Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-12 13:05:03 följande:
Ja, och gruppen det bör skyllas på är gruppen politiker. Om folk nu har så inåthelvete fel om invandringen - om det verkligen är näst intill ett måste att bibehålla nuvarande eller till och med en ännu högre tillströmning av nya invånare, varför inte bara gå ut och förklara det på ett sansat sätt? Varför inte beskriva hur man tänker om det nu är sant det där som jag stör mig så mycket på, att vi tydligen måste ta in en massa folk för förvaring _nu_ så att vi har arbetskraft så det räcker till ett möjligt underskott om 20-30 år?
Utan floskler och moralkakor, sådant har vi fått nog av redan. Med andra ord är en person som Erik Ullenhag fullständigt överflödig i regeringen.
Ja men redan i det inlägget visar du ju att du inte har koll. Sverige har inte en bestämd mängd arbeten som ska fördelas utan arbeten skapas i en växande ekonomi. Vi behöver fler personer i arbete för att lösa exemeplvis framtida pensionsåtaganden. Vi föder för få barn i Sverige och behöver en invandring.
Så om du angriper invandring utifrån ett krasst ekonomiskt perspektiv är det inte antalet invandrare i sig, utan dels att invandrarna integreras snabbare i samhället och lättare får arbete och att vi tar in arbetskraftsinvandrare snarare än flyktingar du ska titta på. Men då måste du också vara tydlig med att du struntar i de humanitära skälen till varför Sverige idag bevijar människor från krigshärdar m m asyl.
Det är inte fråga om floskler, det handlar om att rakryggat stå för vad man tycker. Det tycker jag framförallt SD med anhängare är dåliga på. Grundvärderingen är att man ogillar invandrare i Sverige, ju mörkare de är desto sämre. Sedan försöker man hitta olika svepskäl för att rättfärdiga sitt ogillande, såsom ekonomi eller brottslighet. Men när man skriver vad man tror är anonymt på Avpixlat, då sticker de fula grundvärderingarna tydligt fram. Sen kan ju partiledningen försöka låtsas som att det handlar om undantag.