Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-05-26 23:02:50 följande:
    .

Bara svaga män har svårt för starka kvinnor. Eller byt ut män och kvinnor mot människor.
    Det är bara veka män, utan stake, som sätter kvinnor på piedestal för att få ligga.

Jag såg valvakan i TV. De där nissarna på Fi:s valvaka ser ju ut som velournissarna på 70-talet, som dolde sin homosexualitet bakom skägg, sparkdräkt, och mer ull till barnen!
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-27 00:03:21 följande:

Jag är inte så intresserad av din livshistoria varken den utbildningsmässiga, den sexuella eller hur dina fördomar har utvecklats.
    Kände du dig träffad? :)
  • Philipsson

Aftonbladet snackar om att "gilla olika", men de som röstar på Sd, brännmärks.

Det vanliga hyckleriet. Fast det handlar nog mest om att det är massmediafolk som är rädda att förlora sin plats/inkomst. Tidningsdöden är ju påtaglig.

Naturligt att ingen vill läsa skräpet.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-27 09:29:21 följande:
    Precis, man skulle ju kunna se det som att alla de som inte röstade, är emot EU.

C:a 50% röstade: www.dn.se/valet-2014/okat-valdeltagande-i-historiskt-eu-val/

Detta plus att c:a 16% lade sina röster på partier som vill gå ur EU (V & Sd).

Det ger ju faktiskt 66% emot EU, och 34% för.

Jag säger inte att det är det enda sättet att presentera verkligheten/statistiken på, men det är iaf ett - och ett inte oviktigt sådant -, sätt.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-27 08:39:22 följande:

Vad vill han med sin kandidatur förutom håva in storkovan?
    Så du föraktar lastbilschaffisar...jo, kunde just tänka mig det.

• Philipsson
    sstv skrev 2014-05-27 11:16:31 följande:
    Det enda man kan säkert kan säga om de som inte röstade är att de inte röstade. 

Att tillskriva dem politiska åsikter ger ju bara konstig spekulationer som inte är relevanta på något sätt.
    Nja. Hur stor del av befolkningen som röstar brukar ju betraktas som ett mått på hur stort stödet är för den institution valet handlar om.

Om bortfallet är stort, är tilltron till institution litet.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-27 11:27:50 följande:
    Jag håller inte med. Vuvuzelablåsande och sådant är inte demokratiskt någonstans, i alla fall inte om man ser det ur den synvinkeln att det hindrar folk som vill lyssna till t.ex. ett tal av en partiledare att göra det. Man tar sig helt enkelt rätten att avgöra vad andra ska ges möjlighet att lyssna på och inte. Det är i mina ögon som sagt inte demokratiskt alls. Det finns andra och bättre sätt att opponera sig på. Folk som gör det till sin grej att på ett sådant sätt störa eller helt förhindra politiska möten har jag inte mycket till övers för.
    Just så. Att med en manifestation ha som mål att tysta den andre är inte det minsta demokratiskt. Demokrati bygger ju på samtal, dialog, kommunikation. Att med visselpipor o.d. tysta den man påstår sig vilja polemisera emot, är hejdukstaktik. Så gör ligister, drägg.

Att en del debattörer låtsas (Åsa Linderborg t.ex.) spelar dumma, låtsas som att de inte begriper detta, visar ju bara på att det de ägnar sig åt är demagogi.
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-05-27 11:52:19 följande:
    Du är konsekvent, och tycker att det vore odemokratiskt om en grupp tyskar hade gjort liknande mot Hitlers tal?
    Ja, det hade varit odemokratiskt, så länge man levde i en d e m o k r a t i .

Däremot övergick ju Tyskland till diktatur, och i en diktatur gäller andra spelregler.
    ...
    Det blir lite löjligt när Hitler-kortet kommer upp varje gång ett politiskt parti ifrågasätter den förda invandringspolitiken.

Ungefär som tanken att alla vegetarianer är som Hitler för att Hitler var vegetarian. Absurt påstående, eller hur!?

• Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-05-27 13:24:54 följande:
    Så innan valet 1933 var det odemokratiskt att protestera mot Hitler när han talade, efter valet var det demokratiskt?
    Att protestera kan väl aldrig vara fel, men när en pöbel samlar sig för att störa ut tillståndsgivna manifestationer, utan att själv ha tillstånd för det, då är det fel.

Före valet -33 skulle det väl ha varit fel att störa ut NSDAP:s torgmöten, ja, åtminstone utifrån dagens perspektiv, medan det vore rätt efter att inrättandet av diktaturen hade börjat!

I åtanke måste man dock ha att det naturligtvis är problematiskt att ta ställning till vad som vore det rätta för 80 år sen. Det var ju helt andra omständigheter då.

Var det rätt att avrätta Anckarström? Sådana frågor går det ju inte att svara sakligt på...
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-27 13:30:52 följande:

"Japp jag har blivit kallad vänsterextremist (...) av bla Philipsson, tänker du reagera med samma iver på hens påhopp på mig?"
    Källa?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?