Inlägg från: Grattttiis |Visa alla inlägg
  • Grattttiis

Hur kan en ung mamma vara sämre än en gammal?

vaniljkaka skrev 2013-11-01 16:42:33 följande:
    Har aldrig förstått mig på dom som säger att unga mammor är sämre än äldre.. för att dom är omogna eller vad? Är man så mycket omognare för man är ung?  Jag är 19 år och har en dotter på 6 månader, bor tillsammans med pappan till barnet och vi har bra relation och inga problem med ekonomin, det ända är att jag hoppade av gymnasiet när jag blev gravid (hade ändå hoppat av de för jag klarade de inte) Så vad är de som gör mig och andra unga mammor sämre? Känner mig precis som vilken mamma som helst, vill mitt barn de bästa och vill ge henne den bästa uppväxten jag kan...   När jag blev gravid hade jag många frågor och skapade en tråd på familjeliv men fick till svar om hur dumt och omoget det var att behålla barnet, att jag skulle göra abort, att jag ska vänta osv.. but why? jag och min pojkvän ville ha vår lilla dotter och allt är bra nu eller vill ni fortfarande att jag skulle gjort abort? Jag tar mitt ansvar som mamma precis likadant som om jag hade varit 30 och varit högutbildad. Jag vet att inte alla har något emot unga mammor med vissa verkar ha..Vill gärna veta hur ÅLDERN kan påverka hur man är som förälder!?    

Enkelt, för att unga mammor inte har en egen inkomst oftast, utan litar på samhället ska försörja dom så dom kan få skaffa hur många barn som vill bara för det är gulligt och sen gnälla på hur lite pengar dom får/har... Alltså väldigt omogna och oansvariga och ska inte skaffa barn!
Svar på tråden Hur kan en ung mamma vara sämre än en gammal?