Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-03-03 13:25:00 följande:
    Vet inte om nödvändigheten med att använda ordet neger kan diskuteras som så (pågår säkert en vild debatt någonstans, men, men..) men visst kan det slinka ur utan någon som helst anledning mer än det bara hände. Önskar dock att människor kunde tåla lite mer av sådant här i allmänhet. Kan dock förstå utifall någon känner sig kränkt men utan faktiskt uppsåt så borde inte domar klubbas för något sådant och annat krafs av samma kaliber. Upprördhet visst, det kan köpas (om inte responsen överdrivs såklart), men domar, nej, inte för sådant. Det finns liksom musik som skulle få en människa fälld för grovt ofredande om det sades i en kvinnas ansikte (skriver kvinna då sådan musik oftast berör just kvinnor) - att hitta på Spotify.
    Fram för mindre kränkta människor helt enkelt. Jag tycker DO är ett onödigt organ när vi ändå är i gasen. Det kan säkert göra nytta i vissa fall men just nu agerar det sparbössa åt människor som vägrar ta andra i hand osv. Om man är så kränkt borde en ursäkt räcka, det är inte värt 60 000 kr.
    Men nu ska jag ta tag i mig själv och släpa mig till skridskoaffären. Det finns inga ursäkter.
    Hörs sen!
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn

Sista:

www.sydsvenskan.se/sverige/forslag-undersok-barns-konsorgan/

– Regeringen tror det beror på att man har infört tidsbegränsade uppehållstillstånd för dem som är minst sexton år. När de fyller arton skickas de ut ur landet, säger Hanne Mathisen på FN:s flyktingorgan UNHCR.

Ord och inga visor i Norge.....

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 13:52:01 följande:
    Haha.. men nu byts det ju ifrån det slipade till ren uppsyn. Flört Förstår dock men det tillhör ju spelet och vad som skruvar till debattmotståndaren, statsministern kör till och med att irriterande halvuppenbart tala långsammare för att dra ut på tiden och man kan nästan se på venen i debattmotståndarens ansikte hur det retar. Fula knep och Jimmie Åkesson kan allt också. Fast le? Det vet i tusan. Men uppsynen, ja, så att det kliar i lavettnäven, haha.. Som en mallig Karlsson På taket i oförlåtlig vuxenstorlek. Fast som debattör så underhåller allt statsministern och fruktansvärt skarp mellan kransen kan allt Fredrik Reinfeldt klassas som. Någon slags hatkärlek, haha..

Ifrån Wikipedia; "Det förekommer att Migrationsverket skriver upp åldern på ensamkommande barn, vilket kan resultera i att denne utvisas." Det känns inte helt ok, vuxen betyder inte mer än en siffra och överlevnadsförmågan mellan 16 och 21, alltså, det finns ingen skillnad i ett sådant läge (kanske för redan etablerade svenskar men inte i en sådan situation). Anser helt enkelt att det godtyckligt kan avrundas nedåt när det går med viss marginal och efter en personlig bedömning av människans skick i övrigt - av den anledning att det handlar om precis lika utsatta människor, oavsett vad åldern har för ett betingat namn.
    Dessa "på gränsen, det kan göras en avrundning nedåt precis och människan verkar befinna sig i dåligt skick"-fallen, anses helt enkelt inte höra till de som missbrukar dessa resurser i dess obestridbara mening.
    Vuxna ska inte behandlas som barn. Har de asylskäl så har de det även som vuxna och behöver inte sno resurser från riktiga barn.

www.expressen.se/nyheter/reinfeldts-hanfulla-stil-gar-inte-hem/

Fler tycker som jag! 
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 15:30:20 följande:
    Tror att desperation driver människor till mycket. Se bara Sverigedemokraternas framgång.
    Men vi har ju generösa asylregler i Sverige för vuxna också. Det är inte bra att 21-åriga män sitter med de som faktiskt är 14.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 15:34:04 följande:
    Ja, det understrukna visar verkligen på ett problem specifikt relaterat till ålder. Om de ända hade haft en ålder på 17 år, då hade såklart inget liknande hänt, alls, överhuvudtaget, någonstans, i världen.

Ja, visst kan det tyda på det.
    Du kommer inte in på krogen om du är 17 i normalfallet. Men är du 23 egentligen så.....och ser så ut kanske det inte är problem att komma in.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 15:42:34 följande:
    Alltså inte någon kritisk punkt det här och behöver nog läsa på i ämnet för att en rationell och inte enbart emotionell åsikt kan göras. Prova receptet - fru-"jag-tänker-rösta-på-ett-parti-som-inte-ens-ha r-en-flytande-skuggbudget". Flört

Hur gick det med skridskor? Ambitiöst att skicka ungen på hockey, svensk kultur om något! Här återfinns en lugnare grabb men fäktning ska visst hamna på schemat och tösen ska börja med friidrott. Fan kul när de växer alltså!

Mvh
    //Övertrött och babblig
    Jovars. Jag slipade skridskorna och hans fader får åka iväg på träningen som börjar om några minuter. Själv ska man hasta iväg och köpa en cykel till minstingen som fyller år om några dagar.
    Ja hockey är trevligt. Lillkillen fyller 6 nu och ska börja hockeyskola till hösten. Tänkte att det var fiffigt att de gick på samma sport. Det är bara 1,5 år mellan dem så jag drömmer redan nu om att bröderna ska spela i OS 2026 (räknade jag rätt nu?)
    Mina söner är inte särskilt lugna. Det är full rulle dygnet runt. Dessa har jag fått för mina synder.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 16:19:47 följande:
    Gav ett svar på frågan. Har, som sagt till Errol Flynn, för lite på benen för att hantera ämnet ingående och bilda en rationell uppfattning. Klart att de inte ska stjäla resurser för bättre behövande, utan precis lika behövande motiv men har en för dålig bild över vad som händer med dessa fallen, varför de söker just asyl på det viset utifall de skulle ha eventuellt andra asylskäl och så vidare - behöver helt enkelt mer kött på benen och bilda en uppfattning därifrån.

Sedan så handlade det inte specifikt fall om 21-åringar bara för att överlevnadsförmågan jämfördes mellan en 16-åring och en 21-åring. Utan skrev, i kort format, att i tveksamma fall kunde man avrunda nedåt om en bedömning om allmäntillståndet manade till det.
    Som ensamkommande barn får du massa mer förmåner i form av god man osv. Och Sverige är inte lika hårda mot barn som kommer så jag tror du har större chans att få stanna om du inte söker som vuxen. Men som sagt, har du asylskäl som vuxen får du stanna ändå så jag tycker inte man ska ta barnens plats.
  • Errol Flynn

Mot cykelaffären.

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 16:58:09 följande:
    Sluta ha en så varm människosyn nu. Men visst, helt klart, det finns inte en sund 21-åring i det här solsystemet.

Börjar den tidigare knäppen om generalisering ploppa upp av sig själv eller behöver det påpekas?

"- Alltså, har läst 3 tidningsartiklar - 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är ALDRIG bra med 21-åringa män som bor ihop med 14-åriga. Punkt-sviskum!"
    Jag tycker inte att en 21-åring ska placeras i skolan i 7an eller 8an.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 17:11:33 följande:
    Hehe, här fyllde sonen i fredags, 11! Lätt fiffigt, inte minst så kan minstingen ta över utrustning! Inte de billigaste prylarna alltid heller, vad man har hört, målvaktsutrustningen kostar ju multum. Hehe, tror det stämmer med åren, för trött för att kolla efter ordentligt.
    Haha, slapp betala för synderna! Huva, hade aldrig pallat en kopia, ryser bara vid tanken - vilka tokiga saker man gjorde som frö alltså, hu, kan knappt ses som samma människa nu som då. Kan dock inte gå helt i god för dottern, där lär det trappas upp utmaning iallafall! Eldig som tusan, och en kopia med en - tack och lov - lugnare twist. Sonen kan ses som lugn som en filbunke, sådär härligt lillgammal - så nöjd, så nöjd. Flört

Lycka till med cykelköp!
    Jag hoppas innerligt inte att någon blir hockeymålis. Jag tror inte dom vill det heller, de är för tävlingsinriktade och vill åka fort och göra mål. Jag har kompisar vars barn varit målisar och de fick punga ut med seriösa pengar. Det är inte billigt nu heller men målis är snäppet värre.
    Nu är mina barn bara 6 (snart) och 7 men jag hoppas att sport ska hålla dom borta från dumheter i tonåren. De killkompisar jag hade drack knappt i tonåren på helgerna för det var alltid träning dagen efter.
    Tonårsdöttrar däremot, du kanske inte sluppit undan helt än
Svar på tråden Varför hatar folk SD?