Varför hatar folk SD?
Konstig själv känner jag helt tvärtom, helt sjukt när man tar mer hänsyn till gärningsmännen än brottsoffret. Men men får hoppas att det snart tar slut med sådana dumheter .
"You cannot have a situation in a liberal democracy in which the expression of an opinion is rendered unlawful because somebody else finds it offensive or insulting."
Jag håller med.
Gert, citat från artikeln:
"
Vi vill även passa på att ställa SSU:s ”obscena skyltar” och ord mot hur SD:s fotsoldater agerar. Saxat från vår sida ”hotad av SD”:
Efter att Ungdomsstyrelsen nekat bidrag till Sverigedemokraternas ungdomsförbund (SDU) har de fått flera hot riktade mot sig. Nu polisanmäls hoten.
Namn, bild och Facebookprofiler till fyra 16-åriga tjejer publicerades i en artikel på sajten Avpixlat efter att flickorna genomfört en politisk aktion mot SD-politiker.
– Jag läste att ”en gruppvåldtäkt skulle sitta bra, klä av henne naken och sätt ut henne i Rinkeby”. Jag satt och darrade i en timme, berättar en av de 16-åriga tjejerna för SVT Nyheter.
I fredags skrev Aftonbladets kolumnist Sanna Lundell en SD-kritisk text – och genast började hatmejlen att strömma in.
Ett par av dem la hon ut på sin blogg. Några smakprov:
”Ditt jÄvla äckel, vänta bara tills du blir våldtagen av en muslim”.
” Vad vet en liten sosseblaska om kultur? Ryssland o SD går framåt…..men bögparadiset Sverige backar in i flummen…”
”På spåret”-aktuella författaren Katarina Mazetti, 68, skrev en krönika om Sverigedemokraterna i Icakuriren.
Ett knappt dygn senare hade krönikan hundratals hotfulla kommentarer på tidningens hemsida och Mazetti själv fick ett hotfullt hembesök mitt i natten.
Han hyllades på Twitter och Facebook för sin hälsning till syriska flyktingar.
Men nu hotas ICA-handlaren Bo Oskarsson från jämtländska Kaxås på rasistiska internetsidor.
– Någon har skrivit att jag borde hängas i en lyktstolpe, säger han till Aftonbladet."