• MariaMaria01

Så jävla arg

Hej alla, Behöver bara skriva av mig. Jag och min kille har försökt att bli gravida i 2 års tid. Förra våren gjorde vi en utredning som med resultat att det är inget fel på oss. Men pga att vi försökt sålänge så satte de oss i kö för IVF. Sen var det tack och hej och inget mer sagt från vår utredningsklinik. Nu börjar det närma sig IVF (ska göra i Januari) Jag har inga nära som gjort IVF tidigare så jag har vart rätt ensam i mina tankar och funderingar. Forum här på familjeliv har jag dock läst.

Min vän berättade för mig idag att under tiden hennes kollega stod i kö för IVF så testade de insemination (de fick samma diagnos som oss =hittade inget fel) De blev gravida på 3 inseminationsförsöket.

Nu till varför jag är så förbannad. Varför berättade min läkare inte för mig att jag kunde testa detta under tiden? och att det är GRATIS!!!! Jag hade kunnat göra 9 inseminationsförsök innan IVF, och kanske varit gravid idag.

Berättade era läkare det?

Kram på er alla 

• Svar på tråden Så jävla arg
  • old lady
    MariaMaria01 skrev 2013-11-05 18:09:47 följande:
    Hej alla, Behöver bara skriva av mig. Jag och min kille har försökt att bli gravida i 2 års tid. Förra våren gjorde vi en utredning som med resultat att det är inget fel på oss. Men pga att vi försökt sålänge så satte de oss i kö för IVF. Sen var det tack och hej och inget mer sagt från vår utredningsklinik. Nu börjar det närma sig IVF (ska göra i Januari) Jag har inga nära som gjort IVF tidigare så jag har vart rätt ensam i mina tankar och funderingar. Forum här på familjeliv har jag dock läst.

Min vän berättade för mig idag att under tiden hennes kollega stod i kö för IVF så testade de insemination (de fick samma diagnos som oss =hittade inget fel) De blev gravida på 3 inseminationsförsöket.

Nu till varför jag är så förbannad. Varför berättade min läkare inte för mig att jag kunde testa detta under tiden? och att det är GRATIS!!!! Jag hade kunnat göra 9 inseminationsförsök innan IVF, och kanske varit gravid idag.

Berättade era läkare det?

Kram på er alla 

Hej!! Jag är inne på min andra ivf och det är ingen som har sagt det, till mig!!

dom har inte hitta nåt på oss heller  men jag anklaga mig själv att  det är fel på mig eftersom mitt x ha barn och vi försökte oxå  det är  8 årsen iofs men ändå!!!

Jag känner pressen att jag har åldern emot mig lite om det ska bli nåt jag är 33 år.....

och ska det ta ytligare 2-3 år så känns det som jag börjar bli "för gammal".....

Just nu är jag RD 10... men känns inte som det skulle tagit sig nu heller!!!

• MariaMaria01

Hej old lady

Hoppas innerligt att det går bra för er denna gången. Nån gång ska väl bli vår tur? Känner igen det där med att känna sig gammal, jag är 32 och känns bara som att det tickar vidare i rasande fart!

Goda nyheter att jag får komma tidigare till min ivf tid, redan nu på torsdag. Några tips inför kommande ivf resa?

Kram

• old lady

Va skönt att ni får komma igång så snabbt! Ska du börjar med nässspray eller vilken behandling ska du ha?!

Jag hoppas oxå att det kommer gå vägen denna gången :) ha mått fruktansvärt dåligt denna gången..... blä

Hålller verkligen tummarna för att det ska gå bra och att du slipper må så dåligt som jag ha gjort.

hmmm några tips vet jag inte om jag har så där, det är en tuff prosess tycker jag iaf, men det är ju värt allt om det funka!!!

Men du får gärna fråga om du kommer på nåt, ha jag nåt bra svar ska jag mer en gärna dela med mig!! :)        

• Millispillis

Är det verkligen gratis med 10 inseminationsförsök? på min klinik där jag är inskriven för utredning tror jag det kostar 3500:- /försök...?! Vore ju mkt bra att veta då vi tänkte börja med det i början av nästa år!

Svar på tråden Så jävla arg