Quintus Zebra skrev 2014-03-13 17:39:14 följande:
Nu bytte du ämne.
Klart man måste kunna diskutera mängden invandring och verkliga problem som bostadsbrist, speciellt om man är villig att väga in både positiva och negativa aspekter.
Men det här med de papperslösa. Det ofta totalt känslokalla och hånfulla sätt som Sverigedemokrater ofta skriver om dessa utsatta människor. Den totala ovilja att sätta sig in i verkliga fakta kring deras situation som ofta verkar råda. Den ofta totala ovilja att visa humanitet mot dem. Det är väl en av de saker som visar mig exakt hur extremt långt ifrån SD´s värderingar jag ligger. Och att jag aldrig skulle kunna sympatisera med ett parti som talar om människor på det viset.
Ja vi har reglerad invandring i Sverige idag. Dock väldigt generös sådan.
Var skriver Sverigedemokrater hånfullt om papperslösa? Det har jag inte sett. "Skäggbarn" däremot men de är ju inte papperslösa i den bemärkelsen. De säger en ålder och ett namn och vi registrerar.
Jag tycker att jag är human men även realist. Skattkistan håller på att ta slut och jag tycker att vi ska sluta med vissa dumheter. Som att bekosta anhöriginvandring. Flyktingar är en sak men jag tycker inte alls att man ska få ta hit släkten innan man har försörjning.
Och att vara fattig, sakna manligt nätverk i hemlandet, psyksjuk osv borde inte ge rätt till asyl.