Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

Är så avundsjuk på er som har bf inom räckhåll! Har idag 2 månader kvar och är så otroligt less på att vara gravid....speciellt när det är varmt! Står inte ut! En trotsig treåring på det och livet är fantastiskt... :-/

• Sessan78

emjh: håller med PoL...han är inte värd din energi. Det är han som missköter sitt jobb inte du! Härskarteknik utnyttjas av väldigt små människor som måste trycka ner andra för att själv må bra... Stå på dig!

Mjölkchoklad: stort grattis till lyckat RUL! Härliga nyheter och grattis till en liten tjej!

Insanejane: Wiiiieeee, snart är det dags! Du har kämpat bra och imorgon kommer belöningen! Du får gärna uppdatera oss när du känner att du orkar och har tid! Lycka till imorgon, snart kan du bara njuta och få snusa bebisdoft!!!

• Sessan78

Jag var på kontroll hos barnmorskan igår liten ligger fortfarande i säte. Jag är nu i v 33. Bebisen har suttit i säte länge, eftersom jag aldrig känt sparkar uppåt så säger jag hela graviditeten. Det var exakt likadant när jag väntade dottern för tre år sen. Nu ska jag ta ställning till om jag vill göra vändningsförsök. Med dottern gjordes två misslyckade försök som gjorde så fruktansvärt ont att jag fick svårt att andas. Min läkare tror att formen på mitt bäcken kan ligga bakom att mina barn bara sitter i säte. Han tror att ett vändningsförsök troligen inte skulle lyckas den här gången heller. Känner mig lite kluven...göra ett försök som troligtvis inte kommer att lyckas och ta smärtan det medför bara för att snittas igen eller göra ett försök bara för att öka chansen att föda vaginalt? Det som är viktigt för mig är bara att föda min bebis, inte hur...

Hur hade ni gjort?

• Sessan78
    Insanejane77 skrev 2014-06-18 11:14:10 följande:

Hej flickor! Har inte hunnit sitta en sekund vid datorn mer eller mindre och det har skrivits en del sedan jag kollade senast, hinner inte läsa ikapp så om jag missat något ber jag om ursäkt. 

Jag är nu mamma till världens finaste lilla Majken! Hon kom i tisdags och levererades med kejsarsnitt och vägde 4080g och var 52 lång. Vi är sååå lyckliga! I fredags fick vi komma hem och sedan dess har det varit full rulle. Vi mår bra båda två och här kommer en bild på mitt lilla gryn:

Eftersom jag inte lär hinna sitta här så mycket som innan längre så önskar jag alla stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Stort GRATTIS till lilla Majken! Hon är jättesöt och helt perfekt! Njut så mycket du bara kan!
  • Sessan78
    Kaa76 skrev 2014-06-16 23:08:47 följande:

Hej hej, jätte länge sedan jag skrev här sist.  Är över 200 nya inlägg och tja, ja, funkar inte riktigt att läsa i kapp så jag hoppas allt är bra med alla!

Själv är det väl inte så där jätte bra. Är i v. 31 nu, 32 om en timme smile5.gif Och själva graviditeten är väl inte värre än den var innan, däremot har det hänt en del riktigt jobbigt hemma.
    Dessutom har jag tydligen fel på mitt hjärta, var inlagd i 13 dagar på först HIA och sedan arytmiklinik. Har något som heter dolt Wollf-Parkinsson-Whites syndrom. De flesta får inte så stora problem men jag känner av det nästan oftare än jag inte gör det, är väldigt påverkad och skall bli opererad så fort lillknyttet är fött. 
    Känns jätte konstigt, att gå från att ha en vilopuls på 60 och även om jag haft väldigt ont av foglossning varit relativt aktiv, till att ha ett hjärta som sällan slår mindre än 100 slag i minuten, om jag går bara ett par meter går pulsen upp i 130,140 och fortsätter sedan uppåt om jag inte tar det lugnt. Svimmar flera gånger i veckan och orkar inte vara vaken mer än några timmar åt gången. Är helt handikappad av detta och kan inte bo hemma, är ju ensamstående, så nu bor jag och mina tjejer hos mina föräldrar. Jobbigt det med, men nödvändigt. 
    Som tur är verkar bäbisen inte påverkas så mycket av hur jag mår, men klart att det hela tiden finns en oro för hur det skall gå :/  
    På måndag skall jag träffa läkare och prata snitt, antar att det inte kommer bli någon diskussion alls nu när jag mår så här. 

Men tar det aldrig slut för dig Kaa! Du har verkligen haft mycket motgångar och graviditetskomplikationer i ditt liv. Det är ju ändå "tur" att dom upptäckte det här med hjärtat så att du får rätt hjälp. Skönt att du har familjen som stöttar också. Vilken vecka är du i nu?

Ta det lugnt nu och sköt om dig och bebisen! kram
  • Sessan78

Blivit sjukskriven på 100% idag. Känner mig lite nedstämd över det. Känns som ett misslyckande...

Foglossningen har bara försämrats så nu är jag verkligen helt handikappad. Kan inte längre ens sova på nätterna pga smärta och värk, så sjukskrivningen är ett måste för min del om jag ska kunna ta hand om bebisen när den kommer. En liten tröst är väl att den inte är så jättelänge kvar...33+5 idag.

Här hemma är den lyckliga bubblan över. Sambon har en av sina "perioder" och är bara sur, tvär och irriterad på mig hela tiden. Dottern tycker också att mamma är pest och pappa bäst (mamma är jämt med henne och pappa är borta mycket så hon är väl less på mig plus att hon aldrig får höra ett nej från pappa, bara från dumma mamma).

Känner mig bara som en stor fet loser just nu....

• Sessan78

Här är jag 35+0 idag. Börjar närma sig! Började fixa för bebisen runt v 30, med att tvätta upp allt jag har kvar efter dottern som fyller 3 i dagarna. Jag kommer inte att bädda sängen och vagnen förrän vi kommer hem från BB. Går ju så fort och då är allt rent och fräscht för bebisen. Tror att dottern skulle vilja leka med sängen, om vi tar fram den nu, och bädda ner dockor och nallar etc. så jag skulle förmodligen få göra om allt i alla fall. Kommer även att komplettera med lite nya bodies och byxor när vi kommit hem och vet säkert om det är en pojke eller flicka.

• Sessan78

Varit hos BM idag! I huvudsak har det handlat om att liten ligger i säte...som en liten fällkniv! Jag vill inte göra vändningsförsök den här gången (gjorde två försök med dottern som misslyckades) då jag inte tror att det skulle fungera (tror inte min läkare heller), så nu skickas papper in ang. kejsarsnitt för min del. Lät som om det kan dröja ett tag innan man får svar om det beviljas men jag är ju 35+3 idag så det är ju inte obegränsat med tid att spela på. Hoppas att jag får svar snart...

• Sessan78
    Aftonstjärna skrev 2014-07-02 07:04:50 följande:
    Precis så satt min dotter! Mitt planerade snitt gjordes först i vecka 40+3, eftersom beslutet togs så sent och midsommaren kom emellan. Det var en nervös midsommar i stan för 12 år sedan! Snart får du alltså veta babyns födelsedag, vad spännande!
    bf 23 oktober
    Oj, så sent!?! Ja, det är ju semestertider så väntetiderna är ju alltid längre nu. Hoppas verkligen inte att jag måste vänta så länge. Har ju tänkt för mig själv att om det skulle bli snitt så blir det ju minst en vecka tidigare i alla fall...kanske är bäst att tänka om så att man inte blir besviken om det inte blir så. Är så less nu...stor, tung och svårt att röra mig...längtar efter min bebis!

Gick allt bra med ditt snitt och dottern när hon satt som en fällkniv? Hur var hennes höfter?

Födde min dotter med snitt pga säte. Hon satt i "skräddarställning" och hade problem med ena höftleden så hon fick ligga i frejka-kudde i sex veckor...
  • Sessan78

Maramia och Scarlett: det är ju jättenära för er! Har full förståelse för hur tungt det känns nu på slutet. Känner likadant men har ju längre kvar. Håller tummarna att det börjar hända saker i dagarna! Kram på er!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35