Errol Flynn skrev 2014-03-20 21:08:20 följande:
Barnfattigdom (2/3 av fattiga barn har utländskt bakgrund enligt Rädda barnen)
Ökning barnfattigdom (100% av ökning har drivits av invandring, barnfattigdom har sjunkit bland de med svensk ursprung men ökat överlag)
Ungdomsarbetslöshet (uppskattningsvis hälften är första eller andra generation invandrare)
Socialbidragsberoende (59% av socialbidrag gick till invandrare förra året)
Problem i skolan (nästan 50% av de i lägsta decil i PISA har utländsk bakgrund)
Långtidsarbetslöshet (43% är idag invandrare)
Brottslighet (51% av de i Sverige med långa fängelsestraff är idag invandrare enligt The Economist, 76% av gängmedlemmar har utländsk bakgrund enligt forskare på Stockholms Universitet)
Inkomstojämlikhet (en tredjedel av omdiskuterad ökning av ojämlikhet i Sverige som OECD nyligen pekade på drivs mekaniskt av invandring)
Notera att invandring driver så mycket av sociala problem i Sverige trots att invandrare ännu bara är 15% av befolkningen. Hur mycket tid lägger media på de samhällsproblem jag listade upp ovan? Samtliga är omöjliga att förstå utan att ta in invandring. Invandring är utan jämförelse Sveriges idag viktigaste samhällsfenomen.
www.tino.us/2013/08/flykting-och-anhoriginvan.../
Jag kan visa dig statistik på att fattiga människor har mindre pengar också.
Jag har inte sett EN ENDA RAD om vad SD föreslår att vi ska göra åt de problem vi har med vår växande underklass, alltså hur vi ska kunna hjälpa dem, utan SD är ett rent gnällparti med en skuggbudget byggd på fantasier.
"Invandring är utan jämförelse Sveriges idag viktigaste samhällsfenomen." Du har verkligen hittat rätt eftersom SD delar din inställning. SD är ju inte alls ett enfrågeparti utan de driver många frågor bl a:
sysselsättning och invandring, utbildning och invandring, bostadspolitik och invandring, EU och invandring, energipolitik och invandring, ekonomi och invandring, invandrare och invandring...