Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-05-05 22:50:33 följande:
    Ta och läs på lite om den omfattande rasism världen över som drabbat svarta människor så skulle även ni förstå. Med lite insikt så kan även en Sd-lobbyist se lite längre än sin näsa räcker.

Politisk åskådning är för övrigt inte en ras eller folkgrupp sist jag kollade. Eller är ni/de enbart en grupp unga vita kränkta män? I så fall kan vi ta det i en separat diskussion.
    Reinfeldt gick med i ett parti som offentligt tog parti för apartheid...

När ska media granska det?

Sd som parti har definitivt aldrig tagit ställning för någon rasistisk regim. Däremot har väl en och annan tagit ställning för Israels rasistiska politik (Ekeroth). Å andra sidan, den synen delar han ju med 'främlingsvänliga' Folkpartiet bl.a.
  • Philipsson

Sverige är ett extremistiskt land. Flest utomeuropeiska invandrare i hela EU.

Fast i Sverige kallas de som vill normalisera invandringen, anpassa den till övriga länders nivå, för "extremister".

• Philipsson

Konstigt att så många snackar om hur fantastiskt Sverige är, men sen när folk har deg, så gör de ju allt för att flytta härifrån!

För några år sen hörde jag, i utlandet, i et privat sammanhang, en känd svensk skådespelare tala om hur fantastiskt det var att kunna ge komplimanger till kvinnor utan att riskera att betraktas som manschauvinist, vilket man enligt honom blir i Sverige.

Bara några veckor senare, såg och hörde jag karl'n i TV, tala sig varm för feminismen.

Detta enkla exempel visar på vad pekåismen gör med folk. För att inte bli utfrusna, bli arbetslösa o.s.v., säger folk det de måste säga för att klara levebrödet.

Det är detta pekåisterna kallar demokrati. Själv kallar jag det en mardröm.

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-05-07 11:36:32 följande:
    Hm, det finns inget i Åsa Linderborgs artikel som ger stöd för det Philipsson påstod - att moderaterna stödde apartheid.

Det är ingen nyhet att Moderaterna var emot sanktioner mot apartheidregimen eller att de inte ville ha något med ANC att göra vid den tiden. 

Jag saknar fortfarande uppgifter där det framgår att Moderaterna stöder apartheid. Det är lite märkligt att det så ofta saknas intellektuell stringens  i sverigedemokraters och SD-kramares  tänkande.

För övrigt kan jag rekommendera Åsa Linderborgs "Mig äger ingen". Helt suverän!
    Nu vänder du och vrider på ord, i sedvanlig M-tradition förvisso. Kolla t.ex. Arkelsten, som offentligt hävdade att det var Högerpartiet (d.v.s. nutidens Moderaterna) som hade sett till att vi fick allmän och lika rösträtt i Sverige!!!

MUF kallade ju Palme för negerkramare för att han ville införa sanktioner mot Sydafrika. Och nu förnekar du att M stod bakom Apartheid. Det var ju precis det de gjorde, och på samma sätt var Högerpartiet EMOT allmän och lika rösträtt.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-05-07 10:44:57 följande:
    Hur gick det med moderaterna som enligt dig tog ställning för apartheid. Var det också något du hörde på den där restaurangen där man hör så mycket?

Problemet med er SD-kramare är att det ibland slirar högst väsentligt i kopplingen till verkligheten, enligt mitt förmenande.

Jag skulle gissa att det du hörde på restaurangen om apartheid och moderaterna var att de inte ansåg att bojkott var rätt metod gentemot regimen i Sydafrika under apartheid - men det är ju inte allas samma sak som att M tog ställning för apartheid.

För övrigt var jag på en restaurang nyligen där en mycket välkänd sverigedemokrat  talade så högt att även vi som satt vid bordet bredvid kunde höra hans åsikter. Där ser man vad de egentligen tycker, eller hurTomte
    "Jag satt i en arbetsgrupp där Muf väldigt hårt drev linjen att ANC var terrorister, och att svensk bistånd inte skulle gå till en terroristorganisation. De var på tvärs med i princip alla andra", säger Lars Ohly.
    www.svd.se/nyheter/inrikes/ohly-reinfeldt-bor-be-om-ursakt-i-sydafrika_8802608.svd

Och läs:
    hd.se/kultur/2013/12/07/moderaternas-mandela/

Jo, Moderaterna stod bakom Sydafrika i sin apartheid-politik. Det råder inget tvivel om det, bortsett från bland en del historierevisionister.
  • Philipsson
    maria diaz skrev 2014-05-07 23:21:03 följande:
    Ditt resonemang haltar dock betänkligt.
    Jag förstår att du måste hitta negativa sidor hos SD, eftersom de inte är ditt parti.
    Men att komma dragandes med främlingsfientlighet eller rasism mot ett parti som till 20% består av invandrare är inte speciellt trovärdigt.

Vilka "vi och dom" syftar du på?
    Menar du svenska eller utländska medborgare? Unga eller gamla? Långa eller korta?
    Det märkliga är att det finns massor av personer som verkar sjukligt upptagna av att hata Sd. Deras enda mål i livet verkar vara att bekämpa Sd. Det blir s.a.s. en betydelsefull del av deras identitet, att hata.

Inte speciellt konstruktivt.
  • Philipsson

EU-förespråkarna vill ju homogenisera så mycket som möjligt i EU.

D.v.s. motsatsen till den mångfald man förespråkar.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 21:59:54 följande:
    Nej, de vill homogenisera MARKNADEN. För att underlätta internationell handel. Vad sägs om att lyssna på vad de faktiskt säger, istället för att hitta på skräckisrövare.
    Som homogenisering av betygssystem i hela EU, vilket Marit Paulsen (Fp) förspråkade i TV för ett par timmar sen?

Är det omöjligt för dig, att hålla dig till sanningen?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 22:10:57 följande:

Va menar du att de ska tala sanning? Nu tror jag du begär lite för mycket..
    Det är väl så att sanningen gör ont, för dig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?