Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

kenneth768768 skrev 2014-08-24 22:01:07 följande:

OK, du menar att dina barn inte ska behöva träffa aktiva SD-politiker, då fattar jag. Jag trodde det var SD:are i allmänhet som skulle undvikas, vilket jag tror är en svår uppgift, eftersom de av dem som inte vill bli socialt utfrusna, inte går in på vad de röstar på. Tror jag.

Ok. Nej, väljare är bara folk i allmänhet men de som medvetet stödjer och/eller sysslar med sådan här propaganda har givetvis all anledning till att frysas ute av bättre människor. Det krävs en Vitrysk Hockeyhjälte:s halmgubbelogik för att se annorlunda på saken..
  • Digestive

Varför hatar man Sverigedemokraterna?

För att de är etiskt handikappade och agerar därefter. Delar vi avskydde med nazityskland - deras avskyvärda propagandamaskin - finns numera i en nytappad form att rösta in i regeringen den 14 september.

Som svensk kan man skämmas för mindre..

• Digestive
    FDFMGA skrev 2014-08-24 23:03:28 följande:

Skulle tro att han gör det - han vill bara få SD-sekten att framstå som de förfördelade.

Den etiska kompassen pekar konstigt hos vissa - som om det fanns en gräns för hur mycket skit man borde kasta mot sådan här propaganda och mot figurerna bakom den, innan det plötsligt blir magiskt synd om upphovsmakarna själva.

Svensken ska inte behöva ha den här äcklig propaganda på sitt samvete men nu har vi detta, tack vare våra "sverigevänner" som tror sig veta ett dyft om stolthet.
  • Digestive

Nej, nu blir det SVT-play och att beskåda pokitiker av en något bättre människosort.

Sverigedemokraterna 1933!! - och i ett land som gränsar till Danmark. Ni ger oss verkligen en bitter eftersmak av desss tider, sverigedemokrater.

• Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-24 08:32:03 följande:

Jodå, men jag håller inte med om proportionerna. Och dessutom spelar det ingen roll. Om så bara en enda svensk flicka blivit våldtagen av en utlänning, så hade det varit bättre att vi inte tagit in några utlänningar alls. Eftersom vi i första hand måste skydda våra egna. Likaså om det bara hade varit en enda åldring som blivit undernärd p.g.a. kommunens besparingar på ett äldreboende...

Konceptet får väl antas gälla för turister, utbytesstudenter och gästforskare också, inte sant?

Du är aktiv politiker, du upprätthåller lön av våra skattepengar för att bland annat resonera med och för ditt parti - och det här får vi för våra pengar, småsinthet i absolut form ala barnnivå.

Ja, världen är hemsk på sina håll - det är ingen nyhet för någon - men du och ditt vidriga propagandaparti hjälper bara till med att göra den sämre. Den äckliga propagandan som du och ditt duplo-nivå-parti står för, slänger vedklabbe efter vedklabbe i hatets eldar och ni gör det inte ens på rättvisa grunder, utan ni står där med blåsbälgar fylda med lögner och förvanskningar och blåser upp glöd i varenda svensks ögon - HELT I ONÖDA!!

Hur många hade INTE röstat på er om ni inte vore så upp till bredden fyllda med skit? Hela 85% av befolkningen vill reglera invandringen och ni finner stöd bland blott 1/8 av dessa och lär rasa inom kort när fler och fler förstår nivån ni jobbar på (etiskt via falsk propapaganda riktad mot människor och intellektuellt som du själv kan agera exempel för) - 7/8 känner för er hjärteftåga men vill inte veta av er, go figure.

Jag hoppas INNERLIGT att det blir MÅNGA frågor om Sverigedemokraternas vidriga och falska propagandamaskin i SVT:s Val 2012 (den 26:e) och när Jimmie Åkesson frågas ut i en hel timme utan pardon - må han grillas 20 gånger värre än Gustav Fridolin igår, så att det svenska folket verkligen förstår vidrigheterna som han, du och det här avskrapet till parti sysslar med.
  • Digestive

Uppmanar SAMTLIGA att posta exempel på partiets falska propaganda som riktas mot människor - till redaktionen i SVT:s Val 2014, nu på tisdag 20:00. Vi kan dock vara säkra på att Sverigedemokraternas förvanskning utav våldtäktsstatistik kommer upp men det behövs mer, det är bara toppen av ett isberg.

Själv ska jag tipsa om Jimmie Åkessons förvanskning utav flyktingars återbetalnings-vilja/duglighet till CSN, som han postade runt på Twitter (angående hemutrustningslån) som låg blott någon procentenhet över svenskarnas egna återbetalnings-vilja/duglighe till CSN,, när man räknade på det, och som han också förvanskade siffrorna på rakt upp-o-ner med en FLERA GÅNGER så hög summa efterskänkningar än vad som stämde.

Skulle det göras helt rätt och rättvist, så skulle hela timmen kunna fyllas med Jimmie Åkesson och hur han gör bot för Sverigedemokraternas lögner om/förvanskningar av människor. Om än önskvärt så får nog fullständig rättvisa kliva åt sidan för "bra TV", tyvärr - men nog kommer hela skitpartiet att börja spricka i sömmarna snart, ett parti kan bara rymma så mycket skit, även om det vill tänjas på fysikens lagar olovligt mycket.

Vill se fler sverigedemokrater försvara falsk propaganda riktad mot människor nu, det är nog så hemskt men det påminner oss om hur mycket bättre svenskar är för övrigt - för det är bara en särskild klick svenskar och ett alldeles särskilt parti bland de etablerade, som sysslar med detta. De är undantaget för regeln att svensken är en stolt och etiskt medveten människa. De kan av oss i landet "Världens Samvete" - visa övriga hur även svensken är mänsklig på dessa plan. De kan få vara vår alldeles egna lilla problemgrupp, lite som den där ändtarmsklådan som känns sådär ohyggligt bra att klia sig fördärvad på.

Skit ska skit ha.

• Digestive
    Aqt skrev 2014-08-25 07:18:10 följande:

Många är trötta på lögnerna om Sverigedemokraterna och migrationspolitiken i stort.

Över 40 % av befolkningen tycker att invandringen är för stor. Men media och många politiker vill skambelägga deras åsikter genom att missbruka allvarliga ord som nedvärderar människor, som t.ex rasism.

Det handlar om att värdera hur välfärden ser ut, segregationsproblemen och hur man kan hjälpa alla människor på bästa sätt.

Men det har mestadels varit en envägskommunikation.

Hur kommer det sig att integrationen fungerar så dåligt trots allt extrastöd i invandrartäta förorter. Det finns mer än 150 st sådana i Sverige. Jag är uppväxt i ett av världens mest segregerade områden och kan säga att det redan för 20 år sedan var illa där (södra förorter i Sthlm). Upp till 85 % av befolkningen i dessa områden är av utomeuropeisk härkomst, och skolresultaten är dåliga och många av barnen, t.ex i Husby går 50% av eleverna ut skolan utan godkänt i kärnämnena.

Men det avfärdas som fördomar och rasistiskt och att man ställer "människor mot varandra". Sedan är det slutdiskuterat. Min sambo är invandrare och har barn tillsammans. Men vi vill inte bo i dessa områden, det är idyller som har förfallit.

Vi har vänner som bor där och vill flytta därifrån.

Men det här påverkar välfärden och samhället.

Och de som politiskt nonchalerar den verkliga konsekvensen av en okontrollerad invandring, såväl arbetskraftsinvandring som flyktingmottagning, bor eller har sällan någon verklighetsanknytning i dessa områden.

Jag är trött på att många sanningar avfärdas som fördomar. Asylbedrägerier, 9 av 10 som kommer hit har inga id handlingar, asylboenden har blivit en miljardindustri på välfärdens bekostnad p.g.a akut behov av bostäder, invandrare har rätt till retroaktiv föräldrapenning utan att ha arbetat, överrepresentation i brottsstatistiken o.s.v.

Nu behöver Migrationsverket 48 miljarder kr till eftersom de gjort slut på de pengar de har. Arbetsförmedlingens pengar för invandringsprioriterade arbetsprojekt är också slut.

Prognosen för invandring är nu 89000 + anhöriginvandring varje år de kommande åren p.g.a bråk mellan Shia och Sunnimuslimer i Syrien, Islamska statens terror o.s.v.

Det behövs akut hjälp i närområdet och vi ska absolut ta emot kvotflyktingar. Det är en humanitär skyldighet som även Sverigedemokraterna står för.

Så det bästa i migrationspolitiska beslut är att använda både hjärta och hjärna som i andra politiska frågor.

Ja, politiken har skapat mycket frustration i områdena där du pekar på. Är själv uppväxt i motsvarande och under 80- och 90-talet - i Trollhättan och stadsdelen Kronogården - och redan under 80-talet så var skolklasserna många gånger uppfyllda med en majoritet invandrare. Mina vänner under grundskolan (årskurs 1-9) var en libanes, en turk, en iranier, en polack och flertalet chillenare, medan jag hade som högst 2 svenska vänner åt gången undet hela grundskolan (sammanlagt 3 men man tappade vänner på vägen). Som stadsdel har Kronogården tagit emot flest invandrare i Sverige och det är rätt stor skillnad på stadsdelen då och idag.

Tidigare i år så fick jag reda på att stadsdelen skulle rustas upp med 6 miljoner, jag hoppas pengarna gör nytta, i vissa bostadsområden har lägenheterna låtits förfalla till den grad att man öppnar en del lägenheter med skruvmejsel, alltså att familjerna som bor där använder skruvmejsel själva, på grund av att röta och slitskador i ytterdörrarna har förstört låsen helt. Trasiga fönster som inte blivit utbytta på flera år med sopsöckar för och så vidare - det ser nästan ut som en riktig kåkstad i Brasilen med bara glesare avstånd mellan byggnaderna och annan arkitektur som skiljer. Där bor exempelvis en lite närmare muslimsk bekant samt hans familj och en annan svensk bekant har bott där.

Och nu har vi inte ens kommit in på höghusen längsmed Lantmannavägen som brukar komma upp när man talar om Kronogården i dessa frågor eller om de stora radhusen vid stadsdelen intill, Lextorp, som också har fått förfalla något oerhört. På 80-talet var det uppdelat som den fattiga "blattedelen" Kronogården och den bättre ställda "svennedelen" Lextorp (vi var alla små och behövde väl barnsliga konflikter för att få tiden att gå), idag vore ett sådant uppdelat konceptet bara luddigt och löjligt - båda stadsdelar förffaller i takt med varandra.

Jag ser GÄRNA en förändring och GÄRNA en snarliggande paus med mer hanterbara volymer innvandrare - men jag vill INTE att Sverigedemokraterna tar oss dit. Deras falska propaganda skadar mina oskyldiga vänner och många, många fler därtill, och det är inte så det ska gå till väga, det är ALDRIG så det ska gå till väga. Vår framtid ska inte byggas på att misstänkliggöra varandra i ONÖDAN och odla osämja bland varandra i ONÖDAN.

Sverigedemokraterna kan inte göra det här, de är för dåliga människor för ANSVARET som krävs. Punkt.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2014-08-25 08:22:46 följande:

Ja, det där är ett märkligt fenomen.

Sparkas det på någon som ligger så kommer vissa att försöka ingripa för att stoppa aktiviteten - medan andra då kommer att bli upprörda över detta och ömsint förklara - men ser ni inte att han har fått ont i sparkfoten. Ha lite medkänsla nu.

Bildligt talat, alltså.

Mhm..!
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-25 12:30:02 följande:

... vilket gör det ännu mer värt att analysera varför över tio procent av röstberättigade svenskar är beredda att rösta på ett sådant parti.

Din och många andras analys är att det beror på att de är dumma i huvudet. Jag menar att det är att göra det alldeles för enkelt för sig.

Har inte sagt mycket om väljarna överhuvudtaget (vissa grammatiskt luddiga syftningsfel har dock uppstått) men fortsätt du att bygga halmgubbar du. Kanske dags att starta en workshop? Alla behöver vi en hobby..
  • Digestive

Jag tror att många utav Sverigedemokraternas väljare är försynt förda bakom ljuset, på grund av bristande intresse i politisk fördjupning - likt låginkomsttagaren som röstar på Moderaterna och förväntar sig få ut massor utav den politiken, för att det såg bra ut på pappret och för att partiledaren verkade övertygande.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?