Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 20:37:58 följande:
    Ja, visst är det märkligt? Å andra sidan verkar Säpo vara övernitiska med att försvara SD-politiker, och ge sig på både vårdarbetare och skolelever för att dessa politiker ostört och oemotsagt ska få delge sin politik. Inte utan att man undrar hur det ser ut inom Säpo-leden med den politiska objektiviteten va...
    SÄPO kanske har bättre koll på vad som händer under ytan än vad du har?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-19 06:52:38 följande:
    Lite som alla "hjärtvättade" svenska barn som firar jul tillsammans med sina föräldrar. Borde utgå eller hur?
    Ja om barnen får höra att de kommer hamna i helvetet om de inte firar jul tycker jag att vi ska förbjuda det igår.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-19 08:02:42 följande:
    Jepp mycket klyftor där och dessa områden och andra likt dem har alltid speglat de klyftor som finns i vårt samhälle. Eller vem tror du bodde där innan? Kungen?
    Inte flera hundratusen invandrare som det inte gått så bra att integrera?
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-19 08:21:57 följande:

Alltså vad vet du om IES egentligen?
    Det är en skola som är väldigt proffessionellt skött, en skola där man bryr sig om eleverna, alla från mattanterna till ledningen. En skola som uppvisar ett mkt högt kunskap och trivselvärde i en tid då dom flesta andra skolor rasar i undersökningarna.
    Den här skolan är mångkulturell, jag skulle tippa på att åtminstone 50% av eleverna har en eller båda föräldrarna som är från ett annat land.
    Även personalen som är handplockad från världens alla hörn är i lika hög grad dom från andra länder.
    Det här är en internationell skola, vi pratar om.

Att låta eleverna vara beroende av en som tycker illa om dom, som ser dom som andrahandsmänniskor och som vill kasta ut dom ur det här landet, och som har samma känslor för deras familjer.
    Att låta eleverna vara tvungna att konfronteras med ett sånt hat varje dag och dessutom i beroendeställning för kunskap och för betyg, Och du ska veta att nu pratar vi om mycket ambitiösa elever.
    Det vore rakt av olämpligt och elakt mot eleverna.

Skulle jag som ateist vara lämplig som präst.
    Skulle en körkortslös vara lämplig som taxichaufför.
    Skulle en pedofil vara lämplig som förskolelärare.
    Skulle en aktiv alkoholist vara lämplig som vårdare på ett hbthem för ungdomar med drogproblem.
    Skulle en Hells Angelsmedlem vara lämplig som hovrättsdomare.

Om du svarar ja på dom frågorna anser jag att du saknar omdöme.
    Om du svarar nej, anser jag att du är en hycklare.

Det här handlar inte om en sd.s rätt att få sprida sitt hat och propaganda fritt till elever.
    Det handlar om elevers rätt att få vistas i en skolmiljö som är fritt från sånt och där all personal delar dom värderingar vi har satt upp för vårt skolväsen.
    Vilken tråkig attityd.
    Vår bekantskapskrets består till stor del av chilenare. Jag har ingifta marockaner i släkten som jag älskar. Mina barns tandläkare är iranier och helt fantastisk. Mina barns bästa kompisar är båda mulatter och underbara ungar. Min apotekare är iranier och en av de roligaste tjejerna jag vet med störtskön humor. Mina barns förskollärare/fritidsfröknar med utländsk bakgrund avgudar jag och visar alltid min uppskattning.
    Jag ser inte någon som nån sorts andrahandsmänniskor som ska kastas ut ur landet bara för att jag kommer rösta på SD.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-19 17:36:20 följande:

Men du, om du känner så, varför i hela fridens namn ska du då rösta på sd?

För att jag tycker att det behövs en markering mot våra sittande. Jag tycker att Sverige tar ett för stort ansvar för världskriser och har gjort väldigt länge. Jag ser inget fel i att försöka lösa de problem vi har fått i Sverige innan vi tar in fler. Skola och sjukvård går sisådär. Vad vissa här i tråden än säger så har vi stor segregation och problem i många förorter. Lösningen på problemet är inte att ta in ännu fler och klämma ihop på campingar, hotell, slott, vandrarhem, miljonprojekt osv.
    De invandrare jag känner frågar mig vad som är fel med svenskarna som inte protesterar mot att kostnaderna skenar och bostadsbristen ökar. För att inte tala om motsättningarna invandrare emellan där de tar med sina konflikter och hat hit.
    Jag håller med. Varför ska Sverige vara hela världens samvete? Vi har hjälpt många och vi ska fortsätta hjälpa. Men finns det något tak? När är det dags att trappa ner och lösa de problem vi redan har? Våra politiker kommer med nya märkliga förslag hela tiden. Varför diskuteras det ens om att eu-migranter ska få samma rättigheter som illegala?
    Övriga Europa får ta ett större ansvar tycker jag. Vi är ett litet land med begränsade resurser. Vi ska försörja fler och fler. Förutom att vi lägger stora summor på de som lyckas ta sig till Sverige så ger vi mycket i bistånd.

http://www.sida.se/Svenska/Nyhetsarkiv/2013/April-2013/Sveriges-bistand--kvar-i-toppen-/

Jag är inte oempatisk eller kall men jag är orolig för mina barn som ska växa upp i det här landet. Jag vill inte ha ett Sverige där välfärden är helt borta och allt ska bekostas av privata försäkringar. Vi ska vara solidariska men inte till vilket pris som helst.
    Alla har säkert sina måttstockar men jag tycker att det räcker nu. Hade jag fått välja hade gränserna stängts ett tag framöver förutom för kvotflyktingar, kvalificerad arbetskraft, kärleksinvandring (där partnern är försörjningsansvarig) och studenter. Jag kanske har glömt någon.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 18:58:57 följande:
    Det skulle inte behövas "för barnens skull" om det inte fanns folk som envisades med att djävlas med folk som har fel färg på huden.

Det är väl inte det största problemet. Problemet är väl att många adoptivbarn mår väldigt dåligt över att vara just adopterade. De växer upp utan rötter och har många frågor om sin biologiska familj.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:19:30 följande:
    Du kanske ska läsa litet noggrannare vad dina partifränder faktiskt tycker, både i SDs historia som på Avpixlat. Och i vad SDs politiker själva säger och gör än idag.

Ingen kommer kastas ut.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-20 09:21:23 följande:

Och dessa barn mår bättre om de får stanna på barnhemmen eller adopteras till ett annat land?

En del kanske. Adoption inom samma land vore det optimala.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 13:35:08 följande:
    Och många biobarn växer upp med drogmissbrukande, alkoholiserade föräldrar. Märkligt att SD bara "värnar om" dem med "fel" hudfärg.
    Jag bryr mig inte vad SD tycker i den frågan. Jag svarar utifrån egna erfarenheter av klasskompisar och vad vänner berättat och det verkar finnas ganska många adopterade som mår psykiskt dåligt.
    Jag bryr mig inte om folk vill adoptera 100 ungar. Men jag är inte säker på att det alltid är det bästa i längden för barnet som alltid kommer undra över sina rötter och kultur.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 13:35:30 följande:
    Riiiight.
    Tror du själv att någon kommer kastas ut? Då har du mer övertro på SD än vad jag har. De kommer aldrig få sån makt.
    Däremot om illegala avvisades i större volymer än idag skulle jag faktiskt inte klaga. Vi ska inte ha parallellsamhällen i Sverige eller en myndighet som gömmer folk och en annan som ska leta och kasta ut. Sanslöst.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?