Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

UniqueSnowflake skrev 2014-01-27 20:13:02 följande:
    På vilket sätt står SD och SvP varandra nära? Gärna oberoende källa på detta.
    Sympatier finns både på gräsrotsnivå och från högre ort. Här ett exempel på det sistnämnda där Riksdagsledamoten Stellan Bojerud (Sd) ger nazistiska Svenskarnas parti sitt stöd:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd-ledamot-hyllar-svenskarnas-parti
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-27 20:21:41 följande:

Man är ju inte sämre än man kan ändra sig.
    Och nu när jag sett vad ni skrivit och de trakasserier ni håller på med tänker jag rösta SD i valet.

Ja, stackars Suffering är såååå trakasserad som inte fritt får skriva om "negrer" som liknas vid "slöa apor" och kalla alla "bög" som säger emot. Ett sätt att stötta denna stackars "trakasserade" person är att rösta för det partiet den stackars "trakassserade" hojtar om mellan sina utrop om "neger" och "bög".

Sure. Tror inte du har ändrat dig alls. Du var bara dålig på att stå för dina åsikter.
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-27 20:53:16 följande:

Uh? Jaha här beskriver man situationen och fraud hade fått sitt mest knepiga fall hittils.

Jag uttalar mig inte om andras mentala hälsa, men om du har dragit den slutsatsen om Suffering står det dig fritt att tänka så.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-27 21:55:08 följande:
    Du kan knappast ha läst mer än överskriften om du drar den slutsatsen. Skulle det räcka med att man stödjer en fråga/aktivitet, finns det knappast någon människa som inte kan sägas sympatisera med valfritt riksdagsparti.

Jag har läst hela artikeln. Jag sa att detta var ett exempel.

Dock finns inte EN enda aktivitet jag skulle stödja som ett nazistiskt parti gör men Riksdagsledamoten Stellan Bojerud (Sd) är uppenbarligen av en annan åsikt.

Jag har inte hört någon av de andra riksdagspartierna uttala sig om något bra man anser SvP gjort och jag utgår från att det är för att man inte anser att de gör något bra. De flesta tycker så om nazistiska partier.

Bojerud däremot ville dela med sig av uppmuntrande ord: "Jag ser att ni genomfört många aktiviteter till stöd för svenska folket. Det är mycket bra”, skrev han i meddelandet som var riktat till Svenskarnas partis ordförande Stefan Jacobsson.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd-ledamot-hyllar-svenskarnas-parti
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-27 22:57:41 följande:
    Jasså? Varför ska vi INTE komma med Ungern? SDs förebild i mycket, tydligen?
    För att vi ska karva bort alla rasistiska uttalanden från partirepresentanter, alla rasistiska handlingar från partirepresentanter samt alla rasistiska uttalanden och handlingar sagda och gjorda av sympatisörer och sedan bedömma SD.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-27 23:08:47 följande:
    Jag håller inte med. Även sådana som kallar sig nazister, eller för den delen nazistiska partier, kan göra bra saker, precis som vem som helst annars. Att sedan dessa positiva gärningar med nästan total sannolikhet inte är "nazistiska till" sin art må vara hänt - men det du säger är ungefär att om någon med tveksamma politiska åsikter t.ex. skänker pengar till välgörenhet är dessa icke önskvärda, eftersom sådant dessa politiskt tveksamma individer begår per automatik inte är något man bör stödja i någon form överhuvudtaget.

Att deras (nazisternas) ideologiska ståndpunkt är åt helvete är en annan sak.
    Inte enligt min mening. Att ta emot pengar från nazistiska organisationer som sysslar med organiserad brottslighet är att skända hjälporganisationen och spotta på brottsoffren. Nej, man tar en väl tilltagen omväg runt allt som hör nazism till. Det är min åsikt.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-27 23:17:31 följande:
    Tänk om du ändå är nazist:
    "6, Sverige skall vara ett tryggt land att bo i: Trygghet, såväl individuell som ekonomisk, skall vara ett av samhällets fundament."

7, Åsikts- och yttrandefrihet: Alla frågor skall vara fria att diskutera i Sverige, forskningen skall vara fri och inskränkning av den personliga integriteten genom statlig övervakning av icke-kriminella medborgare skall ej tillåtas.

10, Sverige skall ha ett starkt miljö- och djurskydd. Sverige har en unik natur som är värd att skydda och bevara. Livsmedelsindustri och annan verksamhet där djurhållning ingår måste vara etiskt hållbar.

www.svenskarnasparti.se/punktprogram/

Gissar att de flesta kan skriva under på ovan punkter. Men akta dig för att erkänna, du kan bli kallad nazist.
    Nope, inte när de kommer från nazister och ska genomföras enligt nazistisk ideologi. Jag har inga problem med att ta avstånd från nazism. Däremot verkar det vara mer flytande gränser inom SD och för allt för många SDare.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-27 23:00:17 följande:
    Freudian slip, anyone?
     fraud - Freud, whatever!
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-28 20:49:16 följande:

Det vet jag inte. Men enligt Expressen så skedde det 24 fall på 3 dagar i Sverige. Vad tycker du om det?

24 fall av vaddå?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?