Varför hatar folk SD?
Det ryktas om att du anmäler väldigt många inlägg eftersom du saknar argument och enligt säkra källor är mycket svagbegåvad.
Du går visst under smeknamnet tokanmälerskan.
Smickrande /-:
Det ryktas om att du anmäler väldigt många inlägg eftersom du saknar argument och enligt säkra källor är mycket svagbegåvad.
Du går visst under smeknamnet tokanmälerskan.
Smickrande /-:
Någonting kan ju inte krackelera "ibland". Antingen så krackelerar det eller så krackelerar det det inte!
Så nu, min bäste FDMGA, kan du då inte förklara vid exakt hur många flyktingar du anser att gränsen för rasism går?
De som propagerar fri invandring, skulle troligen anse att du är rasist när du resonerar som du gör, med att det "självklart" finns en gräns för hur många flyktingar Sverige kan ta emot.
Och sen, hur rimmar det resonemang som du för nu, med det du tidigare sagt om invandringen som innebärandes blott ekonomisk vinst? Utifrån det perspektivet borde det väl inte finnas nån bortre gräns alls: Sverige skulle ju bara bli rikare och rikare, ju fler flyktingar/invandrare som kommer hit. Eller?
Är du inte riktigt lika säker längre?
Sakta i backarna nu! Vem har sagt att ekonomin har "enbart och uteslutande med invandringen att göra"? Eller är det som vanligt, att du själv har hittat på det argument du sen argumenterar mot?
Ni Sd-hatare använder er ofta av den taktiken, av den demagogin, har jag märkt. Är ni rädda för att vara sakliga?
Tryckte iväg av misstag. Det skulle stå:
Oavsett alla andra faktorer som kan ha negativa effekter på vår samhällsekonomi, så blir det inte BÄTTRE av att DESSUTOM ta in hundratusentals människor som inte kommer att kunna försörja sig själva på många år. Om någonsin. Det behöver man inte ens ha grundläggande intelligens för att förstå.
Blir det inte liiite naivt att aldrig erkänna invandring som en enorm utgift.
Så måste det ha gått till...
Alltså, jag blir så jävla less. Förutom de stora, övergripande konsekvenserna av invandringen - utarmningen av våra resurser som drabbar främst våra egna svaga grupper, samt den ökande kriminaliteten, gängkrigen, våldtäkterna o.s.v.. Så sker det massor av sådana här "mindre", men ändå tillräckligt obehagliga, incidenter överallt i Sverige nu, som vi skulle ha sluppit med stängdare gränser.
Bajs, nedskräpning, stora barnaskaror som tar över gårdar och lekplatser så att våra egna barn inte kan leka där, allmän oreda, rökning på allmän plats (där även vårt eget WT hjälper till, men invandrarna är överrepresenterade), slemmiga grabbgäng som antastar unga svenska tjejer på nattklubbar...
Här i mitt bostadsområde t.ex., ser jag PRECIS vilka det är som struntar i att sopsortera, och bara slänger soppåsarna med alla slags sopor i, i vilken av containrarna som helst. Dessa andra containrar - som inte är för hushållssopor - töms mera sällan, och då ruttnar matresterna där och det blir stank och larver och flugor. Just nu i sommarhettan är det så obehagligt att man man måste hålla andan och gå ut och andas emellan, när man ska sortera sina sopor. En annan sak är, att dom kör in sina bilar på gårdarna - vilket är förbjudet.
Skulle kunna ta tusentals exempel på sådana "mindre" saker som sätter ner livskvaliteten för oss svenskar. Varje dag, om man är tvungen att bo i ett sådant område. Är man inte det, utan kan bo i ett rasrent område, så kan man ju ha en naivare bild.
Jag tror förvisso inte att Sd:s växande stöd beror på ekonomin som sådan. Den är en del av det, men till största delen handlar det nog om missnöje med nedmonteringen av välfärden och av strukturomvandlingen i stort. Det finns ju ganska gott om pengar i Sverige, och också i hushållen, men vi har fått en stor social och ekonomisk underklass, en följd av medveten politik från etablissemangets sida.
Det är bara det att de underskattade demokratins kraft, folkets resning.
Det finns inte alls gott om pengar i Sveriges hushåll. Det finns bara gott om inflationssabbade krediter. Om den gemene svensken sålde allt de hade och flyttade till ett hyresboende, skulle deras intjänade besparingar ta slut ganska fort.
Bra att du erkänner att du är en halmgubbe. Det visste iofs alla som besöker tråden då och då, sen innan.Nu är du halmgubbe igen! Du verkar ju inte ens veta om när du agerar halmgubbe...
Det du sa var ju att ekonomin har "enbart och uteslutande med invandringen att göra".
Ditt försök till "saklighet" föll i backen raskt. Du vet, för att diagnosticera vad som är det "negativa i dagens ekonomiska situation" så måste man ju vara överens avseende vad man tycker är negativt och positivt. Jag tvivlar på att vi är överens avseende den frågan, och därför är det ingen idé att gå vidare.
Du diskuterar inte med en gymnasist nu.
Men, men.. Vi skulle alla kunna samarbeta istället och bygga kontakter utifrån praktik, nytta och välmående. Fast världen skulle väl vara för tråkig utan alla dessa ideologier att döda och värdera varandra igenom (istället för att låt överstående 3 bagateller, bland alla dessa fina ideologiska epiteter, få leda individer rätt).
"- Jag tänker inte sammarbeta med sverigedemokrater, för jag är socialdemokrat."
Give me a break. Bortkastad tid och bortkastade möjligheter, bara för att ideologiska epitet tillåts (alternativt bortom insikt tillåts) definera människors hela essens. Är det inte sjukt, att begrepp som humanist, muslim, sverigedemokrat, moderat och så vidare - är ord som har allmän tillåtelse (på de flesta håll) att definera hela ert väsen?
Finns det ens nog med ord i ett mänskligt språk för att faktiskt kunna definera DIG rättvist? Svar: Nej, vi vet inte ens hur en människa bör definieras, vart gränsen mellan "människa" och "organism i symbios med den mänskliga kroppen" överhuvudtaget kan dras, vet vi ingenting om eller kan avgöra idag - och just så lite vet vi om vad vi ÄR (när vi då inte hittar på det helt och hållet, exempelvis genom ideologier).