Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-03 14:11:20 följande:
    Vuxna ska inte behandlas som barn. Har de asylskäl så har de det även som vuxna och behöver inte sno resurser från riktiga barn.

www.expressen.se/nyheter/reinfeldts-hanfulla-.../

Fler tycker som jag! 
    Alltså inte någon kritisk punkt det här och behöver nog läsa på i ämnet för att en rationell och inte enbart emotionell åsikt kan göras. Prova receptet - fru-"jag-tänker-rösta-på-ett-parti-som-inte-ens-har-en-flytande-skuggbudget". Flört

Hur gick det med skridskor? Ambitiöst att skicka ungen på hockey, svensk kultur om något! Här återfinns en lugnare grabb men fäktning ska visst hamna på schemat och tösen ska börja med friidrott. Fan kul när de växer alltså!

Mvh
    //Övertrött och babblig
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-03 15:43:54 följande:
    PK-svar 1 A. Dock inget svar på frågan. Go figure.
    Om det svaret inte förstods så finns det inte mycket att göra. Under tillräckligt illa förhållanden så kan vilken människa som helst ljuga i desperation, oavsett kvalitén i övrigt - för att ge det en chans till.

När folk diskuterar med en människa som har drag utav sociopati och sociopaten har överhanden i en fråga om empati. Hjärta Det går med andra ord inte alls att sätta sig in i situationen därborta?
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-03 16:02:28 följande:
    Jo. Men också i det faktum att man, om man har ett begränsat antal platser till ensamkommande barn, bör göra det som är möjligt för att säkerställa att de verkligen går till ensamkommande _barn_. Dvs inte vuxna som påstår sig vara barn och, om det nu är så jävligt där de kommer ifrån, väl borde ha tillfälliga asylskäl oavsett ålder?
    Gav ett svar på frågan. Har, som sagt till Errol Flynn, för lite på benen för att hantera ämnet ingående och bilda en rationell uppfattning. Klart att de inte ska stjäla resurser för bättre behövande, utan precis lika behövande motiv men har en för dålig bild över vad som händer med dessa fallen, varför de söker just asyl på det viset utifall de skulle ha eventuellt andra asylskäl och så vidare - behöver helt enkelt mer kött på benen och bilda en uppfattning därifrån.

Sedan så handlade det inte specifikt fall om 21-åringar bara för att överlevnadsförmågan jämfördes mellan en 16-åring och en 21-åring. Utan skrev, i kort format, att i tveksamma fall kunde man avrunda nedåt om en bedömning om allmäntillståndet manade till det.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 16:47:27 följande:
    Men vi har ju generösa asylregler i Sverige för vuxna också. Det är inte bra att 21-åriga män sitter med de som faktiskt är 14.
    Sluta ha en så varm människosyn nu. Men visst, helt klart, det finns inte en sund 21-åring i det här solsystemet.

Börjar den tidigare knäppen om generalisering ploppa upp av sig själv eller behöver det påpekas?

"- Alltså, har läst 3 tidningsartiklar - 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är ALDRIG bra med 21-åringa män som bor ihop med 14-åriga. Punkt-sviskum!"
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 16:48:41 följande:
    Du kommer inte in på krogen om du är 17 i normalfallet. Men är du 23 egentligen så.....och ser så ut kanske det inte är problem att komma in.
    Mm..
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 16:53:02 följande:
    Jovars. Jag slipade skridskorna och hans fader får åka iväg på träningen som börjar om några minuter. Själv ska man hasta iväg och köpa en cykel till minstingen som fyller år om några dagar.
    Ja hockey är trevligt. Lillkillen fyller 6 nu och ska börja hockeyskola till hösten. Tänkte att det var fiffigt att de gick på samma sport. Det är bara 1,5 år mellan dem så jag drömmer redan nu om att bröderna ska spela i OS 2026 (räknade jag rätt nu?)
    Mina söner är inte särskilt lugna. Det är full rulle dygnet runt. Dessa har jag fått för mina synder.
    Hehe, här fyllde sonen i fredags, 11! Lätt fiffigt, inte minst så kan minstingen ta över utrustning! Inte de billigaste prylarna alltid heller, vad man har hört, målvaktsutrustningen kostar ju multum. Hehe, tror det stämmer med åren, för trött för att kolla efter ordentligt.
    Haha, slapp betala för synderna! Huva, hade aldrig pallat en kopia, ryser bara vid tanken - vilka tokiga saker man gjorde som frö alltså, hu, kan knappt ses som samma människa nu som då. Kan dock inte gå helt i god för dottern, där lär det trappas upp utmaning iallafall! Eldig som tusan, och en kopia med en - tack och lov - lugnare twist. Sonen kan ses som lugn som en filbunke, sådär härligt lillgammal - så nöjd, så nöjd. Flört

Lycka till med cykelköp!
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:24:20 följande:
    SD-fansen vill ha alla rättigheter men inga skyldigheter. I motsats till alla andra, som ska ha alla skyldigheter men inga rättigheter. Inte så förvånad över deras argumentation, alltså.
    Solig
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 16:56:13 följande:
    Som ensamkommande barn får du massa mer förmåner i form av god man osv. Och Sverige är inte lika hårda mot barn som kommer så jag tror du har större chans att få stanna om du inte söker som vuxen. Men som sagt, har du asylskäl som vuxen får du stanna ändå så jag tycker inte man ska ta barnens plats.
    Får återkomma med mer på benen om saken!
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:43:22 följande:
    Fäktning? Är du svenskfientlig? Det är ju en av ungerns nationalsporter!! FörvånadGråterSkrikandes
    OMG!! This will not do! Får låta sonen öva på midsommardans istället.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?