Inlägg från: Najlil |Visa alla inlägg
  • Najlil

Barn i Augusti 2005 del 7

Vi skaffade ingen gåstol till dottern och kommer inte göra det till Linus heller. Har inte ens funderat på det. I lägenhet med trösklar känns det också rätt överflödigt.

• Najlil

Hoppar in utan att läsa ikapp mer än denna sida. Förstår av akls kommentarer att det gick bra hos BVC, Linny. Skönt

Palleman: Jobbigt att det blir så! Men inte är du värdelös!! Jag lägger nog Linus oftare än maken och därmed går det ju lite fortare när jag gör det. Men nu går det nästan lika bra när maken lägger. På sitt sätt. När jag kommer och säger hur vi BRUKAR göra, blir det oftast fel. Linus får lära sig att vi har _lite_ olika rutiner. Hoppas ni hittar ett sätt, du och Ebba!

Maken ligger och sprattlar på golvet och testar det långa pilateprogrammet Han ser så söt ut så!!

Barnen sover. Linus är dålig i magen fortfarande. Han är ju så hungrig. Det skär i kroppen när vi äter och han försöker fånga något. Smaskar glatt och sträcker sig ivrigt efter sin lilla tesked med salt vatten Lilla vän!! Och så glad och tapper. Tur att amningen funkar. Det är väl den näringen han får nu.

• Najlil

Neeee...Här var det tomt.
    Då går jag in och peppar maken. Eller klagar hur fel han gör

God natt på er!

• Najlil

Nejmen! Jag hann ju inte se ditt inlägg JUH!! Kram på dig lilla fina Linny!! Nu går vi till våra män.

• Najlil

KRAM tilll Lejån och Mickis!!!!!!! Det låter rikigt illa! Hoppas, hoppas det går snabbt över.

Har bara läst den här sidan för jag känner mig SÅ ledsen. Linus får FORTFARANDE inte behålla någon mat. Han fick ju diarre i söndags! Har ringt ett antal gångertill sjukvårdsrådgivningen, bvc och vc men de tycker vi ska avakta. Han är ju glad och så men det börjar bli tungt att byta blöja HELA tiden och bära bära. "MAMMA MAMMA MAMMA", gråter han om jag lägger i från mig honom. (När han är glad säger han PAPPA...)

Nu gick det att lägga ned honom när han somnade i famnen. Vi lyssnade på Bob Dylans Buchkets of rain:

"Life is sad
    Life is a bust
    All you can do is do what you must.
    You do what you must do and you do it well,
    I´ll do it for you, honey baby,
    Can´t you tell?

Och tårarna bara rinner. Som vanligt när det är så tungt saknar jag min syster så det gör fysiskt ont i hela kroppen..

• Najlil

NÅGON mat måste han ju få behålla efter som han verkar må relativt bra. Men varje gång han fått något, även om det bara är vätskeersättning så måste vi byta blöja. Vi skulle ringa i morgon igen. Är det likadant då skulle vi gå ned till VC.

Lejån: Javisst är det hemskt när de som gärna vill ha?!! Linus är ju också vrålhungrig förstås. Lite, lite morotssoppa på tesked och saltvatten.Mmmmmmmmmmm. Stackars små..

Nu ligger han och gnyr. Dags att dansa vidare.
    Kram på er!

• Najlil

kissemjou: usch då!! bra att ni fick antibiotika!

• Najlil

Tillbaka efter en jobbig snöpromenad. Tungt när de vägrar skotta här omkring. Linus klarade hela timmen utan att bajsa. Men nu ligger han på golvet och krystar. Men han drack (med sked) 1dl majsvälling innan vi gick ut. Borde ju ha tillgodosett sig något av det i alla fall.

Jag har nog tur vad det gäller "klädkropp" (alltid något jag kan glädjas åt)Har lätt att hitta kläder. För lätt. Brukar vara en 38 hela vägen. Men nu får jag köpa stl 36.

Måste byta på min stackars unge.

• Najlil

Godmorgon!

Lejån: Hoppas verkligen Mickis mår bättre idag!! Man tycker ju så himla synd om dem!!

Miamamsen: Häftigt med en liten krypare!1 '

akl: Skummar och snappar upp massa gott "varma mackor, pizza, tacos" mmmmm. Låter bra!! Jobbigt med din syster!!

CTS: Tack för alla gulliga meddelanden!! Du är så söt! Stackars Elton, ska du skrämma slag på ditt barn?! Bra att maken kämpar med sövningen!

Har skumläst lite i dagarna och minns inte vad jag ska kommentera annars. Jo Dok, det löser sig med Ebbas mat-och sovvanor. Du är en perfekt mamma och Ebba är SÅ fin och go!!

Och tack alla fina gullisar för stöd och kramar. De har behövts!

Här är det _lite_ bättre. Känns läskigt att skriva så, barnsligt va? Men det känns som jag åker på både det ena och det andra, när jag påstår att allt är bra .

Idag är dottern på teater med min bästis och maken är i Uppsala och kollar ögonen inför en ev. operation. Linus sover (få se hur länge). Han (Linus alltså) har bara bajsat tre gånger än så länge. Inget skummigt vatten. HOPPAS det är över nu!!!

• Najlil

Lejån: Vad bra!! Jo, man blir lycklig för mindre när barnen varit så sjuka.

CTS : Duktig make. Ha en mysig dag tillsammans nu!! Passa på och njut och skippa alla måsten!

Svar på tråden Barn i Augusti 2005 del 7