Inlägg från: emtherese |Visa alla inlägg
  • emtherese

Hjälp! Är detta ett missfall?! Bilder, varnar känsliga personer!

Eftersom det är så tidigt missfall så tror jag inte att det är jätte viktigt att du kollar, men för säkerhets skull så boka vaginalt ultraljud för att se om det eventuellt finns rester. Kan bli allvarliga infektioner om det ligger kvar rester i livmodern och drar åt sig bakterier. Kolla för säkerhets skull! Lycka till

• emtherese
    Anonym (ella) skrev 2013-11-05 14:27:42 följande:
    Tvärtom va det för mig emtherese, TS borde absolut åka och kolla sig hos läkare eller gyn!
    TS, ring läkare!
    Och beklagar, kram! 
    Jag sa inte att hon inte ska kolla upp det. Mitt svar var lite mer menat att hon inte behöver sitta med rå panik, utan kan boka en tid i lugn o ro och kolla. Jag själv har fått ett tidigt missfall i tidig ålder och kollade inte upp om det fanns rester. Visste inte ens att man kunde behöva det. Sen när jag genomgick en sen abort så kollade jag självklart upp om det fanns rester! 

TS, det mesta har förmodligen lyckats blöda ut, eller så kommer det att göra det. Det har inte hunnit bildas någon moderkaka eller liknande så det finns inte så mycket som behöver komma ut. Men självklart, boka tid hos gyn för din egen säkerhet!
    Jag beklagar verkligen.  
Svar på tråden Hjälp! Är detta ett missfall?! Bilder, varnar känsliga personer!