• meela

Vad är fel?

Hej! Jag har haft gravidsymptom i 18 dagar. Det första jag la märke till var bröstvårtorna som blev jätte ömma och styva efter 10 dagar med ömma bröstvårtor övergick det till fasta, hårda och tunga bröst. La sedan märke till att vårtgårdarnas omkrets blivit större och att prickarna på dom är mer synliga samt upphöjda. Har även fått som spindelnät av synliga blodådror över båda brösten. Brösten har även blivit något större. Två dagar efter brösten började ömma fick jag som mensvärk och trodde att mensen var påväg men detta höll på i 11 dagar sedan försvann det. Idag ska jag tidigast ha min mens men i förrgår kom det en brunaktig blödning samt hade jag liknande mensvärk. Tänkte då att nu kom mensen fast 2 dagar tidigare. Den var inte lika riklig som vanlig mens och det fortsatte dagen efter också fram till kvällen då det avtog. Idag som sagt ska jag ha min mens men blöder inte. Har tagit 3 grav.test, alla innan beräknad mens och fått negativt. De 3 senaste dagarna har jag märkt att magen är mer svullen än vanligt, vaknar upp med svullen mage på morgonen. Jag slutade med Cerazette för ca: 1 månad sedan och undrar om det är det som gör att min kropp reagerat som den gör eller om det är så att jag blivit gravid då jag haft oskyddat sex efter jag slutat med Cerazette? Tacksam för svar! Mvh, meela

• Svar på tråden Vad är fel?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Det låter som att din kropp håller på att återställa sig efter cerazetten. Vänta en vecka och ta ett nytt test. Lycka till

Svar på tråden Vad är fel?