Enter Sandman skrev 2014-03-17 20:31:22 följande:
Oj, då har du betydligt högre tankar om människor än vad jag har.
Jag förstår bara inte varför man söker sig till en arbetsplats som har helt andra värderingar än vad man själv står för.
Och kan man inte ställa upp på skolans värdegrund då har man heller inget där att göra.
Pöbelmentalitet det är sånt du hittar på avpissat och liknande sidor, inte här.
Det här är snarare tecken på ryggrad och ger hopp om att samhället inte ger vika och lägger sig för såna här mörka krafter.
Det är lite lustigt det där.
Många människor har i många år kämpat för dom värderingar som du så nonchalant avfärdar.
Och du är inte ensam, idag har det blivit lite av ett skällsord att säga att man står upp för mänskliga värderingar och allas lika värde.
Och det tragikomiska är att det i regel kommer från dom som inte alls är intresserade av såna saker, utan mer vill se det selektivt beroende på vem det handlar om.
Rasister, nazister och sd bland annat........fast så får man väl inte säga i det här landet.
Finns inget sådant motsatsförhållande. Skolungdomarnas uppfattning kanske är att den som skriker högst och uttrycker sig mest vulgärt om SD i SVTs Debatt faktiskt har rätt, skolans uppgift borde vara att nyansera den bilden.
Jag avfärdar inget. Romson/Löfven/Lööf/valfri dussindebattör har själva urholkat begreppens innebörd i sin iver att lyfta fram sig själva som moraliskt högstående utan att besvära sig med detaljerna. Det vore nyttigt att någon gång se journalisten stanna upp och fråga -Vad menar du egentligen med det? -På vilket sätt ställer SD inte upp på det? Men vem vill göra det och därmed själv riskera att placeras i facket "tvivelaktiga värderingar".
Lärarvikaien fick gå för att han var aktiv i SDU, inget annat. På vilket sätt det är att ställa upp för allas lika värde undgår mig.