Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-08-21 20:08:53 följande:

Är jag aktiv politiker? 

Nej? Ämnet är Sverigedemokraterna, inte du och dig.

Så, för att få svar någon gång - varför sanktionerar du och eventuellt använder dig av samma propaganda som nazityskland gjorde (ja Ratexes, liknelsen var ämnad åt dig och din mentala hälsa) och som tidsaktuella IS också använder sig utav?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2014-08-21 20:10:33 följande:

Kulturrelativismens förbannelse.

Eller helt enkelt ogenomtänkta beslut eller rena intressebeslut (som att badhus X har tider som passar muslimer, för att locka fler besökare, som exempel på det senare). Det finns en hel del perspektiv och vi vet nog båda att Sverigedemokraterna nog är sist ut med att kolla upp vad som stämmer - när de istället får tillfället att använda propaganda som matchar nazitysklands (ja, Rataxes, ja).
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-21 20:34:11 följande:

Hm, låter som du blandar ihop olika nick nu...........

realist14 skrev 2014-08-21 20:34:11 följande:

Hm, låter som du blandar ihop olika nick nu...........

Nej, den här deldiskussionen utgick från det senaste klippet på Jimmie Åkesson här i tråden samt Jeaninnes utsagor. Men jag kanske gjorde det rörigt..

Du svarade i allmänhet när frågan ställdes och ämnet togs upp första gången (av mig Rataxes, första gången av mig) och därmed utgick jag från att du var en av de tilltalade som borde svara på frågan, men som slingrade med faktiskt svar.
  • Digestive
    kenneth768768 skrev 2014-08-21 20:05:50 följande:

Ja, jag skulle också gärna se stöd för den s.k "omfattande islamiseringen" nu, och beskriv gärna även vad "omfattande" betyder i sammanhanget.

Jag med!

Omfattande som i tillräckligt vanligt för att beskriva det hela som någonting muslimer gör, utan behov att specifisera vilka muslimer det handlar om, utan kort och gott muslimer.
  • Digestive
    goodasgold skrev 2014-08-21 21:00:28 följande:

Blev inte klok av det svaret. Någon som kan utveckla?

Det finns tiotals anarkistiska manifest och än fler undervarianter samt helt fristående anarkismer i tusentals när man sedan kommer ner på individnivå. Det gör det hela lustigt, när då folk skapar sig en bild av en anarkist utan vidare information om just anarkisten i fråga. Fördomar och folket med dem är helt enkelt lustiga med sin obildning..

Aja, hoppades på lite insiderraljerande (antog att du var en påläst anarkist och förstod) men det träffade tydligen fel.
  • Digestive
    goodasgold skrev 2014-08-21 21:54:26 följande:

Är rätt påläst men analkismen gick mej förbi.

Men tack för svaret, jag blev genast klokare.

Ah, det var en olycklig formulering jag lyckades med - menade påläst om just anarkism ovan. Hehe, de flesta har nog gått miste om analkismen.. det handlar nog om esoterika bara särskilt folk förunnade.
  • Digestive
    JTA skrev 2014-08-22 14:42:11 följande:

Det är inte en konspiration i den meningen att en massa miljoner muslimer konspirerat att ta över Sverige och västvärlen genom att flytta hit och vägra integrera sig. Inte ens muslimska brödraskapets företrädare som flydde från Nassers förföljelser på 50/60-talen hade någon sådan idé. De flesta flyttar för att få ett bättre liv.

Numera har dock islamisterna förstått att muslimerna i västvärlden inte kommit för att stanna ett tag och sedan flytta tillbaka. Så numera har man en agenda som går ut på att bereda mark för islam i väst. Det är de också tämligen öppna med. Inte så att de någonsin skulle gå med på att de försöker islamisera våra samhällen eller skulle vara islamister, men hela deras verksamhet går ut på att göra det möjligt för muslimer att leva ett helt igenom islamiskt liv. Och det innebär islamisering. För det första för muslimerna själva, för det andra för samhället i övrigt i och med att islam först blir synligt i gatubilden (moskéer, slöjor, halalaffärer etc) och sedan att våra rättigheter efterhand inskränks för att inte förarga den muslimska befolkningens religiösa känslor.

Det är klart att de inte vill integreras. Vem vill göra sig av med sin identitet frivilligt?

Problemet är egentligen inte islam, problemet är att det knappast går att göra någonting åt de människor som flyttar hit och bara vill fortsätta leva sina liv.

Problemet är MASSINVANDRING.

Tycker att du bidrar med mycket djup och innehåll till diskussionen men med tanke på hur du definerar islamism här så vill jag ställa en fråga; kan Sveriges judar, hinduer, och så vidare leva ett helt igenom judiskt, hinduiskt och så vidare liv?

Följdfråga; borde vi alarmeras utav svaret på överstående fråga - oavsett svaret på överstående fråga kan kan man reflektera över det - eller känna oss lite mer lugna?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2014-08-22 20:37:05 följande:

Tja, i så fall beror det snarare på okunnighet än rasism. Få saker intresserar mig mindre än den etnologiska diskursen. Dessutom är jag ganska säker på att "etnisk svensk" i debatten ofta syftar på ett gemensamt utseende och ursprung inget annat. eftersom tråden handlar om SD skule jag kunna vrida till det och påstå att sverigedemokrater inte är etniska svenskar utifrån den etnologiska diskursen.

Dessutom är jag av helt motsatt uppfattning - monokulturer funkar inte, de stagnerar alltid - medan mångkulturer har potential att utvecklas.Människan är en biologisk varelse. Vi är en del av en utveckling som pågått i miljarder år och det är nästan komiskt med alla betraktelser som utgår från att här och nu är i evighet - amen. Vi kommer att fortsätta att förändras och de som bor här om hundra år kommer också att vara svenskar och framförallt betrakta sig själva som svenskar - om det finns någon mänsklighet kvar då. Mänskliga kulturer är ingen utställning på Skansen utan en ständigt pågående förändring.Nej, jag vidgar den inte utan utgår alltid från perspektivet att Sverige är en del av världen. Globalt är det allra största problemet att vi är för många och att vi blir allt fler. För mig är det absurt att påstå att det är ett problem att det föds alltför få etniska svenskar i en värld där det föds för många redan som det är..En humanistisk stormakt där ledstjärnan på ett nationellt plan är "sköt dig själv och skit i andra". Hm, varför kommer jag att tänka på en gammal låt med refrängen "Offer för sitt eget stora självbedrägeri, ser de inte längre fällan som de själva satt sig i"Nu var det du som kopplade ihop det jag skrev till nazismen, så historielösheten är i så fall din. Jag valde medvetet att inte göra den kopplingen - det finns tusentals andra exempel på hur man utnämner religiös tillhörighet eller  folkgrupper till hot och syndabockar. Det är historielöst att tro att det bara är judar som drabbats av detta.Nej, jag tycker egentligen att din mening om att "Massinvandringen riskerar att förgöra vårt land och vårt folk" är tillräckligt tydlig som den är.

Andra stycket - klockrent! Och jag tror som sagt att Sverigedemokraterna undetskattar den intellektuella gemenskapen som svensken har.

Och sådan gemenskap går ut till fler människor här - JTA, Errol Flynn, oOHalalOo med flera, med flera, med flera, för att också visa hur detta går tvärs över grupper/ideologier/trams - och svensken ÄR bra på detta och det gör MIG stolt över Sverige.

Detta är styrka och det är även något som utmärker oss som folk. Och just den delan av "svenskhet" delar jag GÄRNA med mig - men visst får det gärna gå till bra männikor men det gäller ju ALLA.
  • Digestive
    JTA skrev 2014-08-22 23:46:19 följande:

Hade det rasslat in 100 000 hinduer per år så hade vi haft liknande diskussioner om hinduism. Änkebränning, någon?

Ja, det finns idioter till allt i en grupp som indierna. Du talar om indier och muslimer - omkring hälften av alla människor som överhuvudtaget existerar.

Sådan här cynism och misantropi gör att vi förlorar de bra, alltså för mänskligheten. Vilka människor gillar du med stor sannolik minst ur random befolkning - de som terroriserar eller de som flytt terrorn?

Du tänker inte så ofta på vad som borde ta till varas på vid krig va? De bra människorna.. är nog ett tio-i-topp val för de flesta, som ställt sig frågan.

Stora nävar jord får med sig lite skit - och ena halvan utav mänskligheten är inte perfekt, precis som den andra.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-22 17:46:16 följande:

Det är helt galet. 

Kan instämma i detta, hoppas att det skärps - språket är viktigt för alla..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?