Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-09-04 18:48:00 följande:
    Public service och massmedia kan skriva och prata om avpixlat, men om man länkar till en avpixlat artikel på Familjeliv så är det rasistisk propaganda? Fy fan vad löjligt.
    Man får ta seden dit man kommer - eller hurSkrattande

Tänk om invandrarna vore lika gnälliga om svenska seder som sverigedemokrater är, då skulle alla bli sverigedemokrater och Sverige skulle implodera som det första svarta (gnäll)-hålet någonsin.

Fanns en gammal norrman som sa att kultur börjar med att man tvättar fötterna, något för SD att tänka på.

Duger länkenSolig
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-04 18:54:08 följande:
    Tack. Så då får jag väl skriva igen att i slutet av intervjun pratar SVT:s politiska reporter Anders Lindqvist där han säger att invandringsfrågan har gått om miljöfrågan som den viktigare frågan.
    Är det verkligen sant. Det tror jag inte på. Måste vid tillfälle lyssna på inslaget.

Senast idag såg jag något från Novus om att såväl invandring som miljö tappat i betydelse i opinionen. Sjukvården, skolan, sysselsättningen och ekonomin var viktigast som jag minns det.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-04 19:03:17 följande:
    Så du anmälde inlägget utan ens ha sett budskapet?

Jo, han säger att invandringsfrågan är den femte viktigaste frågan och att den har gått om miljöfrågan.
    Jepp. Jag anmälde att länken gick till avpixlat, inte inslaget som sådant.

Enligt FL är det inte tillåtet att länka dit.

Det kan du naturligtvis ha synpunkter på - men jag tycker man ska ta seden dit man kommer.

Du kan naturligtvis inte förstå det - men många som inte är sverigedemokrater tycker att avpixlat är en fullständigt vämjelig sajt.
  • FDFMGA
    enånittitre skrev 2014-09-04 19:21:03 följande:
    Då vet jag vem som angav mig när jag länkade till Avpixlat.

Avpixlat är en vinklad sida, men de länkar hela tiden till andra källor. De bedriver inte propaganda och far med osanning som SVT gör.

Den stora landsfadern sa en gång:
    Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.

Du tillhör en av dessa svenskar!

Källa:
    sv.wikipedia.org/wiki/Det_sovande_folket
    Nix. Det var inte jag den gången. Jag har knappt läst något du skrivit. Det finns förmodligen fler än jag som tycker att länkar till avpixlat inte hör hemma på FL.
  • FDFMGA
    enånittitre skrev 2014-09-04 19:21:03 följande:
    Då vet jag vem som angav mig när jag länkade till Avpixlat.

Avpixlat är en vinklad sida, men de länkar hela tiden till andra källor. De bedriver inte propaganda och far med osanning som SVT gör.

Den stora landsfadern sa en gång:
    Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.

Du tillhör en av dessa svenskar!

Källa:
    sv.wikipedia.org/wiki/Det_sovande_folket
    Glömde fråga. På villket sätt anser du att jag är mentalt handikappad?

Hur vet du att jag är indoktrinerad, alltså hur kan du utesluta att det faktiskt är min alldeles egna uppfattning jag ger uttryck för?

Hur har du fått för dig att jag tror att det bara är politiker som skapar och garanterar välfärd?

Jag är inte nyliberal som Reinfeldt var när han skrev boken. Jag har förresten läst den, har du?

Min tes är att sverigedemokrater fullständigt saknar verklighetsförankring. Hade du bara en gnutta sådan skulle du inte kalla mig mentalt handikappad.

Jag tackar emellertid för din beskrivning. Jag tycker jag har lyckats bra att visa på sverigedemokraters människosyn när de kallar andra mentalt handikappade.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-04 19:27:03 följande:
    Men länkar till vänsterextrema sidor går an.
    Du menar som Expo?

Jag ser rätt sällan länkar dit och problemet är väl att det bara är SD och SvP som anser att Expo är vänsterextremistisk. Jag menar alliansregeringen samarbetar ju med Expo, liksom skolor och även massmedia.

Så om allt utanför SD och SvP är vänsterextremistiskt, ja då är 94 procent (senaste valet) av befolkningen vänsterextremister.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-04 19:44:09 följande:
    Skillnaden mellan Expo och Avpixlat förutom innehållet är att det arbetar brottsdömda vänsterextremister på Expo. På Avpixlat arbetar det inte några brottsdömda. Du har rätt att regeringen samarbetar med brottsdömda vänsterextremister, vilket är helt sjukt. Hur stor del av befolkningen tror du vet om detta?
    Jaha. Vilka då och för vadå?

Jag tycker det ser är som en ganska respektabel samling om man ser till styrelsen.

Det är ju ett ganska grovt påstående från dig "brottsdömda vänsterextremister". Kan du belägga ditt påstående.

stiftelsen.expo.se/styrelsen.html
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-04 19:44:09 följande:
    Skillnaden mellan Expo och Avpixlat förutom innehållet är att det arbetar brottsdömda vänsterextremister på Expo. På Avpixlat arbetar det inte några brottsdömda. Du har rätt att regeringen samarbetar med brottsdömda vänsterextremister, vilket är helt sjukt. Hur stor del av befolkningen tror du vet om detta?
    Tack för tipset om Expo förresten. Vilken guldgruva. Allt finns ju där. SD:s gamla partiprogram t ex - som jag trodde de hade gömt undan för alltid.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-04 20:14:04 följande:
    Jag menade inte i första hand styrelsen, men nu när du tar upp styrelsen så finns ju där både Robert Aschberg och Mona Sahlin som har varit i kläm med rättvisan. Aschberg har väl till och med blivit fälld, ganska nyligen också för ekonomiskt fuffens.

Tobias Hübinette som var med och grundade Expo har varit verksam i vänsterextrema organisationer. Han dömdes i maj 1992 av Uppsala tingsrätt för skadegörelse, sabotage och uppvigling till en månads fängelse. Hübinette blev sommaren 1995 på nytt dömd till en lång rad brott med koppling till hans politiska aktivism. Bland annat hade han mordhotat ledande sverigedemokrater samt även arbetsgivare och föräldrar till dessa. Bedömdes av rätten som psykiskt instabil och dömdes till böter. Han närvarade också när AFA stormade Sverigedemokraternas årsmöte och kastade in syra och gatstenar i möteslokalen i Norrköping 1995. 

I tidningen Svartvitt Med Expo berättade han 2000 att han att han brukat våld mot både barn och pensionärer av ideologiska skäl.
    År 2006 blev han även gripen för en rad opolitiska mordbränder, bland annat hos sin före detta flickvän och hennes nuvarande sällskap. Hübinette blev åtalad för mordbrand men dömdes slutligen till framkallande av fara för annan, grovt brott. År 2007 åtalades Hübinette för att ha hotat en jurist, hällt lacknafta genom hans brevinkast och krossat fönster - dock hos fel person. Han dömdes för dessa brott.
    Fast han arbetar väl inte för Expo nu, hoppas jag.

Sahlin och Aschberg skulle jag inte kalla brottsdömda vänsterextremister och Hübinette är väl mer av förvirrad nationalist utan nation än vänsterextremist.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-04 20:31:00 följande:
    Han grundade bara tidningen. Idag hjälper han Ullenhag och regeringen att kartlägga rasism i samhället.
    Så om jag tolkar dig rätt så jobbar inte Hübinette för Expo och de övriga du nämnt är Sahlin och Aschberg.

Var det dem du syftade på som brottsdömda vänsterextremister?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?