Inlägg från: UPPERCASE |Visa alla inlägg
  • UPPERCASE

Varför hatar folk SD?

Om vi ska vända på debatten ett ögonblick. 

Och anta att SD är nazister i förklädnad... 

Så kan man ha följande historik i bakhuvudet. Hitler dödade ca 12 miljoner människor under hans styre.

Vänsterpartiet då (Som tidigare även kallade sig Kommunisterna) har bla Stalin som förebild som under hans styre dödade ca 20 miljoner. 
    Ska vi sparka ut vänsterpartiet också?

Don't make me use UPPERCASE.
  • UPPERCASE
    o lyckan skrev 2013-12-28 20:48:39 följande:
    Människan har mördat andra människor både till vänster och höger genom historien, men den som hakar upp sig för mycket på det förflutna har heller ingen möjlig att ta sig framåt.

Det gäller att kunna resonera med motsåndaren, inte att bevara stoltheten till vilket pris som helst.! Den som är villig att förhandla är är vare sig en vinnare eller förlorare i längden, enbart ett bevis på att olika åsikter kan mötas  med respekt och även låta majoriteten styra riktningen...
    Precis min poäng med inlägget.
  • UPPERCASE
    Orcha skrev 2013-12-28 23:37:58 följande:
    Huh?

Jag skriver utifrån vad jag tycker om ämnet och om det inte passar dina åsikter så är väl det kanske too bad. Men det är inte ett påhopp på dig och dina åsikter.
    Du däremot är rätt så otrevlig i din ton mot mig och där blir jag lite fundersam över motivet?

Och jag skriver vad jag tycker om ämnet. Du kommer in i en tråd du inte visat dig i tidigare och stipulerar att ingen ska skriva mer eftersom du är trött på ämnet. 

Jag tar det inte som ett påhopp på mig eller mina åsikter, jag tar det som ett påhopp på debatten. 

Är det att vara otrevlig att ifrågasätta varför du anser dig ha rätt att bestämma i vilka trådar det skrivs på det här forumet? Något annat motiv finns inte, allt cirkulerar som sagt inte kring dig på den här sidan.
  • UPPERCASE
    Orcha skrev 2013-12-29 00:20:26 följande:
    Jag har inte påstått att mina åsikter varit de enda sanna, men för mig är det så.
    Ber om ursäkt om det låter som att jag är facit, det är jag såklart inte.
    Däremot är jag less på vissa åsikter, vilket jag är i min fulla rätt att tycka.

Att jag inte varit inne tidigare betyder inte att jag inte läst tråden, och på tal om trådar så är denna inte den enda, nej, men diskussionen sker även utanför familjeliv och det var naturligtvis det jag syftade på.
    Om det nu missuppfattades.

Allt cirkulerar inte kring mig och det är ju självklart i mina ögon så varför frågar du?
    Känns ovanligt labilt
    Ok. Då misstolkade jag ditt inlägg.

Nej det betyder självklart inte att du inte läst tråden, men som jag skrev så är det väl ingen som tvingat dig att gå in och läsa i dom ifall man tycker diskussionen är jobbig och tråkig?

Jag frågade inte, jag påstod att verkligheten inte förhöll sig så.
  • UPPERCASE
    o lyckan skrev 2013-12-29 00:41:01 följande:
    Hur kommer det sig föresten att du vet så mycket om andras alias medans vi andra inget vet om dina intentioner?
    Återgå till diskussion!

• UPPERCASE

Väldigt barnslig inställning att försöka spamma sönder en tråd för att den ska låsas. Är det verkligen så svårt att låta bli att läsa och eller skriva i den om man inte gillar ämnet?

• UPPERCASE
    Velouria skrev 2013-12-29 20:54:05 följande:
    Svaret är givet: "PK-media".

För det kan aldrig handla om att man vet upp hur SD uppkom och hur de ser ut idag, vilka de träffar och samarbetar med, hur de uttrycker sig, vad de skriver, vilka deras sympatisörer är och hur de uttrycker sig, all dokumentär som gjorts om dem osv. Nej, allt negativt är bara en förvrängning som PK-media hittat på.
    Drömmer
    Berätta?
  • UPPERCASE
    effemgea skrev 2013-12-29 20:44:24 följande:
    Mm, det kan jag förstå att du anser, det gör däremot inte jag.

Grönsak är väl inte rätt benämning, men min uppfattning är att det långt från bara är partiets rasism som gör att folk känner avsmak för SD, utan också papegojbeteendet, d v s att samma argument upprepas till någonstans bortom tjatets yttersta gränser. Dessutom är många av sd-aktivisterna  lika lögnaktiga som Kent Ekeroth. Om man till detta lägger gråtmildheten, självömkandet, enfalden och kvinnoföraktet så har man enligt min uppfattning en rätt träffsäker karikatyr på sverigedemokraten.

Hur ser du själv på saken - varför tror du att så många känner avsmak för SD och anhängarnas åsikter och uppträdande?
    Ärligt talat vid det här laget och i den här tråden så är det ganska uppenbart vilka som förstår och vilka som inte gör det.
    Detta har avhandlats sedan länge. 
  • UPPERCASE
    Digestive skrev 2013-12-30 07:40:00 följande:
    Ta upp = Argumentera emot?
    Läs vad jag skrev igen istället för att anta vad det stod.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?