Jeaninne skrev 2014-07-30 19:43:07 följande:
Fast du förklarade fortfarande inte varför det är svarta och araber som begår brott i dessa områden, och inte östasiater som lever under exakt samma villkor i Sverige från början. Om det endast skulle vara de socioekonomiska faktorerna som var avgörande, så skulle de unga vietnameserna och kambodjanerna också vara där ute och kasta sten, och inte sitta hemma och läsa läxor. Eller hur..?
För det första måste vi sluta ta in fler, och låta de som redan bor här sjunka in i samhället och integrera sig. Innan vi tar in ÄNNU fler som måste börja sin integrationsprocess från början igen. Det är punkt nummer 1. Punkt nummer 2 är mycket högre krav, som ska vara kopplade till bidragslagstiftningen. Inga bidrag om inte pappa (och mamma om hon inte har ett spätt barn) befinner sig på SFI eller arbetspraktik, och barnen på förskola eller skola, när de ska befinna sig där...
Är det så då, kan du belägga att det är svarta och araber som står för brottsligheten?
I så fall vet inte jag varför det är så, men det är i så fall viktigt att ta reda på varför.
Tack för din vision.
Nummer 1 håller jag inte med dig om, människor på flykt kan inte vänta, det är desperat läge.
Nummer 2, jag vet inte vad du menar med högre krav, men det du skriver om att koppla bidragen till sfi köper jag direkt, sålänge vi pratar om vuxna friska personer ska dom göra allt dom kan för att få ett jobb och bidra till vårt samhälle.
Och då måste det börja med språket, jag vill även där lägga in lektioner i samhällslära, där man helt enkelt får lära sig hur det funkar i Sverige, i stort och smått, allt från hur man åker buss, till hur vår demokrati funkar, och allt därimellan och självklart vill man inte delta i det då ska man inte heller ha några bidrag.
Lika lite som svenskar får bidrag om dom inte uppfyller kraven.
Men barnen är knepigare, dom går i en egen kategori, om ett barn inte dyker upp i skolan så måste man ju ta reda på varför och det får ju inte vara så att föräldrarna håller barnen borta från skolan, det är inte ok och måste medföra nån form av sanktion. Lite osäker på vad bara.
Men det kan ju finnas andra orsaker, det är inte helt ovanligt med barn som skolstrejkar om dom mår dåligt, det behöver inte vara invandrarbarn, även svenska barn uteblir.
Vidare tycker jag att vi måste dela upp invandrare som kommer hit, alla kommuner måste ta emot sin del.
Vi kan inte tillåta att det samlas enklaver av andra nationaliteter.
Om dom ska kunna integreras så måste dom ut bland dom som blandas tillsammans med dom som dom ska integreras med, så ut med invandrarna bland svenskarna.
Visst förstår jag att man vill bo med sina släktingar och vänner nära, men om man kommer hit och lever på våra bidrag då får man finna sig i våra krav, precis som en svensk inte alltid kan välja fritt vart hen vill bo.
När man är självförsörjande så bosätter man sig precis vart man själv vill förstås.
Och sen är det självklarheter att bor du i vårt land så ska du följa våra lagar och du ska lära dig vårt språk så att du kan göra dig förstådd och förstå.
Självklarheter för alla.