Annao8 skrev 2013-11-01 15:40:09 följande:
Det är bra att SD finnes och lyfter upp invandringsfrågorna i ljuset.
Kommer från en kommun som har en stor invandring, vilket ger stora påfrestningar i välfärden.
Eftersom att vi redan har en stor arbetslöshet hamnar den största procenten i ett bidragsberoende, vilket är en stor kostnad för kommunen.
En stor procent av dom som kommer hit, har aldrig en chans i arbetslivet och kommer att bli bidragsberoende hela livet, dom som har en chans att få ett arbete är deras barn.
Det här är en del i att man har fått höja skatten och prioritera om pengarna.
Är inte alls konstigt att folk i kommunen ser allt mera snett på invandringspolitiken och börjar prata om SD. När dom ser hur det blir allt sämre med ekonomin , samtidigt som det fylls på med mer bidragsberoende människor utifrån.
Invandringspolitiken påverkar oss alla i samhället.
Ni som gnäller på SD, ge oss ett annat alternativ att rösta på då, om vi vill minska invandringen.
Jag håller med! Fler alternativ vore bra. Om de andra partierna ens vågade ta i frågan så kanske de som inte gillar SD men vill minska invandringen "slapp" rösta på dem och då kunde man se vilka som faktiskt var för deras övriga politik. Men jag tror att efter detta valet kommer de övriga vara tvingade att fundera över sin invandringspolitik. Det där som M hotar med, att om folk röstar på SD så kommer de tvingas samarbeta med Mp och på så sätt kommer invandringen öka, det hoppas och tror jag är tomma ord.