Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-05-30 12:17:04 följande:
    Lite kort. Nej, jag har inget behov av att redogöra för mina utbildningar. Däremot händer det att jag stoltserar med min bakgrund - genuin arbetarklass.
    Men nåt slags komplex verkar du ha angående det där med utbildning/titel eftersom du tjatar om mina sådana hela tiden. Hoppas att det är slut med det genom detta då.

Jag är också från arbetarefamilj och var själv industriarbetare under knappt 10 år innan jag beslöt mig för att sadla om. Eftersom det är så många som skryter om det där med "arbetarebakgrund" när de själva aldrig har arbtat med kroppen, så avstår jag från att redogöra för den delen av min bakgrund offentligt. Det är så kälkborgerligt att göra det. Dock, eftersom du nu tog upp det, så kan jag väl göra det också, tänkte jag.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-31 11:43:00 följande:
    Artikeln var från 3 januari 2013 och Annika Rydh uteslöts "med omedelbar verkan" 20 mars. Hon tyckte inte hon hade gjort något större fel, mer än att inte göra en grundligare källundersökning - något som kan hända även den bäste.

Numer tycker hon säkert att det är helt OK för muslimer att föda det antal barn de själva vill ha, eller inte...

Filmen hon hänvisade till har jag sett upprepade gånger presenteras som fakta av SDare i den här tråden, andra liknande trådar och på främlingsfientliga sidor, men det var ett tag sedan sist så jag borde ha reagerat på att det var gårdagens nyheter, men tyvärr inte gårdagens åsikter.

www.smp.se/nyheter/almhult/annika-rydh-uteslu...(3699150).gm
    Märkliga prioriteringar man gör när man ägnar en massa energi åt att klanka ned på en f.d. kommunalpolitiker i Älmhult angående en sak som saknar betydelse för Sverige men inte säger nåt om hur Alliansen lät statliga Vattenfall köpa Nuon för 89 miljarder, och via det på fyra år gjorde så att Sverige förlorade 37,5 miljarder!

Är det att ha "ordning i statens finanser"?

Var finns sans & balans?
  • Philipsson

Ibland kommer jag på mig själv att tänka att de som sitter på makten nog tycker det är utmärkt att pöbeln ute i landet ägnar sin tid & energi åt att spy ut sitt hat över Sd, för då slipper de ju själva bli granskade.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-31 14:13:58 följande:

Somliga av oss har simultanförmåga. Vi (eller i alla fall jag) klankar gärna ned på Alliansen när tillfälle ges, men den här tråden handlar om SD. Och för övrigt, SD försöker ju desperat bli ett alliansparti, mot resten av alliansens vilja (förståeligt nog), och röstar med alliansen oftare än inte. Så kritik mot alliansen skulle också ofta vara kritik mot SD.

Men som sagt, tråden handlar om SD, så kritik mot andra partier är OT här.

Jo, det ligger nåt i det. Jag är ju inte Sd-hatare så därför borde jag väl inte skriva i tråden heller. Detta inlägg blir mitt sista i tråden, således.

Hoppas de röd-gröna får regera i minoritet så att de måste stödja sig på Sd. Undrar hur mycket du kommer babbla om Sd:s stödröstande på regeringen då...

Bara så du vet...redan nu röstar ju sossarna i regel med Allians-regeringen, precis som Sd. Du har ju liksom ingen koll alls på hur det funkar.

• Philipsson

Foujan Rouzbeh, nr. 7 på Fi:s lista, twittrar. Hur resonerar de som röstar på Fi, kan man fråga sig. Gärna socialbidrag och skattefinansierad sjukvård från Sverige - kanske -, men samtidigt hata landet. Borde inte sådana människor, som föraktar det land de bor i, avsäga sig medborgarskapet och bli fråntagna det och helt enkelt avhysas?

När jag hör sånt tänker jag: Ja, varför inte, varför inte avskaffa nationalstaten och låta alla gamla, sjuka, svaga, arbetslösa, lata, obildbara, studenter, o.s.v., helt enkelt klara sig helt på egen hand, utan välfärdsstat? Det kanske är det som är det rätta ändå!? Eller vad säger ni, ni nationalstats- och välfärdsstatshatare?

foujan flaggan

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 14:47:00 följande:
    Märkligt hur ni aldrig anklagar Erik Almqvist, förlåt, jag menar Szilág Érik för detta? Han har ju inte assimilerat sig, och svurit Ungern trohet, och gett upp Sverige, såsom ni menar att invandrare ska ge upp sina tidigare lojaliteter?
    Att bedöma Sd:s politik utifrån en f.d. Sd:are kan tänkas göra eller inte göra är ju totalt ovidkommande. Men om han nu skulle bo i Ungern, så tvivlar jag på att han offentligt uttrycker sitt förakt för landet, även om nu inte Ungern är en väfärdsstat som Sverige, ett land där även den lataste eller sjukaste garanteras ekonomiska medel för de grundläggande behoven.

Det rimliga vore hsh att de som föraktar det land som föder dem, och som har tagit hand om dem och deras familj, genom det arbetande folkets skatter, att de själva exilierar sig, men om de nu inte har vett på att göra det, så borde vi rimligen avhysa dem.

Varför ska en person som spyr ut sitt förakt för landet, ha rätt till välfärd? Varför bor man i ett land man föraktar, om man nu inte måste? Som medborgare i ett EU-land kan man ju söka sig till andra EU-länder.

Men du och hon går säkert bra ihop.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 19:04:39 följande:
    Är det verkligen ovidkommande? Han anser sig vara politisk flykting från Sverige. Han företräder ett parti som har hårda krav på invandrare. Det MINSTA man kan kräva är att han är konsekvent och följer sina egna krav när han nu flytt(at) till utlandet, eller hur? Annars visar han ju prov på en mästerlig dubbelmoral och ett hisnande hyckleri!
    Jag tänker inte diskutera honom eftersom jag inte kan något om honom eller vad han står för, men såvitt jag förstår blev han väl avhyst från partiet.

Som de där sju vänsterpartisterna nyligen.

Och som du säkert förstår vore det ju idiotiskt att diskutera honom utifrån DINA påståenden om honom
  • Philipsson
    Loriyana skrev 2014-06-10 19:01:08 följande:
    Jag gillar inte SD. Min familj är viktig för mig, min mor är från Irland och min far är svensk. De träffades på Irland typ 40 år sedan eftersom min far jobbade där.Sedan flyttade de till Sverige. Vi har bott här iöver 30 år, jag är född i Sverige.
    Född i Sverige och ändå talar du inte svenska? Verkligen konstigt.

Nog för att engländare i allmänhet är obegåvade när det gäller främmande språk - kolla bara Colin Nutley; 40 år i Sverige och ändå talar han inte svenska -, men de som är födda här brukar väl ändå fixa det hyfsat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?