overdose skrev 2014-01-03 21:48:10 följande:
Vi kan inte veta vad de har för mål eftersom vänstern är så mångfacetterad.
Men vad som sker är en form av nyansernas och språkens död. Man skall inte få kunna säga saker på det vis man vill för att någon kommer att bli sur.
Med ett sådant samhälle dräper man förstås all diskussion.
Kanske kan det också vara så att extremvänstern känner på sig att de tjänar på det tråkiga, för under väldigt många år har det varit så att de icke rumsrena har varit mycket roligare.
Detta alltifrån äldre tiders idiotmusik i form av Eddie Meduza och Johnny Bode., till dagens myntande av roliga karaktäriseringar. Vänstern saknar inte vilja till detta, men deras humor är för tråkig. Ord som järnrörsgänget funkar inte lika bra som ord som batikhäxa eller, världsförbättrare.
Kanske är det därför som intellektuell vänster förminskas till att försöka hitta på nyord för tjuvar och plundrare, såsom i England senast det var upplopp där, då brottslingar på något magiskt vis förvandlades till förfördelade konsumenter, eller vad det var.
Men nu låter vi nihka visa för oss hurusom ordet neger är så hemskt. Det måste finnas mängder av exempel för henne att berätta om.
Jag förstår i ärlighetens namn inte heller vad som är målet men tyvärr börjar jag allt mer bli varse att fascism och åsiktsförtryck är metoden för att fullfölja denna irrationella galenskap.
Jag tror varken Eddie eller Johnny skulle förespråka denna galenskap, de verkade mer softa o mindre hysteriska.
Dock kan jag inte sluta tänka på Churchills eminenta citat:
"Morgondagens fascister kommer att kalla sig antifascister"