Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-06 13:15:19 följande:
    Svenskar kallar också kvinnor för hora spontant. Det är verkligen inte ett invandrarefenomen. Märkligt att ni bara ser invandrarnas synder. Och du, det är inte bara svenskor som blir kallade "hora" heller.

Intressant nog är ett av de mest kända fallen av användandet av uttrycket "hora" när järnrörsgänget, SDs "finest", kaller en ung kvinna på 21 år för "lilla horan". Men det är förstås "gammal skåpmat"?
    Jag har personligen inte blivit kallad hora av en svensk kille på bussen/tunnelbanan/krogen osv. Jag skriver om MINA erfarenheter av fula ord. Lär dig läsa.
    Och ja, "järnrörsskandalen" är skåpmat.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-06 13:19:08 följande:
    Eget ansvar verkar på något märkligt sätt alltid bara gälla andra, aldrig SD-fansen själva. Då är det offerkfota och bortförklaringar, och "någon annans fel" som gäller.

Paternalism är onekligen ett problem, där är vi överens, men att då försvara SD, som är de mest paternalistiska av alla partier faller sig märkligt. De vill inte bara klappa folk på huvudet, de vill bestämma vad folk ska få gilla eller inte. Vad för filmer, musik, teater, böcker folk ska få ta del av.
    Du är så larvig i din argumentation.
    De enda som gnällt om böcker är väl moraltanterna som ska rensa bort Tintin i Kongo och Barna Hedenhös i Amerika.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-06 13:25:11 följande:
    Va? De fall jag känner till där det varit uppe för diskussion att censurera eller ta bort böcker från bibliotek har samtliga grundat sig i att folk i någon mån ansett dessa verk "rasistiska". Tintin är ett exempel, sen var det väl bråk om Barna Hedenhös i slutet av förra året. Och så den där barnboksfiguren som påstods se ut som en "pickaninny" och därför bannlystes, det var väl också nån sån där überkränkt och helvit människa med sjukligt stort hjärta som låg bakom?
    Ah. Du hann före.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-06 16:52:51 följande:
    Nej, det är inte skåpmat, och kommer aldrig bli skåpmat.

Nej, DU har inte det. Men vet du vad, du är inte hela svenska folket.
    Och jag skriver ju om MIG. Läsförståelsen är inte på topp som vanligt.
  • Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-06 17:12:54 följande:
    Tumme. Orkar ytterst sällan läsa hans inlägg. Så sällan något matnyttigt där.
    Ska också sluta. Finns bättre debattörer i denna tråd.
  • Errol Flynn
    Anghammarad skrev 2014-03-06 17:37:47 följande:
    Du menar att han är en offentlig person med ett politiskt uppdrag i Riksdagen?
    Ja. Det är exakt det jag menar.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-07 02:14:07 följande:
    Ja, det var de.

Hur orkar du jobba på dagarna när du sitter uppe på nätterna? Stålmannen?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-07 14:15:11 följande:

Kolla in den här då; www.kristallrummet.se/product.html/kais-tors-...

Hänger kring halsen as we speak! Inte vanligt att hitta i brons direkt!! Ursnyggt. Inköpt igår. Finns rätt fina "vikingasmycken" där om än inte så brett utbud så gör de dem bra; www.kristallrummet.se/category.html/vikingasm...

Mycket fin. Jag gillar vikingastilen men den passar inte min klädstil tycker jag. När jag var yngre ville jag ha såna här om jag förlovade mig:

http://www.oddsguld.se/Webshop.pab?category=1%7C6&id=646

Nu har jag gått över till vitt guld och briljanter
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-07 14:53:38 följande:

Oh, stiligt! Vitt guld har verkligen en speciell känsla. Här går dock skägg och Mjölner lika bra ihop som enäggstvillingar. ;) Dock mest förtjust i just materialet i detta hänget (finare design går allt att hitta) - brons leker verkligen med känslan utav urkraft!!

Haha, har smått semibarnslig klädstil, det ser gärna lite fierce och brutalt ut i allmänhet - något som får lite väl snälla människor att lämnas ifred, hehe..

Hmm.. Vad har damen för ålder därborta? Får känslan av omkring 35! 32 här så ta det som en komplimang. ;) Ålder = levelsystem, haha! 

35 år. Blond och blåögd. 160 cm och 50 kg. Lite och ettrig
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-03-07 14:57:12 följande:
    I sin profil skriver han att han är "arbets- och terapisökande".

Märklig profil förresten. Han verkar ha fastnat i tonåren...

Men jag har för mig att han börjat jobba efter sjukskrivning. Och det är ju bra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?