• Dr Mupp

Hur kan en ung mamma vara sämre än en gammal?

Det finns statistik som visar att barn till unga föräldrar oftare får sämre skolresultat, oftare omhändertas av soc. De hamnar oftare på akuten pga olyckor mm.  

Majoriteten av de unga föräldrar jag träffat har saknat mognaden för att ta hand om sina barn bra. Visst finns det undantag, men de är just undantag. Mina egna föräldrar var inte ett av dessa undantag utan ett klockrent exempel på att de saknande mognaden för att ha barn.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Furstinna skrev 2013-11-01 18:00:32 följande:

Trist. Men vilken ålder talar vi om? Stort skillnad på en 15 åring och en vuxen 20 åring.
    Upp till 20 har jag för mig. Jag minns inte så noga, var ett tag jag läste det. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Patricia Sandell93 skrev 2013-11-01 18:48:17 följande:
    Jag är 20 år idag och har en son som är 3,5 år och en dotter som är 10 månader. Samma pappa, och vi lever lyckligt. :) njuter utav livet. Ignorera dom som säger något elakt, du vet bäst själv.
    Mina unga föräldrar visste också bäst. Storasyster misshandlades till utvecklingsstörning av mina unga mogna föräldrar som visste bäst. 
  • Dr Mupp
    Patricia Sandell93 skrev 2013-11-01 19:20:08 följande:
    Så du menar att alla unga föräldrar misshandlar sina barn? Haha herregud! Men otroligt hemskt det som hände din syster!
    Nej, men däremot att många inte alls vet bäst och ju yngre och med mindre erfarenhet så vet man troligen inte alls bäst. 
Svar på tråden Hur kan en ung mamma vara sämre än en gammal?