Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-10-31 11:02:47 följande:
    Ur Sd´s principprogram:
    "I de fall ett barn har förlorat båda sina biologiska föräldrar bör barnet ha rätt
    till både en man och en kvinna som en ersättning för den far och den mor man
    har förlorat. Detta är orsaken till att vi motsätter oss statligt sanktionerad
    adoption för såväl ensamstående, som samkönade par och polyamorösa
    grupper. Undantaget från ovanstående princip är fall som gäller nära släktingar
    eller personer som barnet redan odlat en nära relation till."

Med andra ord, barn får under inga omständigheter växa upp med föräldrar av samma kön i Sverigedemokraternas Sverige. Tydligen är det så fruktansvärt att man måste skriva om det i deras principprogram. Dock finns det inget som tyder på att barn till homosexuella skulle må dåligt i Sverige. Att en homosexuell person utsätts för kränkningar är ju knappast individens fel utan de som slår eller på annat sätt kränker personen. Eller? Om ett barn till homosexuella skulle mobbas för det så är det knappast föräldrarnas fel utan de som mobbar. Eller vill du och Sd förbjuda övervikt, dialekter, hudfärg och annat som kan ge mobbare skäl att kränka och slå?? Nog är det bättre att försöka komma till rätta med mobbaren än att lägga skulden på den som mobbas.........!!
    Fundera en gång till. Eller tills du förstår.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-10-31 16:45:21 följande:
    Nej, jag påstår aldrig att folk är drogade, arbetslösa, homosexuella, perversa psykopater. 

Jag ser dessa uttryck mer som sverigedemokratiska läten som just bottnar att sverigedemokrater så ofta saknar möjligheter att förmedla sin frustration på annat sätt.

Aldrig är kanske att ta i - jag var nog kanske en smula nedlåtande mot den sverigedemokrat som tidigare idag ansåg att feminister borde avrättas eller att pojkar borde få gå kurser i hur man på bästa sätt sparkar kvinnor i underlivet.

Somliga sverigedemokrater är ju rätt obehagliga kräk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    lille Birger skrev 2014-10-31 06:06:49 följande:
    Jag anser att alla människor ska vara lika mycket värda oavsett kön och för att komma dit behöver vi utvisa samtliga feminister ur landet eller legalisera våld mot sexistiska feminister som försöker sabotera jämställdheten. Utvisar vi alla feminister ur landet blir vi av med ungefär 85% av sexismen och Sverige tar ett enormt kliv, större än någon reform kan medföra, mot jämställdhet. En legalisering av våld mot sexistiska feminister skulle göra att att de feminister som överväger att diskriminera eller på annat sätt förtrycka transpersoner och män tänker till en extra gång innan pga rädla att bli ihjälslagna. En annan åtgärd är att införa maskulinistiskt självförsvar i skolorna. Flickorna får undervisning om alla människors lika värde som lär dem att respektera pojkar och män samtidigt som killarna får lära sig att knäa en feminist i vaginan och äggstockarna.
    Jodå. Så att en användare skrivit ett argsint inlägg har då förstört din tilltro på mänskligheten? Så då generaliserar vi att alla som röstar på SD tycker så. Om nu användaren ens röstade på SD. För det har du kollat upp?
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-10-31 16:58:40 följande:
    Nja, jag vill inte påstå att jag inte anser att sverigedemokrater tillhör mänskligheten, men de är självklart en del av mänskligheten som är mig ganska främmande, oavsett om det rör sig om sådana som påstår att andra är drogade eller om det rör sig om gruppen med kvinnoskräck eller de som kvackar med psykiatriska diagnoser på nätet.

Mig veterligt finns det bara en sverigedemokrat på FL som kan argumentera som vanligt folk.
    Då antar jag att du även anser att du själv inte argumenterar som vanligt folk. Eller är detta det goda hatets forum?
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-02 14:26:42 följande:
    Globalister? Globalism har ingen annan agenda än att tillhöra den självklara utvecklingen som det skonomiska systemet måste gå igenom för att kunna bära i detta skede. När människor redan har format sitt samhälle, köpt sina hus, känner sig nöjda och därmed - totalt sett - inte utgör en lika stor efterfråga i närområdena (för att upprätthålla ekonomin) så söks bärande efterfråga upp på andra ställen = globalism. Europa efterfrågar inte längre lika mycket, länderna sinsemellan, som när länderna genomgick stora statsreformer (som exempelvis under industrialiseringens olika generationer) och när ekonomin i ett land har en vana med att bäras upp av en sådan stor efterfråga, så måste den söka upp motsvarande efterfråga för att då kunna fortsätta bära.

Inte hela sanningen i sjn breda form men det redogör för det aktuella - någon dold agenda med globalismen i sig finns det inte, utan ekonomin måste utvecklas på det viset för att kunna bära upp ekonomin överhuvudtaget. Det ekonomiska systemet i sig kan dock diskuteras under samma tema både gott och friskt.
    Med globalister menas givetvis den finansiella makteliten som har pushat fram denna globaliseringsagenda och även ligger bakom den stora invandring vi har. Målet är detsamma. Bli stormrika medans man rånar arbetarklassen samt skapar en underklass.

Hur långt man vill dra sin teori får stå för var och en, men om man gräver lite i detta så blir de flesta förvånade.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-02 11:51:09 följande:
    Så lustigt.

Du är bara en i en lång rad av SD-kommunpolitiker här i tråden och på FL som drabbats av fenomenet.

Senast var det Jeaninne som började haka upp sig när en av forumets sverigedemokrater började fantisera om hur en av trådens debattörer skulle våldtas, faktum är att Jeaninne hakade upp sig så till den milda grad att hon blev avförd från forumet. Och Jeaninne var ju inte den första SD-kommunpolitikern som hakat upp sig, före henne var det Lejonmamman och före henne...

Och nu skriver du att skivan börjar haka upp sig för ditt vidkommande också.

Märkligt. Är du en sån där SD-kommunpolitiker som kuppat dig in i kommunfullmäktige genom att skriva ditt eget namn på en valsedel - eller är det rentav så att alla SD-kommunpolitiker brukar haka upp sig?
    Så kan det gå när det luftas obekväma åsikter.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-02 16:28:15 följande:
    Nja, mig veterligt har MP sett till att den politikern är avförd från sina uppdrag.

Däremot så har vi ju faktiskt ett riksdagsparti vars ledare har uppenbarelser om att han kan avgöra vilket nummer roulettkulan ska hamna på.

Det kan ju gå illa för folk som inte har bättre förstånd än så. Det är ju synd om folk som spelar bort sina pengar på roulette.
    Och så har vi våldsverkare och annat löst pack i en del partier. Om vi nu ska gå off-topic.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-02 15:53:23 följande:
    Aha, så dissidentens inlägg där hen skriver att målet är att utplåna germanska nationer fick igång dig.

Lustigt med SD-kommunpolitiker. Jeaninne hade vanföreställningar om att Isis snart skulle stå vid Stora Bält när hon inte fantiserade om våldtäkter.

Ska se om jag inte kan hitta något, det var väldigt mycket om flickor som skulle "kulturberikas" på hennes grammofonskiva innan hon snurrade iväg från FLSkrattande

Ska se om jag hittar något gammalt inlägg från den SD-kommunpolitikern.
    Eftersom Sverige 2010 låg blande toppen i världen, så kan man ju gissa att det blir en del berikade.

www.nrk.no/verden/sverige-topper-voldtektsstatistikk-1.7235891
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-02 17:14:40 följande:
    Varför pissa på Sveriges juridiskt breda tolkning av bottet våldtäkt - som konstigt nog instiftades när anmälningarna också började skenade iväg, ett jättemärkligt sammanband, jättemärkligt - istället för att uppmuntra Sveriges hårdare tag mot sexualbrott? Att det allra heligaste ska få figuera i folks sjukliga propaganda, man skäms över hur lite en del svenskar bryr sig överhuvudtaget.

Får gissa; antingen så 1.) existerar inte nog med intresse för ämnet som uttalanden likväl görs i - då en sådan sak som skedde 2005 (då brottsrubriken våldtäkt kom att innehålla betydligt fler brottshandlingar, som tidigare gick under rubriker som sexuellt tvång med mera, och inte längre behövde innehålla penetration med mera) inte verkar finnas med när uttalanden görs överhuvudtaget - eller så 2.) skiter man helt enkelt i ämnet för att en större agenda finns bakom dessa uttalanden än ämnet i sig.

Det finns helt förklarliga skäl till att våldtäktsanmälningarna har ökat dramatiskt de sista 5-10 åren och som inte har med antalet våldtäktsmän och våldtäktsration att göra överhuvudtaget. Sedan så kanske antalet våldtäktsmän och våldtäktsration också har ökat men att lämna ute något så självklart som att en givmildare brottsrubrik ger flera anmälningar och domar under samma rubrik - gör bara folk av uppsått eller av bortkommenhet i ämnet.

Sverige har problem med sexualbrott - blott det grövsta drabbar 1/4 av landets kvinnor!! - men det går rent utav bakåt om resultaten av skärpning och hårdare brottsbalkar - förställs som en värre situation än innan!
    Jag tycker vi ska ha hårdare straff för alla typer av sexualbrott. Även att BRÅ ska föra adekvat statistik, vilket de idag inte gör.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-02 18:02:44 följande:
    Tja, jag tycker det är kul att SD har en spelmissbrukande ledare.

Jag misstänker att det finns SD-kommunpolitiker som inte tycker det är så kul att Åkesson drabbats av utmattning, men vi har ju exempel på SD-kommunpolitiker som däremot roas av att önska att folk ska bli våldtagna.

Det tycker jag inte är kul.
    Och en del av oss tycker att det är kul att vissa av er röstar på partier vars företrädare använder droger, förskingrar och uppvisar tydliga anarkistiska tendenser.
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-02 19:15:51 följande:
    Nej. Bemöter snarare ämnet ur perspektivet att narkotikan redan finns här för fri tillgång i landet och att ett statligt monopol just ger kontroll och inblick i en marknad som just nu saknar det helt och hållet. Kallar någonting för fritt när huvudleverantören av narkotika idag (alltså kriminella) kan ge min son på 11 år narkotika utan problem, det står för sann frihet - inte att någonting säljs på Systembolaget med följande krav på ålder.

Situationen skulle se helt annorlunda ut, om samma kontroll för alkohol gällde narkotika - bytter nämligen ut helgtjat om en spliff (som när ungdomar tjatar om en flaska vin) och tveksamma farbröder som köper ut kontrollerade produkter från Systembolaget mot dagens situation - där narkotika enbart kan nås genom kriminella och där okontrollerade produkter florer överallt - vilken dag i veckan som helst.

Det känns helt enkelt inte så tryggt med att blott sopa saker under mattan. Finner iallafall ingen som helst trygghet i det, då landet i samma stund har så mycket narkotika i omlopp att det står en över öronen och har en monopolmarknad bland kriminella som vem som helst har tillgång till.

Och snälla, bespara hela världen från "alla kan ju bara sluta"-argument. Diskuterar gärna men inte direkta fantasiscenarion och klassar sådant som direkt farligt i ämnet då det enbart upprätthåller naviditet och passitivitet, i en situation där någonting ehöver göras och där gamla medel har slutat verka.

Det går även att diskutera vilken narkotika som bör hanteras likadant som alkohol, säger inte att all narkotika bör göra det.
    Eller så bekämpar man det fria flödet. Dock kräver det ju en rad åtgärder som de flesta inte vill se.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?