Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Ermenegildo skrev 2013-12-21 23:28:34 följande:
    Ögnade igenom den där bloggen och man blir till slut så trött. Jag känner igen formuleringar och resonemang och inser att SD mer och mer blivit som en religiös sekt. Det finns ingen vilja att förstå, lära sig eller basera sina åsikter på objektiv kunskap, man bara upprepar sina egna sanningar som ett mantra. "Massinvandringen" är ett exempel. Dvs de 0,5% per år som Sveriges befolkning ökar på grund av invandring. Det är ungefär jämförbart med ett det kommer en ny person till en skolklass vart sjätte år. Huh...

Oliktänkande påstås vara förda bakom ljuset eller med någon dold, ondskefull agenda.

• sjuttiofemman
    overdose skrev 2013-12-21 23:33:00 följande:
    SD är för invandring. De andra partierna är emot bra samhällen. Varför vara emot bra samhällen när man kan vara för?

Eller är det så att man skall vara för helt utan tankar om vad politiken innehåller?

Isåfall, jag skapar ett parti vars syfte är att du alltid skall ge mig allt du äger och har. Jag är för.

Vad tycker du?

Ja Sd har inget emot att vissa invandrare kommer hit, resten som har störst behov av skydd är icke välkomna.

Det där med solidaritet är inte Sd's starka sida..
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 10:29:24 följande:
    Det är samma form av solidaritet som fackförbunden använder. Hindrar många att få arbete för att medlemmarna skall slippa gå ner i lön tex. 

Om du tänker på lönedumpning så kan du ju försöka argumentera för det. Det är ju inte högutbildade det drabbar utan den grupp arbetare i samhället som redan har lägst lön och inte skulle klara sig på en lägre lön. Men du har säkert en lösning på det?

Sd vill försvaga facket och göra det lättare att anställa. Frågan är hur det är svårt att anställa idag? Och vi har arbetarrörelsen att tacka för den välfärd vi har i samhället idag. Är det verkligen värt att decimera den rörelsen som byggt upp det här landet?
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 10:51:24 följande:
    Jag bara säger att det är samma form av solidaritet. Det verkar som du tycker den formen är bra ibland eller?

Nej, det är inte samma form av solidaritet. Hur tänker du nu?
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 10:58:59 följande:
    Försök du tänka lite på egen hand, oftast mest lärorikt.

Eller så vet du inte vad du pratar om.

Kan man inte förklara så är det bara villfarelser utan grund.
  • sjuttiofemman

Idag bloggar Thoralf Alfsson om att det var Linje 17s fel förra söndagen när de blev attackerade av nazister. Att det skulle vara en medveten uppgörelse och att media försöker dölja detta pga nån dold agenda.

Vet inte om man ska skratta eller gråta. Partiet kan göra reklam för högerextrem marsch men att delta i en antirasist-manifestation är uteslutet och måste fördömas å det grövsta. Och så försöker deras anhängare få oss att tro att de inte är rasister? Men bevisa det då istället för att försöka bortförklara allt hela tiden!!

mobil.thoralf.bloggplatsen.se/2013/12/21/10425687-karrtorpsvittne/

• sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 11:08:00 följande:
    Jag har förklarat, antar det blev kortslutning för dig någonstans. Intressant egenskap att ha så många motsägelsefulla teorier i huvudet samtidigt, eller är det bara ett par riktigt stora skygglappar som behövs?

Imponerande svar. Jag vet att utbildningsnivån bland Sd-väljare är låg men det här är ju löjligt. Kan du inte motivera dina påståenden så är det lika bra att vara tyst. Du låter som stereotypen av en Sd-politiker.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-22 12:25:36 följande:
    Tvärtom. Sd har nu drivit LO och SAP till att ta ställning för löntagarna i Sverige, emot kapitalet.

Så fungerar demokratiin. Det handlar om förskjutningar i partipolitiken, efter folkopinionen.

Sossarnas svek mot löntagarna i Sverige har varit totalt sen mitten av 80-talet. Sd:s 10% är självklart en reaktion på detta. Den som inte begriper det, vill inte inse sanningen.

Haha jag visste att ni inte lever i verkligheten men snälla du, Sd:are blir uteslutna ur facken på löpande band och offerkoftan åker på. Hur har Sd påverkat menar du? Och vad?

Facken tar ju avstånd från Sd.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-22 12:30:22 följande:
    Osakligt svar. Så resonerar bara en person som saknar argument.

Hur bildad någon är eller inte är, är ju totalt ointressant för sakfrågorna.

Och kan man inte förklara sina påståenden så kan man krypa tillbaka under den svastika man gömt sig under.
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 12:41:51 följande:
    Du vill att jag skall vara tyst ja. Är det för jobbigt att hålla för öronen i längden? Vissa kan stänga av inkommande information helt utan ansträngning, se det som ett positivt tecken att du inte nått dithän än.

Hur vore det om du iaf försökte läsa #1672, kanske rent av komma med relevanta invändningar.

Ställdes ingen fråga i det inlägget.

Oftast förhandlar högutbildade för sig själva när det kommer till lön. Hur har Sd påverkat facken i någon riktning? Ungefär lika trovärdigt som att Sd inte är rasister.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?