• Deo volente

Förlorade 2 liter blod vid snitt, hur fort återskapas det?

Om du äter bra och gärna tar järntabletter eller dricker blutsaft så kommer du nig känna dig piggare på några veckor. Ammar su så tar de ju lite längre tid dock.

Efter mitt kejsarsnitt så låg jag på 80 i blodvärdet, förlorade också mycket blod. Men de är bara å kämpa med maten som sagt. Min kompis sjönk ned till 20!! Så 104 är rätt så bra ändå.

• Deo volente

Ann cistrus:

Har inga bevis på det men det var vad hon sa, detta var precis efter förlossningen, hon fick hjälp direkt. Hon Hade bara legat å skakat jättelänge.

Tyckte också det lät konstigt men hon förlorade ca 2000 ml blod, vilket innebär ca 30-40 % av blodvolymen.

• Deo volente

Skillnaden är ju att mannen i fråga med hb 17, inte hade vart med om någon drastisk blodförlust utan sökte hjälp för försämrad hälsa och värdet mätte då 17.

• Deo volente

Pimstjärna

Jag vet inte varför jag förlorade så mycket blod under kejsarsnittet, har för mig att det var 1250 ml. Kände mig väldigt yr och trött.

Kompisen som jag nämnde har gjort tre vaginala förlossningar och hon har förlorat mycket blod varje gång.

• Deo volente

Ninjabebbe

Kan hända att hon missförstått men Det är inte omöjligt att hb sjunker till 20, mannen i artikeln gick ju runt med 17. Och detta var ju precis vid själva blodförlusten. Men nu glömmer vi den saken.

• Deo volente
    ninjabebbe skrev 2013-11-06 18:22:16 följande:

Om hon hade blött 2 liter och efter det hade 20 i Hb bör hennes utgångsHb ha legat runt 30 om hon är normalstor, och då hade de verkligen inte snittat henne!

Hon födde vaginalt
Svar på tråden Förlorade 2 liter blod vid snitt, hur fort återskapas det?