Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:25:54 följande:
    Arabvärlden har varit kuvad av västmakter i ett par århundraden nu. Vem tror du satte dit alla diktatorer som vi nu försöker avsätta?
    Ja du har rätt. Jag är en hora pga västvärldens förtryck.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:25:54 följande:
    Arabvärlden har varit kuvad av västmakter i ett par århundraden nu. Vem tror du satte dit alla diktatorer som vi nu försöker avsätta?
    Måste tillägga, jag tror inte det är pga förtryck från alla länder jag blev kallad svennehora/fitta. Det var nog bara kulturkrockar.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:26:50 följande:
    Tja, då är det en tidsfråga tills du kommer få hatmail från manliga SD-are. Vänta bara tills du säger något de inte gillar.
    Bring it. Jag bryr mig inte.
    Fast å andra sidan har dom inte min mailadress och jag är inte engagerad i SD så att lägga krut på lilla mig vore bortkastat. Och jag skulle ändå inte hålla käften. Jag tycker vad jag tycker.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:29:17 följande:
    Nej, men vill du inte ha religion alls är SD helt fel val. HELT fel val.
    Nej. De har andra bitar som tilltalar.
    Om Miljöpartiet endast ville rädda miljön och inte ville ha öppna gränser och fri försörjning för alla skulle jag röstat på dem. Miljön ligger mig varmt om hjärtat.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:34:41 följande:
    Ändå tänker du rösta på SD. Smart tänkt där!! Obestämd

"Tror" var nyckelordet. Och om jag tror att majoriteten SD-are är bidragsknarkande, kvinnomisshandlande alkisar, ska jag då utgå ifrån det i parti och minut och skriva om det som om det vore sant, för att jag TROR det? Jag kan redan ana panikskriken från SD-fansen om "fördomar" och anklagelser om att "du (dvs jag) är rasist själv!!!!" Men själva får ni basera värsta fördomarna på er "tro". Spännande det där.
    Om man ser till den extremt höga procenten "fuskare" i våra grannländer tror jag att vi har snarlika siffror i Sverige.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-03 17:54:06 följande:

Jag menar att svenne används neutralt av invandrare för att bara beteckna icke-invandrare, utan jävel och andra nedlåtande suffix. Däremot har jag aldrig hört en svenne kalla en annan svenne för svenne.
    Lite som många använder blatte kanske? Det är också neutralt.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 17:53:23 följande:
    Får återkomma med mer på benen om saken!
    Det finns en hel del bloggar där gode män anonymt skriver om sina upplevelser och att fusket är väldigt utbrett men då de skriver anonymt är det svårt att veta sanningshalten. Här verkar dock vara en mer allmän sida.

www.godmanakuten.se/index.php/god-man/ensamkommande-barn-och-ungdomar

Att barn och unga lämnar felaktiga uppgifter och uppger en felaktig ålder stämmer i många fall kanske i de allra flesta, men det är inte en fråga om oärlighet eller om  moral och etik utan handlar mer om  att de befinner sig i en icke självvald situation som inte bara är avgörande för deras egen framtid, på deras axlar vilar inte sällan också ansvaret för anhöriga.

Personer i smugglarorganisationen, släktingar eller goda vänner ger dem inga alternativ i priset för smugglingen ingår inte bara en transport utan också en tillrättalagd historia anpassad för öka  chansen att få permanent uppehållstillstånd i Sverige.
    Vuxna bestämmer att ungdomen ska lämna hemmet och vad som skall berättas och förtigas för svenska myndigheter och att inte lita på någon, inte ens den gode mannen.

De som uppger en felaktig ålder gör det för, att om Migrationsverket bestämmer deras ålder till under arton år registreras de som minderderåriga vilket innebär att en god man förordnas, ett i många avseenden bättre boende än på en asylboende för vuxna och stidierna sker i grundskolan eller på gymnasiet och inte på Komvux eller SFI.

Ensamkommande barn och unga omfattas av barnkonventionen och ansökan om permanent uppehålls tillstånd ska prövas utifrån ett barnperspektiv.
 Dessutom kan det möjligen vid speciella omständigheter  vara lite lättare att få uppehållstillstånd på grund av särskilt ömmande omständigheter och att Migrationsverket inte ska avvisa eller överföra någon under arton om det inte finns anhöriga eller någon organisation i det land de sänds till som tar emot dem.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-03 22:47:36 följande:

Ja, så ser det också ut på många håll. Det har oftast kostat deras familjer mycket pengar många uppoffringar att få iväg dem och det är inte svårt att räkna ut att de allra flesta inte är här för att trasha sitt hem och sina liv.
    Att barn och unga lämnar felaktiga uppgifter och uppger en felaktig ålder stämmer i många fall kanske i de allra flesta, men det är inte en fråga om oärlighet eller om  moral och etik utan handlar mer om  att de befinner sig i en icke självvald situation som inte bara är avgörande för deras egen framtid, på deras axlar vilar inte sällan också ansvaret för anhöriga.

Personer i smugglarorganisationen, släktingar eller goda vänner ger dem inga alternativ i priset för smugglingen ingår inte bara en transport utan också en tillrättalagd historia anpassad för öka  chansen att få permanent uppehållstillstånd i Sverige.
    Vuxna bestämmer att ungdomen ska lämna hemmet och vad som skall berättas och förtigas för svenska myndigheter och att inte lita på någon, inte ens den gode mannen.

www.godmanakuten.se/index.php/god-man/ensamkommande-barn-och-ungdomar

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-03 23:16:51 följande:
    Det de allra flesta ensamkommande flyktingbarn gör är snålar med sitt bidrag för att kunna skicka hem lite pengar varje månad till sin familj. Några jobbar kvällar, helger och lov och andra bara jobbar stenhårt med skolan för att försöka komma upp sig i livet. Sedan finns det slackers också, men de allra flesta vill ha ett bättre liv än det de lämnade och vill göra sina familjer stolta.
    Men ska vi verkligen ta emot dem då om de har en familj hemma? Då är de ju inte så himla ensamkommande. Jag tycker inte detta ska uppmuntras faktiskt. Jag håller med den här artikeln delvis:

Somliga tycker att Sverige, i humanitetens namn, ska acceptera de ensamkommandes åldersuppgifter som fakta. Men hur humant är det, egentligen, att skicka signalen ut i världen, att det är ytterst lätt att tas emot som ensamt flyktingbarn i Sverige? Hur många av de barn som kommer hit har lurats av flyktingsmugglare med lögnaktiga löften? Hur många utnyttjas? Hur många skulle faktiskt ha mått bättre om de hade stannat hos sina familjer, trots problem i landet?

Det är nog lite kolonialistiskt att ta för givet att Sverige är den bästa platsen för alla människor, alltid, och att ett svenskt HVB-hem i alla lägen är bättre för ett ensamt barn än en afghansk eller somalisk mamma.

www.expressen.se/ledare/alderstester-ar-inte-rasism/

Svar på tråden Varför hatar folk SD?