Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-03-11 08:27:39 följande:

Nej, inte för att jag har nånting till övers för nazisterna i SvP men deras motståndare är inte ett dugg bättre. Tyvärr uttalar sig diverse proffstyckare innan alla fakta har kommit fram, det "fina" hatet vetdu.

Jag är inte heller någon nazistälskare men det var väldigt vad detta slogs upp i tidningar och fördömdes (och hela VÄRLDEN fördömde attacken) och så visar det sig att det är våldsamma vänsterextremister. Ta daaa!!!
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    MsMamma skrev 2014-03-11 09:06:53 följande:
    Brukar ju oftast vara så men det pratas det ju inte högt om..
    Jag tror fortfarande SÄPO är på rätt spår. Extrem islamism och vänsterterrorism är det största hotet mot Sverige. Och de får härja relativt fritt också. Annars är man ju rasist.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 09:20:22 följande:

Jag för min del är inte förvånad över att det här med källkritik inte är så poppis som det enligt mig borde vara.

Förtroendet för kvällspressen är jättelågt, speciellt för expressen. Men när nyheten passar den egna världsbilden så behandlas plötsligt kvällspressens påstådda kontakter med skvallrande poliser som en sanning?
    Jag länkar ofta artiklar från våra dagstidningar. Däremot tror jag att de undviker att skriva om vissa saker som inte passar deras agenda men jag har aldrig kritiserat de artiklar som existerar.
  • Errol Flynn
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 09:54:33 följande:
    Jag länkar ofta artiklar från våra dagstidningar. Däremot tror jag att de undviker att skriva om vissa saker som inte passar deras agenda men jag har aldrig kritiserat de artiklar som existerar.

Och kvällstidningar.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 09:31:15 följande:

Själv hatar jag allt våld. För mig är inget hat fint.

Men fakta talar sitt tydliga språk. Tittar man på Sverige och våra grannländer så har gärningsmän med främlingsfientliga motiv dödat en massa människor och utfört hemska terrordåd. Islamister och vänsterextremister har i jämförelse knappt gjort nåt.

Självklart ska Säpo ha koll på våldsamma grupper. Men de ska utgå ifrån verkligheten.
    Skrivet av Tino Sanadaji civilekonom och doktorand i offentlig politik och ekonomi vid University of Chicago.

Islamister bakom en överväldigande majoritet av all dödlig terrorism i Europa det senaste årtiondet

Detta är det blogginlägg som tagit mig längst tid att skriva. Jag gick igenom varenda terroristattack i Europa och Nordamerika i den omfattande RAND Database of Worldwide Terrorism Incidents de senaste 10 åren (ca. 4000 incidenter). Terroristerna delades upp i muslimer och icke-muslimer, och när RAND inte ger information om troliga eller bekräftade gärningsmän och det inte finns några starka misstankar, så har jag antagit att de var icke-muslimska för att räkna med försiktighet.

Ser man till alla människor som dödats i terrorattacker i Europa och Nordamerika de senaste 10 åren, så utfördes attackerna till 97% av muslimska terrorister, eller 4703 dödade av totalt 4873. Merparten i 11 September ensamt. Men även om vi utesluter 11 september-attackerna, utgör andelen av dödsfall på grund av muslimsk terror 91%.

En hel del av återstoden utgörs av ett antal dödliga (och av västerländsk media under-rapporterade) muslimska terrorattacker i Ryssland.

Men om vi bara tittar på Västeuropa, är andelen dödsfall pga terror de senaste 10 åren, ändå till 79% orsakade av muslimska terrorister.

De återstående 68 döda av 319, har begåtts av IRA och andra inhemska terrorister. I en jämförelse, dödades tre gånger så många människor enbart i attentaten i Madrid under 2004 - än i alla attacker av ETA, IRA, korsikanska separatister, högerextrema terrorister och alla andra icke-muslimska terroristattacker i Europa - under de senaste tio åren tillsammans.

Tänk på att jag inte inkluderar några islamistiska terrorattacker från Mellanöstern, Sydostasien, Afrika eller någon annanstans än Europa och Nordamerika. Baserat på data från det amerikanska State Department, och jag säger detta med ofattbar fasa, tycks dessa attacker ha dödat över 10.000 människor per år under dessa tio år.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:01:15 följande:

Bra journalistik finns i nästan alla tidningar då och då. Dålig journalistik också. Det gäller att granska varje artikel.

Artikeln du länkade till, som några andra i tråden verkar ha accepterat som sanning, var skvaller, varken mer eller mindre.

Och jag blir lite förvånad över hur folk som ena stunden är jättekritiska mot media, nästa stund helt okritiskt verkar svälja skvaller med hull och hår.
    Är Malmöpolisens utredning skvaller?
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:06:05 följande:

Vi kan ta den internationella debatten om du vill. Jag är redo.

Men vi kan börja med att konstatera att ser man på Sverige med omnejd så är det främlingsfientliga terrorister och mördare som totalt dominerar statistiken. Och det är väl vårt närområde vi diskuterar?

http://bloggar.aftonbladet.se/omvarlden/2014/02/nya-terrorhotet-mot-sverige/
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:17:44 följande:

Malmöpolisen har inte uttalat sig om saken. Vilket står tydligt i artikeln. Däremot så påstår journalisten att de har talat med flera "oberoende anonyma källor". För det första så är väl skvallerpoliser ingen tillförlitlig källa. För det andra så är källorna anonyma så du kan inte ens veta om de existerar.

Kvällsposten kan i dag avslöja att Malmöpolisens utredning, enligt flera oberoende källor, ger en annan bild av händelseförloppet än den som hittills rapporterats.

Jag tror sanningen kommer komma fram.

• Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:31:21 följande:
    "Malmöpolisen vill inte kommentera Kvällspostens uppgifter, mer än:

- Det är fortfarande oklart exakt vad som har hänt och varför, säger Marie Persson, presstalesperson på Skånepolisens ledningscentral."

quote=72727548][quote-nick]Errol Flynn skrev 2014-03-11 10:21:23 följande:[/quote-nick]Kvällsposten kan i dag avslöja att Malmöpolisens utredning, enligt flera oberoende källor, ger en annan bild av händelseförloppet än den som hittills rapporterats.

Jag tror sanningen kommer komma fram.[/quote]

Ja jag är övertygad.
    Och jag är fortfarande inte en av dom som konstant kritiserar kvällspressen. Du blandar ihop mig med någon annan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?