Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-05 16:02:13 följande:
    Förklara innebörden då, oh du upplyste.

Och man får gärna tycka Avpixlat är en skitsajt. Jag själv håller den inte heller direkt högt. Men jag ser inte Expo et al som särskilt mycket högre stående.
    Väldigt ot.

Tyngdpunkten i censur ligger snarare i förhandsgranskning än efterhandsbortval.

I den mån det finns några "censorer" överhuvudtaget på FL så är det i så fall moderatorerna, det vill säga de som har befogenhet att agera.

Du har inte förstått att det är själva innebörden i titeln censor.

Om jag till exempel hade anmält inlägget där du påstod att jag var den vidrigaste person du mött på internet hade jag inte varit censor - nu gjorde jag ju inte det som du säkert minns, utan tyckte att det var ett uttalande som passade dig. 

Jag anmäler inte personangrepp utan bara länkar till rasistsajten avpixlat.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-05 16:55:58 följande:
    Det fins också kopplingar mellan Expo och Researchgruppen. Många brottsdömda vänsterextremister i dessa organisationer.
    Mm - och de brottsdömda vänsterextremisterna som jobbade på Expo - det var alltså Mona Sahlin och Robert AschbergSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-05 20:06:58 följande:
    Nej, det var Tobias Hübinette. Det finns säkert fler brottsdömda som jobbar eller har jobbat på Expo.

Dessutom har Expo har kopplingar till vänsterextrema organisationer som Afa och Researchgruppen. Men det är väl inte så farligt, eller?
    Men han arbetar ju inte på Expo.

Du skrev att det finns brottsdömda vänsterextremister som arbetar på Expo. Är det alltså Mona Sahlin och Robert Aschberg du syftar på?
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-05 20:41:19 följande:
    Ja ja. Det är väl som vanligt din tolkning som ska vara allenarådande. Tack för lektionen!

Trodde ju jag hade slutat störa mig på dig, men jag hade visst fel. Du har kvar gåvan, uppenbarligen.
    Det kanske i viss mån är ömsesidigt - men jag har inget behov av att fördjupa mig i hur jag upplever din nätperson än en gång -  tycker att det räcker med det som var när vi "diskuterade" en viss jämställdist och trodde nog att vi lagt detta bakom oss.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-05 20:34:26 följande:
    Men har har arbetat på Expo. Han grundade till och med Expo.

För den som gräver tillräckligt djupt finns det en del att läsa om Expos medarbetare genom åren.
    Så du menar att det faktum att han var med och grundade Expo innebär att han arbetar på Expo. I konsekvensens namn dräller det ju i så fall av uttalade nazister i SD:s ledning om man ska räkna med de som varit med från början.

Dessutom är jag osäker på om Hübinette verkligen hör till Expos grundare, såvitt jag kan se är det bara han själv som påstår detta. Och Hübinette är väl inte precis känd för att tala sanning i alla lägen.

Jag menar att ditt påstående om att brottsdömda västerextremister är ett typexempel på hur sverigedemokrater fungerar, det spelar ingen roll ett påstående är sant eller inte - huvudsaken är att det låter bra.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-06 10:07:14 följande:

ISIS delar ut information utanför moskén på Södermalm.

twitter.com/Jonas1Olsson/status/506109226780196865/photo/1

Det finns ju redan en tråd med exakt samma tema där du just tar upp den hemska omständigheten att media hemlighåller det fasansfulla som håller på att skeSkrattande

Mycket av uppståndelsen i toksekten kan nog iofs direkt relateras till anhängarnas synapskopplingar och då oavsett om de har upptäckt att de förfärliga brottsliga vänsterextremisterna Mona Sahlin och Robert Aschberg jobbar för Expo eller att Isis delar ut flygblad på Södermalm.

www.familjeliv.se/forum/thread/73921664-isis-delar-ut-flygblad-utanfor-stora-mosken-pa-sodermalm
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-06 10:54:22 följande:
    Sverige har redan haft ett islamistiskt terrorattentat, men eftersom inga oskyldiga dog i det attentatet har folk glömt bort det. Men om Sverige skulle få ett liknande islamistiskt terrorattentat som London, Madrid och New York fick, då kommer nog några delar ut av PK-sekten vakna upp ur djupsömnen. Synd bara att det måste gå så långt för det sovande folket att vakna upp.
    Glöm inte att det i särklass dödligaste terrordåd som inträffat i vår närhet utfördes av en person som trodde sig försvara sitt land mot islam och mot landsförrädare.

Jag tror inte de som delade ut flygblad utanför moskén ens hade något samband till Isis.

Det är klart att man kan tycka det är obehagligt med budskapet  "Vi arbetar för att återupprätta det islamska livet" och undra vad de menar med detta.

Men det handlar om sinne proportioner - man kan ju också tycka att det är en alldeles utmärkt anpassning till Sverige att stå och dela ut flygblad i stället för att använda andra metoder för att sprida sitt budskap.
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-09-07 02:32:16 följande:
    Du "tror" inte att de hade något samband med IS(IS). Ja det är din egna gissning ja, men min gissning är att de så klart har samband. Tror knappast de delar ut info om ISIS som en hobby och på skämt.
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-06 23:52:33 följande:
    Det är nog bara du som kan skriva något sådant och faktiskt mena det.

Nej, jag vet inte om de har något samröre med Isis - hursomhelst tror jag mig veta att deras budskap är minst lika avskyvärt som SD-sektens.

Men jag har inte en susning om vilka de enskilda personerna som delar ut flygblad är - men utgår från av Säpo har det och kan göra en rimlig bedömning av en eventuell hotbild.

Det finns en vulgärbild av  Säpo som en hopplöst inkompetent organisation, jag tror inte den stämmer. Självklart är det en katastrof om det är en fanatiker som ska avgöra vilken potentiell risk en annan fanatiker utgör.
  • FDFMGA
    Quintus Zebra skrev 2014-09-07 13:09:13 följande:
    Hur ställer du dig till SVP:s rätt att ha torgmöten? Är det helt självklart att vi i Sverige ska ha partier som på offentlig plats deklarerar att de vill avskaffa demokratin och bedöma människors värde utifrån genetik? Men samtidigt självklart att IS inte ska få dela ut flygblad?

Eller hur tänker du om detta?
    Jag tror att det handlar om det klassiska  - att det är skillnad på folk och folk enligt somligas sätt att se på människor..

De som delar ut flygblad som propagerar för en islamsk stat bedöms utifrån allt barbari denna skulle innebära och dessutom för Isis barbari i Syrien och Irak.

Nazisterna däremot de demonsterar ju bara - och vi har ju demonstrationsfrihet i Sverige.

Vi hade ju diskussionen angående att störa Åkessons tal för några månader sen - och för min del handlar det bara om att vara konsekvent - att dela ut flygblad och att hålla torgmöten är självklara delar av den svenska demokratin.

Men synen på att invandrare ska vara tacksamma och passa sig noga för att tro att de ska ha samma rättigheter som svenskar är ganska utbredd inte bara bland sverigedemokratiska järnrörsgäng utan även bland folk med åsikter snarlika SD:s.

• FDFMGA
    Bejje skrev 2014-09-08 00:58:42 följande:
    Sjukt av dig att jämföra SD med IS! IS dödar alla som inte tycker som dom gör, det gör inte SD. Dum jämförelse!
    Läsförståelserelaterat.

I texten du citerar jämför jag inte SD-sekten med Isis.

I stället är det ju bland andra du och Vitryssen som inte kan skilja på folk som delar ut flygblad på Södermalm med dem som avrättar människor i Syrien och Irak.

Jag tror att det finns kompetens på Säpo att bedöma vilket potentiellt hot flygbladsutdelarna eventuellt kan utgöra - men att dela ut flygblad betraktas inte i sig som terroristverksamhet av andra är vissa personer med mycket ringa kunskap om hur svensk demokrati fungerar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?