Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-08-24 21:56:31 följande:

Gillar verkligen när sverigedemokrater, gång på gång, försöker rentvå deras propaganda (faksk och riktad direkt mot människor) med att andra partier gör "det samma" - det visar så tydligt hur trasig den etiska kompassen är.

När människor inte ens är en faktor att bry sig om - Sverigedemokraterna 2014!!

Alla är människor, men SD-väljare lite mindre än övriga.

Digestive 2014.

Att folk inte ser hyckleriet och dubbelmoralen med inlägg av ovanstående sort ter sig så oerhört underligt. Att å ena sidan ondgöra sig över att SD "gör skillnad på folk och folk" och sen göra precis samma dumhet själv.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-24 23:03:28 följande:
    Skulle tro att han gör det - han vill bara få SD-sekten att framstå som de förfördelade.
    De (nu senast den här skånska SD-damen som skrev om "negroider" och whatnot i diverse kommentarsfält) är så pass bra på att kasta skit på sig själva. Det är SÅ SD förlorar väljare - inte på att nåt jävla digestivekex sitter och antyder att alla som röstar på SD (vare sig de faktiskt är rasister eller bara vanliga missnöjesröstare) eller har tänkt i de banorna är mindre värda än andra. Men det vill liksom aldrig gå in hos er.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-08-24 22:14:44 följande:
    Gör de inte? Du får ge dem lite tid åtminstone..

Jag gör mig ond över deras genomgående propaganda riktad mot människor, inte över deras värderingar per se - du vet, OSKYLDIGA kommer i kläm via sådan propaganda. Hur OSKYLDIGA är då partiet och packet i det, när de då möter dessa anklagelser? Inte oskyldiga någon utav dem, utan partiet jobbar bevisligen såhär - ifrån Jimmie Åkessons propaganda på Twitter till Jeaninnes på Familjeliv.

Du klarar inte av att förstå skillnaden? Om inte så tror jag nog att läsarna lyckas i ditt ställe..
    ... vilket gör det ännu mer värt att analysera varför över tio procent av röstberättigade svenskar är beredda att rösta på ett sådant parti.

Din och många andras analys är att det beror på att de är dumma i huvudet. Jag menar att det är att göra det alldeles för enkelt för sig.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-27 11:26:00 följande:
    Mycket prat om välfärden nu samt att Sveriges ekonomi befinner sig i fritt fall.

Det går alldeles utmärkt att jämföra svensk ekonomisk utveckling med andra länders - länder med en betydligt mer restriktiv invandringspolitik.

Ett bra mått är statsskulden relativt BNP - ett land som lever över sina tillgångar får självklart en högre kvot än ett land i ekonomisk balans. Man kan notera att länder som Finland, Danmark, Holland har en högre kvot än Sverige och en sämre ekonomisk utveckling överhuvudtaget.

www.google.se/publicdata/explore&met_y=gd_pc_gdp&idim=country:se:no:de&hl=sv&dl=sv#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:se:de:fi:dk:nl&ifdim=country&hl=sv&dl=sv&ind=false
    Det som då är intressant att veta är om det finns någon koppling mellan dessa siffror och invandringspolitiken eller om det har andra orsaker. Att bara anta att det finns eller inte finns ett samband är att skjuta sig själv i foten.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jaharu, det gamla gardet tycker att det är rätt att tysta folk med puckade åsikter. Ja, inget nytt under solen med andra ord.

Demokrati och yttrandefrihet FTW.

• Vitrysk hockeyhjälte
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-01 12:00:53 följande:

Hör är ytterligare en anledning till varför jag avskyr SD: www.aftonbladet.se/nyheter/article19457920.ab.

SD hävdar att de inte är rasister men de drar uppenbarligen till sig rasister och låter dem sedan kandidera till poster.

Japp. Man undrar var de hittar alla dessa stolpskott.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Aqt skrev 2014-09-01 12:58:58 följande:
    Menar ni att alla i SD är rasister för att det är några av de 1000 tals som arbetar för dem politiskt som uttryckt sig klumpigt och oftast utesluts?

Det är återigen ett sätt för de politiska motståndarna att slippa diskutera de politiska sakfrågorna.
    Nej. Men det finns alldeles för många puckon inom SD.

Ja, de finns inom andra partier också. Men just SD borde vara extra intresserade av att inte ha dem i sina led.

Jag förstår t.ex. än i dag inte hur en sådan som Kent Ekeroth kan ha uppdrag kvar i ett riksdagsparti. Hans broar borde vara brända flera gånger om iom "järnrörsgrejen".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Aqt skrev 2014-09-01 16:14:53 följande:
    Den där generaliserande retoriken håller inte.

Bättre att bemöta sakfrågor som t.ex hur man ska komma tillrätta med segregationsproblemen i alla utanförskapsområden. Det har man ju inte lyckats med på över 25 år trots suobventioner.
    Det ena utesluter inte det andra.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jag tror nog vi alla i den här tråden (jag själv dessvärre inkluderad) skulle klassas som "mindre intelligenta", åtminstone om bedömningen av intelligens baserades på det som skrevs i den här tråden. 

• Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-03 12:28:02 följande:
    Allt var egentligen Vitryssens fel, det var ju hans inlägg som kickade igång dig den här gångenSkrattande
    Blanda inte in mig i det här. Ert bjäbbande om smisksekter och Scheike och i enstaka fall skryt om diverse högskoleutbildningar ställer jag mig utanför helt och hållet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?