Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-02-25 19:52:38 följande:
    Det är ganska tydligt vad du menade. Du är emot demokrati. Tydligare kan det inte bli.
    Det är ganska tydligt vad du uppfattar som tydligt, men nej, jag har aldrig sagt att jag är emot demokrati. Jag har sagt att det finns nackdelar med demokrati. Det finns alltid nackdelar med allt -  även sådant som är bra.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 21:00:20 följande:
    Haha. Ditt inlägg är ju ganska komiskt med tanke på att SD är det tredje största partiet idag.
    Fjärde största enligt senaste SIFO-undersökningen vilket betyder att fortfarande röstar drygt 90 % av väljarna på ett annat parti och 6:e största i riksdagen eller 2:a från botten - vilket du vill.

Men var tycker du att SD har gått fel? Det är ju så många som inte "förstår".
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 21:14:15 följande:
    Att inte SD har fler sympatisörer beror på att SD blir motarbetade från media och alla andra partier. Vuxenmobbning är ett annat namn på hyckleriet.
    OK. Så SD blir motarbetade av media och alla andra partier. Det måste betyda att media och alla andra partier inte heller "förstår" SD. Hur har det blivit så att alla andra partier inte "förstår" SD? Var tycker du att SD har gått fel som inte lyckats få media och alla andra partier att "förstå"?
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 21:28:07 följande:
    Men du tycker det är fel att ett parti som SD får så många röster? Då är du ju alltså emot demokrati och demokratiska val, eller hur?

Jag föreslår att du använder den ignorerafunktion du gillar att prata om.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 21:29:59 följande:
    Läs inlägg #6150 så erkänner h*n att h*n är emot demokrati.
    I inlägg #6150 erkänner hen att du har uppfattat så rätt som du har förmåga till...Du verkar inte ha "förstått" vad det betyder. Det kanske beror på rädsla. Eller hat?
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 21:35:30 följande:
    Som du förstår kan jag inte svara på hur det kommer sig att de flesta medier och partier hatar SD. Det får stå för dem. Men det har väl att göra med rädsla antar jag.

Så när alla slutar vara rädda så de kan börja "förstå" så röstar de på SD, eller måste man "förstå" först?

Har det här någonsin hänt i svensk politik tidigare att nästan hela väljarkåren, medier och alla andra partier inte "förstår" pga av rädsla och vänder sig emot ett litet ensamt parti där alla som "förstår" och är orädda finns?

Det låter lite som en film med superheroes, bara några stycken, som tar sig an en främmande invaderande ondskefull makt - the big bad guys in black (media och alla andra partier). De har hypnotiserat hela jordens befolkning, medan superhjältarna har blåa och röda dräkter och ska rädda jorden och dess innvånare från undergång.

Men har detta hänt i verkligheten någon gång?
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 21:48:55 följande:

Det spelar ingen roll vad du säger nihka, de använder reptilhjärnan nu och går inte att resonera med.

Jag tycker det är ganska kul. Det pratas så mycket om att alla som inte röstar på SD inte "förstår" och sedan när man uttrycker sig mer komplicerat än "Detta är en boll" och så tappar man somliga.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 21:56:11 följande:
    Ändå så räddade han Europa från nazism.

För att just då var nazism det största hotet.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-25 23:22:49 följande:
    Fast Sd har ju aldrig påstått att människor med olika ursprung skulle sakna samma värde. Det där har du ju tagit från luften.

F.ö. så bygger ju hela EU på flyktingkvoter från utomeuropeiska länder, medan alla inom EU har s.k. fri rörlighet. Är hela EU rasistiskt då?

Varför tänker du inte efter lite, innan du kommer med påståenden du sen inte har nån chans att försvara?

Fast jag har ju aldrig påstått att Sd har påstått att människor med olika ursprung skulle sakna samma värde. Det där har du ju tagit från luften.

Varför tänker du inte efter lite, innan du kommer med påståenden du sen inte har nån chans att försvara?

Nej, jag kan inte se att hela EU är rasistiskt, men många EU länder kunde göra mer när det gäller flyktingar.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-25 23:50:52 följande:
    Amerika är inte ett land, utan två världsdelar som vore sammanhängande om det inte vore för Panamá-kanalen.

Hade du någott att säga om inläggets kärna, dvs koloniserings pris har varit värt det?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?