-
Det är ju bara det, att folk inte är sd-kritiska.Dorian Ertymexx skrev 2014-03-26 15:01:24 följande:Sådana individer och vad de säger och skriver bidrar till att folk är SD-kritiska.
-
Det är de väl inte? de älskar ju invandring. Varför vara så negativ?Dorian Ertymexx skrev 2014-03-26 15:08:11 följande:Jodå. Precis som SD är "invandringskritiska".
-
Du får sluta någon gång. Som jag har visat är människor som du lika usla som det som förs fram som skräckexempel.sjuttiofemman skrev 2014-05-14 14:24:26 följande:
Sd är ett rasistiskt parti. De har finslipat sitt manifest för att dölja detta men när man följer valda Sd-politikers framfart i sociala medier så dyker rasismen upp. Sd vill så gärna definiera vad som är svenskt och håller man inte med dem så är man inte svenskt men alla kan bli svenskar om man anpassar sig till Sd´s normer över vad som är svenskt. De kallar det för assimilation.
Vad gäller biståndet så vill de ge x antal kronor till UNHCR och sedan sitta med armarna i kors. Till och med UNHCR anser att detta är fel väg att gå, de vill självklart ha pengar men det räcker inte. Människor som kan fly måste ha någonstans att ta vägen. Hur kommer det sig att du anser att du är så mycket mer värd än din somaliska granne?
Att du jämför politik med mode visar hur insatt du är...
Faktum är att vi idag sitter med armarna i kors, för den nuvarande politiken är inget annat än som att var en kvinna som accepterar att vara lägrad av alla som vill, såvida det i dagens politik inte också finns något outtalat, och det kan det ju mycket väl finnas.
Vi vet dock att allt bara är hyckleri, för den ickedömande och den ickesorterande godheten finns inte.
De så kallade goda vill i verkligheten bara hjälpa på vissa bestämda sätt, och tyvärr kanske på sätt som inte alls hjälper mänskligheten på bästa sätt.
Allt nog, är du medveten om att du anses vara rasist men att din rasism riktas mot svenskar?
Du behöver inte alls hålla med, men jag hoppas att du förstår att din uppfattning, och vissa andras, inte alls kan anses vara förenlig med vissa uppfattningar om vad som gäller att vara svensk.
Jag tror säkert att du vet - med tanke på judarna i min familj - att du förstår vad jag tänker om din uppfattning och vad den kan komma att göra med det svenska folket.
Att du dock skulle bry dig om det, är inget jag förväntar mig.
-
Inte alls, att verka för svenskarnas förintelse ger hennes liv en mening. Hon kommer att sova gott ifall allt går hennes väg.Dfeat skrev 2014-05-14 15:16:24 följande:Du vill lägger alltså ner tid på att motarbeta ett parti som vill ha bättre välfärd och hjälpa fler människor i krisområden än något annat parti? Är de dödsnazister för att de tycker vi kanske borde hjälpa sjuka och folk som har det svårt i vårt eget land, och ge de gamla varm mat och bytta blöjor?
Du kommer sova väldigt dåligt på nätterna, för problemen med och kostnaderna för invandringen kommer bara öka = SD får mer och mer röster tills de övriga partierna tar tag i problemen (=minskar invandringen till en human nivå)
Kostnaderna är helt enkelt inte relevanta. Lidandet är inte relevant, bara det inte blir som i ett annat land för länge sedan.
-
Det är väl jättebra, de sjöng häcklande om mordet. Fast det kanske hade varit värre om de hade sjungit häcklande om Palme.sjuttiofemman skrev 2014-05-14 15:27:47 följande:Ni som anser att det var odemokratiskt att tex slänga en tårta i ansiktet på Åkesson, hur försvarar ni att Åkesson var med och sjöng häcklande sånger om Palmemordet på en kryssning 2009? Hur demokratiskt är det?
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
Vad menade du egentligen? I en diskussion är det ju viktigt att man förstår vad som sägs, annars kan ju vad som helst hända.
-
Är detta ett exempel på att du inte tycker som invandrare? I så fall skulle jag säga att du är rasist.nihka skrev 2014-07-07 17:06:56 följande:Nej, det kan man bara göra om det hänt efter det att flickorna flyttat till Sverige, men man har informerat föräldrar, även skriftligen, om att det är olagligt. Ett sådant dokument kan vara till hjälp för att stå emot påtryckningar från hemlandet. Dessutom berättade man att man hade man gjort upp att en flicka skulle undersökas efter hemkomsten, och kan man tala om det har man än mer att sätta emot. Straff ska de ha som bryter mot lagen, men det gör ju inget ogjort för flickorna så prevention är viktigt tycker jag.
Vill du fundera över hur man använder ordet rasist i allmänhet och hur det relaterar till dina tankar?
-
Ja, men inte du? Skall vi gå igenom hur man skriver ;)Jeaninne skrev 2014-07-07 20:00:39 följande:Ja, det där kunde en Sd:are mycket väl ha skrivit...
Nej, men skämt åsido, hela diskussionen har förflyttats långt bortom SD. Officiella debattörer pratar om saker som inte är intressanta, och missar att de själva står för rasismen.
Jag skickar därför inte en smajli tillbaka, utan kan bara säga att du är rasist, och står för en värld som leder till dödslägren.
Och vänligen - innan du säger nej - fundera över hur det egentligen fungerar i vårt samhälle.
-
I grundversionen, de som gör skillnad mellan varelser utan att ha något att gå på.realist14 skrev 2014-07-07 21:14:59 följande:Kort bara, vad är en- rasist- i din värld?
Det finns mängder av rasister här, och några av de värsta är de som ger sitt stöd till vissa, men inte till andra.
-
Det blev inget svar - därför skall jag svara.
Folk hatar SD för att man hatade judarna.
Idioterna idag - ursäkta uttrycket - tror att man gör gott bara man säger att man är emot något som det allmänna tycker är ont.
Samtidigt säger de att man måste lära av det förgångna - och det är förstås sant - men de har inte vett på att dra rätt lärdomar.
För de förtryckta då är de förtryckta nu, och de förtryckta nu är i mångt och mycket SD-människor, vars enda fel är att de säger att något är fel, men de får inte komma till tals.
Etablissemanget är därför som Hitler, och det är därför som de skriker så mycket om att andra är Hitler. Vem bryr sig därför om den onde SD-aren?
Jeaninne och andra här är totalt ovetande om vad godhet egentligen betyder, och totalt ovetande om funktioner i vårt samhälle.
Vad man måste förstå är att reaktionerna bottnar i tankar om att det finns något svenskt - och i dess förlängning - något regionalt. Man är inte ond bara för att man tycker att olika folk i Sverige skall få överleva. Tvärtom, ondskan kommer ifrån att man säger att det inte finns något i Sverige att värna om.
Och ja, det hade varit enkelt att ställa upp på det rådande paradigmet, ifall bara politikerna hade kunnat tala om visionen och varför vi måste offra så mycket.
Hittills har vi inte fått se något sådant, och inte heller från debattörer som vill ge sitt stöd till vad som händer.
Kort sagt, det är dags att smaka hitlerkortet från det andra hållet, och Jeaninne och andra är hitlermänniskor - på sitt eget lilla vis.
För att komma ifrån sådana tankar måste man fundera över de ideologiska grundtankar som ligger bakom mycket av olika människors idévärld.Gör man det kommer man att finna att SD inte alls är några väldigt onda människor. Samtidigt kan man ha glädjen av att se att man kanske själv inte är så ond.
Hur som helst - ett parti som SD är idag i mittfåran - i framtiden kommer vi att få se hur extrema partier växer, liksom i det senaste valet, och det kommer att ske både till höger och till vänster.
Det är dags att vakna och inse att Sverige - politiskt sett - är ett extremt udda land, och att kitteln är nära kokpunkten. -
Ja var sätter du mig? Jag vill påpeka att min etnicitet är min egen, som inte delas med någon annan.nihka skrev 2014-07-08 01:23:47 följande:Exakt. Jag tycker inte som invandrare eftersom det inte finns någon grupp benämnd "invandrare" som har en gemensam åsikt om någonting överhuvudtaget.
Men den som klumpar ihop folk efter etnicitet när det gäller allt och inget kvalar väl in som rasist.
Ligger det inte nära till hands att du är rasist?