Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-03-16 13:09:36 följande:

Konstig själv känner jag helt tvärtom, helt sjukt när man tar mer hänsyn till gärningsmännen än brottsoffret. Men men får hoppas att det snart tar slut med sådana dumheter .
    Men gärningsmännen ÄR inte alla invandrare. Det är ju det som är hela poängen.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:36:41 följande:

Nä det har aldrig påstått ( iof ofta i liknandefall ) Men jag tycker inte att det spelar så stor-roll, utan anser att man måste agera. Jag är ganska säker på att nästan ingen påverkas av att några brunskjortor som delar ut flygblad.
    Jo, folk påverkas mycket av det. Jag tycker det är mycket obehagligt att gå in på exempelvis Avpixlat, Friatider, och på SDs hemsida och då väljer jag själv tillfället. Jag anser att det är nödvändigt att gå in där för att för att kunna bemöta påståenden. När man möter någon ansikte mot ansikte som delar ut rasistisk och nazistisk propaganda är det svårt att hålla igen.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 13:54:07 följande:

Om det inte varit tydligt innan så är det tydligt nu var Sd står.

Fast de vill ludda till det lite genom att kalla det för att de kan "tvingas" till samarbete med andra än de parter de helst vill samarbeta med pga av omständigheter - typ

http://sdkuriren.se/angaende-samarbete-i-eu/
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:58:42 följande:

Många gör det, våra försvann automatiskt. Det är bara vänsterfolk som ser rasister över allt, men det kommer lugna ner sig när folk inser vilka som är anti-rasister.
    Ja, många SDare ser grupperingar där de inte finns. Järnrörs-Ekeroth talar om "kaffelattedrickande södermalmsbor" när det gäller människor som inte skriver under på hans och SDs tolkning av vad massimmigration är och inte är.

Och Libanon ska tydligen inte nämnas i sammanhanget för det ligger inte i Sverige.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-16 17:27:09 följande:
    Sverige borde ta efter Australien i avskaffandet av lagen hets mot folkgrupp. Det är bara SD som vill göra detsamma.

www.flashback.se/artikel/3809/australien-avsk...
    www.friatider.se/australien-avskaffar-hets-mo...
    www.nzherald.co.nz/international-politics/new...
    SD vill ta bort lagen som hindrar folk från att ostraffat säga saker som vissa SDare säger som "negrer är som slöa apor" och "mänskligt avfall".

Ja, jag får verkligen hoppas att det bara är SD som vill det.

Står det här i partiprogrammet eller är det ytterligare ett exempel på sådant du tidigare presenterat som SDs agenda utanför partiprogrammet?
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-03-16 18:28:48 följande:

Eftersom det är så djävla enkelriktat från er rödingar, är man inte röding och går hand i hand  i era förbannade fackeltåg tillsammans med syndikalister, Revfrontare och annat slödder är man automatiskt en dödsknarkarnazist.

Däremot är det så gott som dödstyst när rödingarna ger sig på andra än nazister. T.ex harmlösa ungdomar som "tror på ett samhälle där individerna ges makten över sina egna liv". Det är varken "självförsvar" eller antirasism.
    Jag vet förstås inte men jag tror inte det finns några vänsterextremister här inne. I vilket fall som helst så är inte jag en och känner absolut inget behov av att kommentera exempelvis AFAs handlingar, lika lite som jag känner mig personligen ansvarig för det exempelvis Svenska motståndsrörelsen gör. It goes without saying att allt våld är förkastligt.

Den här tråden handlar om varför folk hatar SD. Och de gör och säger en jävla massa skit. Man kan inte börja varje mening med "Jag fördömmer AFAs och Svenska motståndsrörelsens aktioner, och vill nu berätta att SD..."

Jag har aldrig deltagit i en demonstration eller ens varit med i ett förstamajtåg ändå har jag kallats "stenkastarextremvänsteraktivist". Jag har aldrig pratat om hur jag röstar, men det verkar inte spela någon roll hur man röstar, om man inte röstar på SD är man vänsteraktivist. Inte undra på att SD ses av så många som mycket långt ut på högerkanten alldeles granne med SvP.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-03-16 18:45:26 följande:

"You cannot have a situation in a liberal democracy in which the expression of an opinion is rendered unlawful because somebody else finds it offensive or insulting."

Jag håller med.

Klart du gör. Du vill tydligen antingen själv säga att "negrer är som slöa apor" eller "mänskligt avfall" eller höra någon annan säga det lovligt. Du kan redan nu åtnjuta denna form av "liberal democracy" på Avpixlat tillsammans med likasinnade. Ödsla nu inte mer tid här utan bege dig dit.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:11:02 följande:

Gert, citat från artikeln:

"

Vi vill även passa på att ställa SSU:s ”obscena skyltar” och ord mot hur SD:s fotsoldater agerar. Saxat från vår sida ”hotad av SD”:

Ungdomsstyrelsen polisanmäler hot

Efter att Ungdomsstyrelsen nekat bidrag till Sverigedemokraternas ungdomsförbund (SDU) har de fått flera hot riktade mot sig. Nu polisanmäls hoten.

Tonårstjejer hängdes ut på sajt

Namn, bild och Facebookprofiler till fyra 16-åriga tjejer publicerades i en artikel på sajten Avpixlat efter att flickorna genomfört en politisk aktion mot SD-politiker.

– Jag läste att ”en gruppvåldtäkt skulle sitta bra, klä av henne naken och sätt ut henne i Rinkeby”. Jag satt och darrade i en timme, berättar en av de 16-åriga tjejerna för SVT Nyheter.

Sanna lade ut hatmejlen på sin blogg

I fredags skrev Aftonbladets kolumnist Sanna Lundell en SD-kritisk text – och genast började hatmejlen att strömma in.

Ett par av dem la hon ut på sin blogg. Några smakprov:

”Ditt jÄvla äckel, vänta bara tills du blir våldtagen av en muslim”.

” Vad vet en liten sosseblaska om kultur? Ryssland o SD går framåt…..men bögparadiset Sverige backar in i flummen…”

Katarina Mazetti hotas efter SD-text

”På spåret”-aktuella författaren Katarina Mazetti, 68, skrev en krönika om Sverigedemokraterna i Icakuriren.

Ett knappt dygn senare hade krönikan hundratals hotfulla kommentarer på tidningens hemsida och Mazetti själv fick ett hotfullt hembesök mitt i natten.

Det var någon som bankade på dörren tjugo över två och sedan gick han eller hon runt och bankade på fönstren. Det var hemskt obehagligt, säger hon. ICA-handlare hotas på rasistsajter

Han hyllades på Twitter och Facebook för sin hälsning till syriska flyktingar.

Men nu hotas ICA-handlaren Bo Oskarsson från jämtländska Kaxås på rasistiska internetsidor.

– Någon har skrivit att jag borde hängas i en lyktstolpe, säger han till Aftonbladet."

Jag kan lägga till mig själv på din lista.

Jag har från SDare här på FL tagit emot anklagelser om att vara stenkastande vänsterextremist, knarkande miljöpartist, ful, utan vänner, utan partner och familj, arbetslös, bidragsparasit, extremfeminist, psykiskt störd, , lågutbildad, dum i huvudet och moderator på FL. Jag har delgivits förhoppningar om att jag ska "kulturberikas" i en mörk gränd, figurerat i långa noveller där jag blir gruppvåldtagen av flyktingar, fått höra att jag har psykisk sjukdom, blivit mordhotad, hotats med våldtäkt och anklagats för att vara tvångsomhändertagen. Med mera.

En del av detta är troligtvis projiceringar. Jag diskuterar inte männskors (bristande) intelligens och prisar anmälningsknappen, blockeringsfunktionen och anonymiteten. Sedan tycker jag det är bra att det kommer fram precis vad det är för typ av pack som finns i SDs svans och även längre fram i anatomin.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 19:50:55 följande:

Jag känner ingen här så kan inte uttala mig om det. Ditt påhittade rasisttrams bryr jag mig dock föga om. Det är inte rasistiskt att påsta att invandrare och tom att vissa än är mer kriminella än andra.
    Det beror på hur du uttrycker dig. Om du talar om att invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken är det inte rasism. Om du däremot förklarar det med att invandrare är mer brottsbenägna som någon slags inneboende nedärvd egenskap så är det rasism.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-03-16 19:48:08 följande:

Vill någon idiotförklara sig själv med att säga  "negrer är som slöa apor" så varsågod, det säger nog allt om personen ifråga. Har du läst något jag skrivit som kan hamna i den kategorin?
    Nej, du säger väldigt lite eget av substans. Du sitter mest i kulisserna och kritiserar vad alla andra från vänster till höger säger med en viss förkärlek till att hacka åt vänster.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?