Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Oj, fel - 20 MILJARDER+ tjänade Non Profit kedjan utav skattepengarna.

• Digestive
    LadyInRed skrev 2014-03-05 21:43:24 följande:
    Man bör ta hänsyn till att även politiker är människor. Människor styrs mycket utav det som gagnar dem själva även om vinsten är kortsiktig och destruktiv.

Många väljer hellre att ha 1000 mer i plånboken nästa månad än att kunna ha en dräglig pension om 40 år...

Man bör även ta hänsyn till att politiker i de flesta fall inte lever som dem lär. Vilket inte är konstigt om man inte har erfarenhet av den verkliga verkligheten som sker, ända ut på gatan som sker varje dag. Det är klart att de ska skyddas ifrån terrorister mfl, men de som är bäst lämpade för jobbet är de som vet vad som sker ute i verkligheten istället för att stoltsera i sina kunskaper inom filosofi, som det i alltför stor utsträckning görs idag.

Även jag kan ställa mig frågan vad som finns bakom den stängda dörren!

Sant, Sant.. Skål Systemen per se kan även ifrågasättas. Folket har en starkare röst i Melodifestivalen, egentligen. Och allt skulle inte kännas så på, utifafall det fanns mindre områden mer spridda. Finns mycket fin mark i Sverige. Ville även kunna känna kommunfullmäktige tillräckligt för att kunna fråga i matkassan "- Vad händer nu'rå?" och därtill få ett svar angående gemensamma mål. Samarbete punkt. Finns nog mö pengar att hitta så,, om hela politikens jippo skalades av lite till att börja med. Kan även sitta männislor där som har valts in dit direkt, på grund av kvalite som människa och kompetens - istället för företrädare för ideologier och ja, jippon, image, reklam, kampanjer, propaganda - vad kostar inte kalaset som anbelangar ideologi enbart, egentligen, och när enbart nytta mot mål räknas? Det känns många gånger inte allt för genomtänkt men der beror ju på motiv och perspektiv också. Vet inte men - "samarbete mot gemensamma mål" känns ju som näst intill ett axiom, för politik som fenomen, dess kärna av mening och en nödvändighet, någonstans på samtliga nivåer politik, som metod - och görs/skapas verkligen samarbete bäst såhär som idag överhuvudtaget?

Gemensamt mål för alla - nöjdhet. Sätt rimm och reson på jakten efter det, inte ideologier och image som bara ger känslan utav nöjdhet, medan handen stor tomm på nytta.

• Digestive
    Philipsson skrev 2014-03-07 11:46:07 följande:
    Att Carl Bildt försöker få in Sverige i NATO, bakvägen, är en viktig samhällsfråga.

Att några medlemmar i ett parti - inte ens ett riksdagsparti vid tillfället -, tidigt på morgonen efter en natt på krogen, kallar en invandrare för "blatte" och en tjej för "hora" -, är inte en viktig samhällsfråga.

Jag lovar dig, att om du går ut i Stockholms nattliv, så kommer du att kunna höra mycket mer chockerande saker än så. Också bland politiker.

Att kasta invektiv över andra, när man är upprörd, kanske för att man har blivit orättviost behandlad, är f.ö. en helt naturlig del av livet. Svordomar och föroolämpningar finns väl i alla språk.

Vad säger du om nån försöker sno din väska: "Dumma dig"?
    Helt omöjligt och knas att hantera båda frågor och därtill finns det en kvantmekanisk naturlag som stoppar frågorna att skiljas åt som en direkt politisk fråga och en folkpolitisk fråga. Ska allt förutom det absolut viktigaste, sopas under mattan och inte finnas med? Något vill säga att den inställningen enbart gäller i ett enda fall och undantag..
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 12:10:24 följande:

Hur orkar du jobba på dagarna när du sitter uppe på nätterna? Stålmannen?

Kolla in den här då; http://www.kristallrummet.se/product.html/kais-tors-hammare-4?category_id=331

Hänger kring halsen as we speak! Inte vanligt att hitta i brons direkt!! Ursnyggt. Inköpt igår. Finns rätt fina "vikingasmycken" där om än inte så brett utbud så gör de dem bra; http://www.kristallrummet.se/category.html/vikingasmycken

• Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 14:37:43 följande:

Mycket fin. Jag gillar vikingastilen men den passar inte min klädstil tycker jag. När jag var yngre ville jag ha såna här om jag förlovade mig:

www.oddsguld.se/Webshop.pab?category=1%7C6&id...

Nu har jag gått över till vitt guld och briljanter

Oh, stiligt! Vitt guld har verkligen en speciell känsla. Här går dock skägg och Mjölner lika bra ihop som enäggstvillingar. ;) Dock mest förtjust i just materialet i detta hänget (finare design går allt att hitta) - brons leker verkligen med känslan utav urkraft!!

Haha, har smått semibarnslig klädstil, det ser gärna lite fierce och brutalt ut i allmänhet - något som får lite väl snälla människor att lämnas ifred, hehe..

Hmm.. Vad har damen för ålder därborta? Får känslan av omkring 35! 32 här så ta det som en komplimang. ;) Ålder = levelsystem, haha! 

• Digestive
    Philipsson skrev 2014-03-07 14:54:04 följande:
    Man får onekligen intrycket av att Sd-hatare fullständigt absorberats av vad den eller den har sagt vid det eller det tillfället. Det blir liksom ingen debatt om de viktiga frågorna...

Sd-hatarna delar det med invandringshatarna. Det finns de som ser roten i allt ont, i invandringen, och det finns de som ser Sd som den enda samhällsproblemet i världen, som de känner sig manade att bekämpa. Det är nåt konstigt med det där... Vad beror det på att folk blir så fullständigt insnöade?

Folk har alltid en tendens av att fokusera på röken. Handlar nog om viljan att sätta sig in i politik i allmänhet, att den biten lider en smula, och att mycket fokus ges åt lättillgängliga saker som vem som helst kan relatera till. Sedan så har ju opinionen till något, tendensen att pressa småsaker i ädelmetall, rama in dem och alltid peka på det i tid och otid (och det gäller såklart för alla opinionsgrupperingar). Självklart en viktig folkfråga, vilka som ska företräda folket, men istället för att sortera bort (eller kräva bortsortering) så ältas det gärna.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 14:55:45 följande:
    35 år. Blond och blåögd. 160 cm och 50 kg. Lite och ettrig

Kan typ se ett Skogsrå framför ögonen, haha.. Sådär giftig där det känns och gäller. Rätt intressant hur kvinnor tenderar att lyckas med kraft utan storlek bättre än män, men som en god vän påpekar "- Är man inte tung i kroppen så får man vara tung i sinnet!". ;)

Även sådant här som önskas bevars hårdare i svensk kultur, angående ålder, för tvärt om med USA:s mesiga "young for ever"-kultur så har ju svensken, speciellt längre bak i tiden, en tendens att hålla ålder högt och med respekt (angående kvinnor främst då, som i mesproppkulturer har något slags "bäst före datum"). Jisses, skulle aldrig våga uppträda respektlöst mot kvinnor i goda år (inte någon kvinna såklart men shit, man kan ju känna sig som en skitunge i vissa kvinnors mäktiga personatmosfär).

• Digestive
    Philipsson skrev 2014-03-07 15:17:15 följande:
    Jo, och sen att istället för att fördjupa sig i olika princip- och sakfrågor, infoga sig, via identifikation, i en "roll"

Saken är den att medierna bygger hela sin diskurs på denna identifikation. Argumenten är meningslösa; det handlar bara om att hålla med "rätt" person. Detta är naturligtvis partierna helt medvetna om. Därför gör de det mesta för att få in kändisar i sina partier. Det är dock riskabelt eftersom kändisen, som sällan är helt indoktrinerad, eventuellt kan säga nåt avvikande/göra nåt som går stick i stäv med partiets officiella hållning.

Sossarna högg ju Paolo Roberto direkt. Fast sen när Paolo var för frispråkig, och inte inkörd i S' program, då vände S honom ryggen...
    Huhu, ja unt ja. Att "stil" och "image" har fått sådan plats i politiken klassas som bedrövligt, men så tenderar just ideologier att fungera så. Ideologier ska utnyttjas - urskiljningslöst och hänsynslöst till ideologierna i sig - för det finns inget annat än nytta att behöva ta hänsyn till i sund praktik. Men så finns det då "image" och "stil" som får folk att känna sig personligt hotade utav politiska vindar och som många gånger skulle göra mer nytta än vad som envist klamras fast vid, på grund av blott "identitet". Totalt onödigt, på alla plan. Identitet kan hålla sig inom det sociala, uteslutande.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 17:19:46 följande:
    Min mamma gav mig smeknamnet Huggormen....säger kanske en del. Och min storasyster Snoken för hon är så snokig....
    Ja man börjar ju bli lite tant. Känns konstigt att man kan säga till vänner: kommer du ihåg för 20 år sen.....och där någonstans kommer man på sig själv och tänker vad fan hände?
    Hehe.. Flört Ja, tiden ger ingen pardon! Dock mäktigt att vandra längsmed vägen.. varje år, ett år rikare!

Haha.. "tant". Återkom om 30 år! Tills dess så gäller allt "dam". Skrattande
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 18:06:45 följande:
    Ja det är inte så hemskt att bli äldre. Fast 40 kanske inte kommer kännas lika kul...
    Har av någon anledning befriats ifrån åldersångest - men, men, det kanske vänder inom sin tid och kanske med besked också, vem vet. Nu så upplevs bara krämpor och kommande krämpor motvilligt.. det vilar dock lathet bakom det, att då inte förebygga krämpor ordentligt. Aja..

Sämre begagnade axlar 40:- någon? Har ett par semi-plattfötter som söker ny ägare också.. 25:-. Hrm, fynda på!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?