Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Och här valkampanjar ISIS i Rinkeby.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-06 10:28:08 följande:
    Det finns ju redan en tråd med exakt samma tema där du just tar upp den hemska omständigheten att media hemlighåller det fasansfulla som håller på att skeSkrattande

Mycket av uppståndelsen i toksekten kan nog iofs direkt relateras till anhängarnas synapskopplingar och då oavsett om de har upptäckt att de förfärliga brottsliga vänsterextremisterna Mona Sahlin och Robert Aschberg jobbar för Expo eller att Isis delar ut flygblad på Södermalm.

www.familjeliv.se/forum/thread/73921664-isis-delar-ut-flygblad-utanfor-stora-mosken-pa-sodermalm
    Du ironiserar över att islamister finns i Sverige och sprider sitt hat. Är det verkligen så PK-sekten fungerar?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    realist14 skrev 2014-09-06 10:42:03 följande:
    Ja fyyy vad det överdrivs hörru...inte är det någon fara....det blir mer och mer sådant i samhället men näeh...ingen faaara...det händer ju absolut inget i de länder där detta är mer utbrett så varför ska vi oroa oss...ehhh.
    Sverige har redan haft ett islamistiskt terrorattentat, men eftersom inga oskyldiga dog i det attentatet har folk glömt bort det. Men om Sverige skulle få ett liknande islamistiskt terrorattentat som London, Madrid och New York fick, då kommer nog några delar ut av PK-sekten vakna upp ur djupsömnen. Synd bara att det måste gå så långt för det sovande folket att vakna upp.
  • Gert
    realist14 skrev 2014-09-06 10:56:38 följande:
    Tror du????
    ETT liknande säger du...pk-folket kommer svara:
    Ja men det är ju eeeeen gång...kommer inte hända igen.....varför skulle det....
    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
    Långt ifrån alla kommer vakna upp. Men några kommer vakna upp, det är vad jag tror. Dock kommer massmedia göra sitt yttersta för att sjunga godnattsagor så att det väckta folket ska somna om igen. 
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-06 11:07:16 följande:
    Glöm inte att det i särklass dödligaste terrordåd som inträffat i vår närhet utfördes av en person som trodde sig försvara sitt land mot islam och mot landsförrädare.

Jag tror inte de som delade ut flygblad utanför moskén ens hade något samband till Isis.

Det är klart att man kan tycka det är obehagligt med budskapet  "Vi arbetar för att återupprätta det islamska livet" och undra vad de menar med detta.

Men det handlar om sinne proportioner - man kan ju också tycka att det är en alldeles utmärkt anpassning till Sverige att stå och dela ut flygblad i stället för att använda andra metoder för att sprida sitt budskap.
    Både dem utanför moskén på Södermalm och dem i Rinkeby har Hizb ut-Tahrir-flaggor på sina västar.

Hizb ut-Tahrirs syfte är, enligt egen utsago, att återupprätta det islamiska samhället från det allvarliga förfall det drabbats av och befria det från "de otrognas" tankar, system och lagar. Man arbetar för att samhället ska genomsyras av islam och att alla aspekter av vardagslivet ska följa sharia lagarna.

sv.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-12 17:21:42 följande:

Mot bakgrund av sektledarens spelmissbruk framstår frasen att det är bättre att satsa i närområdena i ett helt annat ljus.

Man kan ju hoppas att han söker vård så småningom.

Att JÅ är spelmissbrukare är bara spekulationer. Ett försök av public service att svart måla honom innan valet. Frågan är hur SR har fått tag i dessa uppgifter?

Undrar hur många av partiledarna som är missbrukare av något slag? Alkoholmissbruk (Reinfeldt har det i släkten), Narkotikamissbruk (Åsnan Romson och Gustav Frigolit), Sexmissbruk (kan vara alla)
  • Gert
    Anghammarad skrev 2014-09-12 17:43:34 följande:
    Japp, alla inklusive Åkesson. Som ju dessutom kan vara alkoholist och använda droger. Vad är din poäng Gert?
    Att media bara går på Jimmie Åkesson och försöker svartmåla honom genom olagliga metoder. SR kan aldrig ha fått tag i Jimmies kontokorts uppgifter på laglig väg. Dessutom är det inte ens säkert att han har förlorat pengar.
  • Gert
    Anghammarad skrev 2014-09-12 17:52:35 följande:
    Tror du alltså att om Reinfeldt spelade för en halv miljon på ett halvår så skulle ingen rapportera om det?
    Reinfeldt har spelat bort miljarder kronor på massinvandringen. Men för att vara seriösare, Reinfeldt kan ha spelat pengar på poker genom en bulvan, han kanske dricker sig redlöst berusad som sin far gör, han kanske är en sexmissbrukare (hans namn stod i en namnbok från en prostituerad).
  • Gert
    Anghammarad skrev 2014-09-12 18:02:52 följande:
    Har du några som helst bevis för att Åkesson inte gör exakt samma saker? 

Antagligen inte och då kan vi ju med den vanliga glimrande slutledningsförmågan som ofta används i "debatterna" här sluta oss till att Jimmie Åkesson är en spelmissbrukande alkoholist som slösar bort det lilla han har kvar efter pokerrundorna på prostituerade från de allra sjaskigaste kvarteren. 
    Att Jimmie Åkesson är en spelmissbrukare är bara spekulationer från media än så länge. Om Jimmie lägger korten på bordet (lol) så ska vi nog se att media har överdrivet detta som de alltid gör när det gäller JÅ och SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?