ubåt skrev 2013-12-17 01:28:37 följande:
Jag står ju knappast på barrikaderna och torgför mina åsikter men de som nu gör det riskerar jobb, karriär och hälsa från dina polare i vänstersvängen. Det är obehagligt. Du har rätt i så måtto att vi fortfarande har yttrandefrihet, men den förefaller bara vara till namnet. För övrigt börjar det bli kusligt STASI-likt i Sverige.
Att politiker som visar sig vara rasister får räkna med att deras byk tvättas i tabloidpressen är tydligen något vi skall räkna med även om det hade varit smakfullt om man på samma vis hängde ut AFA-anhängare, syndikalister, islamister (Säpo räknar nu med minst 75 "svenskar" som är i Syrien för radikalisering). De nyss nämnda innebär åtminstone en reell fara för allmänheten.
När Expressen sen hänger ut privatpersoner med namn och bild har det fanimej gått för långt. Det finns ju endast en förklaring till varför - man vill skrämma och tysta människor från att framföra sina åsikter.
Innebär sådana åsikter misstanke om hets mot folkgrupp skall det vara de rättsvårdande myndigheterna som skall ingripa. Expressen skall inte tillåtas vara både åklagare, domare och bödel.
Jag hoppas innerligt att åtminstone en av de utpekade stämmer skjortan av Expressens chefredaktör.
Jag håller med dig om att det är fel att hänga ut privatpersoner som endast yttrat en åsikt. Alla ärliga uppriktiga personer har rätt att vara anonyma om de så önskar.
Du kanske glömde att dina kompisar på högerkanten gärna hänger ut folk som inte gillar
deras världsbild.
Men har man rätt att vara anonym om man uttalat ett hot, som enligt lagen är brottsligt? Där håller jag inte med, det finns ingen anledning att skydda någon som hotar en oskyldig till liv och lem.
När det gäller den infama boken, så verkar alla vara överens (jag har inte läst den) om att alla faktauppgifter i den är korrekta.
Men det kritikerna skjutit in sig på, eller som du påstår tigit ihjäl, handlar de om att dessa faktauppgifter, noga utvalda ur sammanhangen, sammanställts på så sätt att de ger en lögnaktig bild av invandringens kostnader!
Det är den lögnen som du kallar "sanningen som inte får uttalas"
När blev lögn synonymt med sanning?