Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-23 09:49:39 följande:

Judarna och hinduerna är ju så få att de inte utgör någon maktfaktor SÅ.( Även om många påstår att vissa branscher - t.ex. bankväsendet och förlagsväsendet - indirekt styrs av judar ändå. Jag vet inte hur mycket som är sant av det.)

Hinduerna har väl aldrig gjort något väsen av sig..? Har aldrig hört om någon skola som har slutat servera något visst födoämne av hänsyn till hinduer, eller slutat ta barnen till kyrkan för deras skull.

Klart att volymerna påverkar influenskommunikationen, åt båda håll - frågan är snarare om muslimer som allmän grupp, är så "farliga för Sverige" att vi försätter oss i en "hemsk/allvarlig sitation" - genom att ta in drygt 3% utav gruppen muslimer.

Lägg då till, att DE FLESTA av dessa är de som FLYTT ifrån det som du räds. Det är inte de som höll i vapen och som ställde till med skit, som HUVUDSAKLIGEN kommer hit - även om stora nävar jord får med sig lite skit, som sagt..
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:00:23 följande:

Exakt. Att dessa --> flyktingkramare <-- aldrig kan fatta, att de gräver vår grav...

Haha, det sämsta jag sett och läst - det heter människokramare. Var glad att vi finns, för vi hade hjälpt dig också vid kris - oavsett trams roller och omständigheter. Om katastrof så kanske någon av samma personlighet tar emot dig och dina barn i Frankrike eller whatever.. Hade du behövt fly till mellanöstern, av någon skum anledning, så hade du blivit mottagen utav någon som tänker som mig..

Du själv hade lämnat dig själv vind för våg och fått hoppas på att du överhuvudtaget skulle få hjälp, någonstans alls.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:00:23 följande:

Exakt. Att dessa --> flyktingkramare <-- aldrig kan fatta, att de gräver vår grav...

Haha, det sämsta jag sett och läst - det heter människokramare. Var glad att vi finns, för vi hade hjälpt dig också vid kris - oavsett trams som "kulturer" och andra fjantiga omständigheter. Om katastrof så kanske någon av samma personlighet tar emot dig och dina barn i Frankrike eller whatever.. Hade du behövt fly till mellanöstern, av någon skum anledning, så hade du blivit mottagen utav någon som tänker som mig..

Du själv hade lämnat dig och dina barn vind för våg och fått hoppas på att överhuvudtaget få hjälp, någonstans alls, i världen.
  • Digestive
    Kunigunda skrev 2014-08-23 18:55:43 följande:

Jag har jobbat med nyanlända i Södertälje och Botkyrka som tyckte att skogsutflykter i Södermanlands skogar var skrämmande. Många kan dessutom inte simma. En mäktig, tät norrländsk granskog med tillhörande flora och fauna har jag sett skrämma slag på sörlänningar.

Tycker vederbörande borde stanna några dagar i djungel och på savann, hehe..
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:12:49 följande:

Fast det där - att flyktingarna alltid är goda människor för att de flyr från det onda - är en naiv missuppfattning. Sanningen är att vi till och med fått hit de värsta krigsförbrytarna... sedan kriget i Bosnien t.ex..

Har inte skrivit detta - läs vad som står, ge det en stund då det tydligen behövs och läs rätt. Halmgubbar eller förvirrad, man undrar ibland.. när det händer ideligen. Förstod du inte alls liknelsen med jord och skit?
  • Digestive
    JTA skrev 2014-08-23 20:42:47 följande:

Flyr med kulorna vinande runt huvudet och blir sedan "rädd" av granar - haha asgarv!

Om du inte hade skojat med oss hade hade vi trott du blivit helt igenom lurad.

Låt mig gissa - du självreflekterar om hur människor borde påverkas utav krig? Källor på att människor blir allmänt fearless utav krig, gärna studier som omfattar olika åldrar samt civil och kombatant status, tack. Sett många grava trauman i ditt liv?

Sluta dehumanisera människor - att se sina nära och kära "gå sönder" gör nog rätt få "starkare" och har banalt lite med rädslor för skogar, djur, mörker och så vidare att göra överhuvudtaget.

"- Så, du är rädd för mörker? Hmm.. vi kan ju prova med att se på dessa krigsbilder ifrån ditt hemland."
  • Digestive
    Kunigunda skrev 2014-08-23 20:57:39 följande:

Nej. Det förstår ju alla, var man än fötts, att svenska ormar, älgar, renar, svampiga myrar, svarta moln av myggor och kompakt mörker är ofarligt. Särskilt om man vuxit upp med bilden av att det lurar faror i vildmarken.

Ni skulle t.ex. inte alls oroas av att bo i en by vid kanten av Sydamerikansk regnskog utan guidning och utan språkkunskaper. Ni skulle inte alls känna er tryggare i en etablerad stad med tillgång till mat ni känner igen och landsmän. Er skulle man bara kunna lyfta upp med rötterna och släppa ner på valfri plats.

Men muslimer är ni rädda för?!

De är verkligen fantastiska på att sätta sig in i andras skor. De har i detta land, ett facit för hur människor i främmande och krigsdrabbade länder påverkas utav krig och hur de reagerar på, tja, det mesta tänkas kan. Vilket skämt att människor ens studerar något som har med psykologi att göra, måste de tänka.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-24 08:32:03 följande:

Jodå, men jag håller inte med om proportionerna. Och dessutom spelar det ingen roll. Om så bara en enda svensk flicka blivit våldtagen av en utlänning, så hade det varit bättre att vi inte tagit in några utlänningar alls. Eftersom vi i första hand måste skydda våra egna. Likaså om det bara hade varit en enda åldring som blivit undernärd p.g.a. kommunens besparingar på ett äldreboende...

Ok, vad bra, men skriv gärna som om du förstod rätt - det underlättar en smula. Aja, det finns väl inte så mycket mer att diskutera här, du har den här inställningen och kombinerar den gärna med misstro och paranoia.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-24 08:39:07 följande:

Men alltså, det blir ju faktiskt mörkt vid ekvatorn också... Det är till och med så, att mörkret kan kännas hotfullare där, för att det kommer över en så snabbt. Det finns inte en lång, mjuk skymnings- och gryningstid, som här. Dessutom är det betydligt farligare att vistas ensam och vapenlös på savannen på natten, än i en svensk granskog. Sedan tror jag inte att någon kommer att tvinga flyktingarna att gå ut i skogen på natten heller...

Alltså, den här tråden blir konstigare och konstigare! Argumenten blir dummare och dummare!

Du måste ju ha problem med att relatera till andra människor (som en annan också har på sina håll). Det okända är universellt skrämmande för de som råkar jagas upp och likaså angående mörker. Hur mörkret uppträder har givetvis också betydelse och det främmande är naturligtvis en lika självklar skrämselfaktor här som i övrigt. Som du resonerar så skulle en människa som har levt 99% av sitt liv i kolsvart mörker, bli mer rädd för kolsvart mörker än svagt månljus.. för att kolsvart är mörkare.

Du tror inte att ditt outvecklade sinne för relativitet ger dig ett undermåttlig perspektiv rent allmänti diskussionen? Menar inget illa alls (har mina egna brister) men kan man inte relatera till andra via hållbar logik och korrekt kunskap om människan som varelse, så påverkar det givetvis hela ens tanke och följande diskussioner om andra.

Bryr mig inte om vad deldiskussionen egentligen handlar om - reagerar på dehumanisering här.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-24 09:05:35 följande:

Och vad sker med våra uteliggare/utslagna då tror du? De får öht ingen hjälp ofta. Selektiva människokramare bland våra politiker?

Problemet (om det nu ska problematiserar mer än nödvändigt) med "våra egna" uteliggare är att de ofta har valt livstilen, att de tar avstånd ifrån samhället utav olika anledningar - de få ju hjälp ifrån samma ställe som om du och jag får, om vi söker den. De utslagna är inte alltid mottagliga för hjälp men de som söker den får också vad som motsvarar det du och jag skulle få. Blå politik gör dock inte läget varmare för dessa och omdirigerar resurser åt helt andra håll än vad röd politik skulle (mer resurser spenderas på ren affärsstimulans idag, än på vare sig flyktingmottagning eller sociala skyddsnät), en faktor som spelar avsevärt större roll i frågan än Sveriges invandringspolitik.

Finns det ingen sorts gräns för hur långsökt man kan blanda in invandringspolitiken som en slags avgörande faktor, i precis allt? Har sagt det förr - detta tunnelseende skadar vår politiska medvetenhet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?