FDFMGA skrev 2014-08-12 17:41:22 följande:
Visst har hen minst två funktioner i språket, det ät rätt vanligt att det kan vara så med ord och brukar sällan ställa till problem.
Fast att jag skrev hen om dig berodde nog mest på att jag var osäker - det finns ju SD-kvinnor i den här tråden som har ungefär samma åsikter som du om män respektive kvinnor.
Jag tycker annars att jag gav en hyfsat rättvisande bild av ditt råd till kvinnan vars man försökt våldta henne, d v s att hennes beskrivning av vad mannen hade försökt göra skulle ha ansetts vara ett försök till våldtäkt enligt lagens definition av våldtäkt och ditt råd var att hon borde vara lite mer följsam i fortsättningen. Det är ju några år sen den tråden var aktuell och jag minns ditt svar bara för att det är ett av de mest anmärkningsvärda jag läst här på FL.
Jag skulle nästan kunna drista mig till en programförklaring som skulle passa SD om inte sekten vore så pk: Våldtäkt är något fruktansvärt om det handlar om en icke-vits övergrepp, det är inte bara ett övergrepp mot en enskild vit kvinna utan mot den vita rasen - samtidigt kan "våldtäkt" vara en olycklig konsekvens av feminismens härjningar i Sverige såtillvida att kvinnor uppträder utmanande utan att vara beredda att ta konsekvenserna av sina handlingar. I det senare fallet bör våldtäkt bedömas mildare och det är viktigt att man utreder om det är mannen eller kvinnan som bär skulden till händelsen.
Det är märkligt att vänstern alltid är toleranta och fulla av förlåtelse när mördare och andra kriminella står inför rätta.
När det kommer till nära anhöriga är dock behandlingen och toleransen en annan. Skilsmässa ska göras för minsta snedsteg. Det senaste är att man säger upp bekantskapen med barndomsvänner och släktingar för att de röstar på "fel" parti.
Så var det med den toleransen...
Jag säger som alltid. Det är behandlingen av nära och kära som visar vad en människa går för. Av dina inlägg att döma och av många vänsterfolk får man intrycket att det viktigaste är vad man röstar på och om man skänker pengar till röda korset. Snacka om att vara slav under en ideologi.