampans alls. Hittar bh spännet gör jag ju ändå och babyn hittar bröstvårtan.
    Det låter ju inte dumt faktiskt. Men hur funkar det med dimmer - måste man köpa en speciell lampa då, eller kan man köpa bara en dimmer som man kopplar in till den sänglampan man redan har? Och var köper man det isf? Har dålig koll på el-prylar :)
  • smultrontroll

Tack för alla tips! Nu har vi köpt ett batteridrivet LED-blockljus från Clas Ohlsson som vi testar till en början iaf. Ger ett behagligt ljus och ser fint ut i sovrummet. 

Svar på tråden Lampa för amning på natten?