Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

UPPERCASE skrev 2013-12-19 00:14:44 följande:
    Ja allt är ändligt. Annars hade evighetsmaskinen varit uppfunnen. Nuvarande naturligt uran räcker i minst 200 år till med den förbrukningstakt som råder för tillfället. 
    Moderna kärnkraftverk använder dessutom MOX och om samtliga gick över till detta skulle takten förminskas än mer.
    Sedan har vi torium som dels kan transmutas till uran och användas med nuvarande reaktorer men även användas i nya men ej etablerade reaktorer med minimal behandling.

Det finns heller inget alternativ till kärnkraft idag så att ens motsätta sig det är bara dumt.
    Du läste inte vad jag skrev va?

Notera för övrigt att jag avsiktligt inte nämnde skräckscenariona vi sett exempel på i Japan nyligen, ville egentligen inte ha den debatten.
    Glöm inte heller kärnkraftverkens ömtålighet (dom står ju stilla halva året) för att inte nämna det faktum att ett kärnkraftverk är ett första klassens terroristmål, för den som vill åstadkomma maximal förödelse.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Ermenegildo skrev 2013-12-19 13:00:43 följande:
    Exempel på typiskt ekonomiskt missförstånd från SD:are. Mängden mat på bordet är inte förutbestämd, tvärtom är vi beroende av fler unga som lagar mat, så att de gamla får efterrätt. Det väsentliga är alltså inte att begränsa antalet gäster, utan att se till att de som deltar också lagar och inte bara äter. Hur gör vi det - det är tiotusenkronorsfrågan. Den enda som slåss är för övrigt den där frustrerade sure skånepågen som inte gillar nya människor och som inte kan laga mat eftersom han fick tvåa i hemkunskap. Han gör vad han kan för att starta matkrig och han blir helt rabiat för att några nya gäster läser sin egen bordsbön. 
  • themia
    Rataxes skrev 2013-12-19 18:59:20 följande:

Jo, dra gärna upp dem samtidigt som du jämför förutsättningarna, dels med förekomsten av jordbävningar/tsunamis, dels med förutsättningarna rent tekniskt i verken där våra verk har rekombinatorer som tar hand om vätgas i inneslutningarna, samt haverifilter som förhindrar markbeläggning.

Sedan kan du få ta fram statistik för drift/stilleståndstid som visar att de står still halva året. Slutligen tar du fram exempel på terroristdåd som drabbat kärnkraften. När du är klar med detta ska jag börja ta dig på allvar.
    Och du läste inte heller vad jag skrev (#1464)
    " ... Jag är inte främmande för att nya tekniska framsteg kan lösa dessa problem....")

Är du också en sån som reagerar med reptilhjärnan, så fort kärnkraften kommer på tal? Som inte kan se att kärnkraften har allvarliga problem, som ännu inte är lösta.
    Ingen skulle vara gladare än jag om kärnkraftens alla problem kunde elimineras, men tyvärr tror jag inte att det händer inom överskådlig tid.

Däremot har vi en sol, som dagligen levererar många gånger mer energi än vi någonsin kommer att behöva.
    Är det ett problem för dig?
  • themia
    Breaking Bad skrev 2013-12-19 20:18:18 följande:
    Kineserna borde dra sig ur Tibet. Palestina åt palestinierna, Låt Afrika få vara afrikanernas.... Men kan det bli mer rasistiskt än att säga Sverige för svenskarna?
    Men hallå! Lite sansad eftertänksamhet kanske inte skulle skada.
    Kina ockuperar Tibet och förtrycker folket.
    Israel ockuperar Palestina och förtrycker folket.
    Afrika är en kontinent med många länder och många olika system.

För du menar väl ändå inte att svenskar är ockuperade och förtryckta?
  • themia
    oOOo oOOo skrev 2013-12-19 19:51:13 följande:
    Solenergi är kärnkraft. 
    Jovisst, men det är knepigt att dra så långa kablar. Skrattande
  • themia
    oOOo oOOo skrev 2013-12-19 20:32:20 följande:
    Som tur är behövs det inte eftersom vi kan tillgodogöra oss den kärnkraften i alla fall. Men bra, då behöver du inte vara irrationellt rädd för kärnkraft längre.
    Irrationellt rädd för kärnkraft? Dumheter, jag är varken rädd eller irrationell, däremot har jag arbetat som konsult på flera kärnkraftverk och vet tillräckligt vad det handlar om.
    Är det en nyhet för dig att fissionskraften är behäftad med svårlösta problem?
  • themia
    Ermenegildo skrev 2013-12-20 17:11:32 följande:
    Och vem påstår att Sverigedemokrater inte har koll...

www.svtplay.se/klipp/1687226/sd-karlstad 

Å ena sidan är det ett slags förakt för demokratin att hon sitter där, å andra sidan är det ju lite synd om tanten. 
    Det är sånt vi får när vi röstar på missnöjespartier.
  • themia
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 17:27:08 följande:
    Det verkar råda stor oenighet om vad som ska klassas som vänsterextremism och inte, när man ska göra den bedömningen så får man ha i åtanke att Sverige är extremt i grunden och liknar inget annat internationellt sätt. Åsikter som klassas som extremhöger i Sverige är tex mainstream-vänster i USA och i många andra länder.

SD står ju i mitten politiskt sätt (med svenska mått) så man kan nog utan att överdriva påstå att allt till vänster om SD bör klassas som ren och skär vänsterextremism. Den här kvinnan är en prototyp av en svensk vänsterextremist avpixlat.info/2013/12/21/romson-vill-ha-ny-mi.../

Någon som säger emot?
    SD i mitten?? !
    Dina inlägg brukar inte vara särskilt roliga, men här kom du med årets skämt! 
    Skrattande
  • themia
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 17:39:06 följande:

Ja, till och med ett snäpp till vänster i typiska välfärdsfrågor, som skola, a-kassa osv. Om dom nu är så höger, varför stoppade dom moderaterna förslag om höjd brytpunkt? Du kan ju förklara vad i SD.s politik som är höger? Det är bara okunniga som hävdar det.
    Nej, jag inte förklara SD:s politik. Kan du?
  • themia
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 18:06:48 följande:

Tråden handlar om SD och dom har givetvis inget med nazism att göra, lika löjligt som att ta en sådan diskussion i en tråd om Centerpartiet. Nej, jag har inget till övers för nazism men problemet är obetydligt, enligt SÄPOS senaste rapport så är det ju vänsterextremismen som är det största hotet mot demokratin.

Så jag frågar igen, är det inte så att du är ganska tolerant när det gäller synen på vänsterextremt våld? Tror den synen är ganska vanlig bland dina gelikar då dom bekämpar era "fiender" Något skäl måste det ju finnas till att du aldrig fördömer vänstervåldet men ständigt ältar nazism - något du tydligen förknippar med ett socialkonservativt parti som förespråkar öppen svenskhet. (dags att öppna en bok?)

Håller du inte med SÄPO i sin analys eftersom du uppenbarligen tycker att nazism är ett större problem?
    Ingen har påstått att du är nazist såvitt jag vet.
    Är du ens SD, såna som du är det ju populärt att rensa ut.
    Frågan är om du har någon politisk hemvist över huvud taget, du verkar närmast förvirrad.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?