Inlägg från: Breaking Bad |Visa alla inlägg
  • Breaking Bad

Varför hatar folk SD?

Speakers Corner skrev 2014-05-15 19:09:08 följande:
    Vad är ondska för dig?

Ondska är när A utför en handling som drabbar B samtidigt som As moral sjunker. Typ? :)
  • Breaking Bad
    gaymarrige skrev 2014-05-17 11:15:04 följande:
    störst vinner så hör folk inte vad jimmieponken säger så får han väl ropa högre

Exakt, störst går först!
  • Breaking Bad
    gaymarrige skrev 2014-05-17 08:26:08 följande:
    frågan är väl om det som Hess skrev faktiskt är fakta eller inte?

Nej, enligt domen saknade det betydelse om det han skrev var sant eller inte.
  • Breaking Bad
    gaymarrige skrev 2014-05-17 11:37:44 följande:
    mycket möjligt att det är oväsentligt enligt domen men rent etiskt är det viktigt om han ljuger eller inte

Jaha, du tänker så. Jag vill nog inte yttra mig mer om detta.
  • Breaking Bad
    sjuttiofemman skrev 2014-05-17 17:20:30 följande:
    Haha inte ett dugg förvånad :)

Haha ja det där säger ju inte lite om SD och deras "politik". Hahah...
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-05-22 20:24:29 följande:
    På plats. Och vilken plats är tillfrågad av SD och har gått med på det? Skulle vilja se minerna på SD-folket om Libanon gick ut med att de ska dra ner sin flyktingmottagning med 90 % och att de i stället skulle skicka pengar för att hjälpa flyktingar på plats  - i Sverige.  

De platser som är i störst behov av hjälpinsatser tex.
  • Breaking Bad
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 20:36:03 följande:
    Mm att hjälpa på plats skulle vara en bra lösning håller inte ens UNHCR med om, det var den organisationen som skulle få pengarna. Om inte ens de håller med, då kan det knappast vara en bra ide.

Du talar i nattmössan min vän, eller har du något som styrker ditt påstående att det inte är en bra lösning att hjälpa folk i nöd på plats?
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-05-22 20:54:33 följande:
    Jag är för att vi skickar pengar och andra hjälpinsatser, men det känns inte lite fräckt av SD att sitta här i Sverige och försöka "bestämma" åt andra länder att de ska ska ta emot en massa flyktingar medan man tycker att vi ska i stort sett ska låta bli. FN vädjar ju inte bara om pengar och resurser till flyktinglägren utan också att fler länder, bl a de inom EU ska ta emot fler flyktingar.

FN vädjar om att EU ska ta emot mer flyktingar men även om hjälpinsatser i drabbade områden. Båda behövs. Inget parti vill ha fri asyl-invandring. SD vill begränsa mer än flesta andra partier eftersom vi haft en relativt generös invandring under många år. SD vill istället rikta fokus på insatser där akut hjälp behövs, och på så sätt hjälpa ännu FLER människor i nöd. Är det något fel med detta? Sen att det finns massa ulvar i fårakläder inom partiet som säkerligen tycker mer än de borde är en annan femma.
  • Breaking Bad
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 21:03:03 följande:
    Klistrar in ett inlägg som jag skrev tidigare: Genom att de ska bo i flyktingläger där det är brist på sjukvård och möjligheter att tillgodose grundläggande behov? Finns ingen skola, inga arbeten eller framtid. I Sverige och många andra länder kan vi ge människor möjligheter till en framtid och samtidigt behövs dessa människor. UNHCR (som Sd vill ge biståndet till) anser att det inte räcker att endast "hjälpa på plats" à la Sd. Så om organisationen som vill ha pengar säger "tack men det räcker inte, ni måste ta emot människor på flykt också", då borde det väl vara en stark signal att Sd måste tänka om..?

Ditt fel ligger i att SD inte endast vill hjälpa på plats.
  • Breaking Bad
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:16:37 följande:
    Vi ska komma ihåg det när det blir översvämning i dina trakter, eller när ditt hus brinner, eller när du har rånare på besök - "nänä, vart ska du ta vägen, stanna där du, så hjälper vi dig på plats!"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Jag skulle gärna ta emot hjälp då! Mycket hellre än att dom som bor i den lilla, men välbärgade, stadsdelen lyckas få en plats på flyktingbåten -medan vi andra tvingas stanna kvar i misären utan hjälp. Men det är ju fascistiskt, kvinnohatande och homofobiskt att tycka så.
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-05-22 22:26:59 följande:
    Ja, det är fel att strypa asylinvandringen när trycket är så stort som det är just nu. SD vill inte hjälpa. Deras främsta mål är att hålla människor från MENA-länder härifrån.

Låter som du fick brist på motargument?
  • Breaking Bad
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:50:35 följande:
    Så du stannar hellre i din brinnande byggnad, eller i ditt hem fult av potentiellt farliga rånare än flyr?? Tja, don efter person...

Don efter person, ja. Vad skulle du själv göra om ditt hus började brinna om jag får fråga? Påbörja en flykt som kommer ta flera år eller försöka stanna och släcka huset?
  • Breaking Bad
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 23:21:38 följande:
    Jag skulle fly. Jag har inte som ensam person möjlighet att släcka ett helt brinnande hus.

Tänk om det fanns en brandkår på plats, sponsrad av SD. Just ja, det går ju inte, för dom pengarna gick åt till att försörja dom 50000 som hade råd att fly med flyktingbåten innan dig. Typiskt oxå att vänsterblocket i sverige inte insåg hur man hjälper flest människor i nöd.
  • Breaking Bad
    FDFMGA skrev 2014-05-31 21:44:08 följande:
    Ok. En sista språkövning kan jag väl bistå med även om jag betvivlar att den når fram. Nedan (i citatet) finns det två meningar som dessvärre inte riktigt står i samklang med varandra. I den andra står det "Tyvärr kan man inte rösta på MP av andra anledningar". Och i den första anges anledningen: SD-kramarens upplevelse av att MP har en drogliberal politik. Det är bara att konstatera att du inte förmådde hålla ihop ett resonemang genom två meningar. Angående läskunnighet så skrev redan Tegnér på sin tid att det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda. Skriver man att man inte kan rösta på MP av andra anledningar än att man upplever att deras drogliberala hållning är det enda som appellerar till det egna förståndet så, ja då är det väl så. Det finns alltid en avsändare och avsändarens brist på språklig stringens är knappast mottagarens fel. Och i och med att du bara inbillar dig att MP är mer drogliberalt än något annat parti så finns det inga skäl överhuvudtaget för dig att rösta på dem
    oOOo oOOo skrev 2014-05-31 16:37:35 följande:
    . Just de grönas liberala drogpolitik är ju faktiskt en av de bättre ideerna. Tyvärr kan man ju inte rösta på MP av andra anledningar.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Angående läskunnighet så sa han väl ändå " det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"..
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-06-02 19:37:20 följande:
    Alldeles riktigt. "Forskning" där man har bestämt sig för ett resultat och letar efter sätt att bekäfta sin teori ger jag inte mycket för. Man kan räkna fram och tillbaka och på olika sätt, men en sak kan man vara säker på och det är att SD alltid vill belasta människor som kommer hit från andra länder för allt ont. Om det inte gäller ekonomi så är det moral. Är det mänskligt möjligt att fela på fler sätt: dålig och dyr? Det är bilden SD vill ge av invandrare och flyktingar. Sedan att man kan tycka att invandring ska generera i stället för tära kan jag förstå, men hela idén om att flyktingmottagning ska ge klirr i stadskassan känns bara så grotesk.

Grotesk? Det handlar om vad vi är beredda att offra för vår välfärd. Invandring kostar och vi måste finansiera det genom nedskärningar i andra sektorer.
  • Breaking Bad
    Loriyana skrev 2014-06-10 19:01:08 följande:
    Jag gillar inte SD. Min familj är viktig för mig, min mor är från Irland och min far är svensk. De träffades på Irland typ 40 år sedan eftersom min far jobbade där.Sedan flyttade de till Sverige. Vi har bott här iöver 30 år, jag är född i Sverige. Ändå behandlas jag ofta illa pga att jag pratar engelska. Särskilt i den skånska landsbygden. Jag hade gärna bosatt mig ute i naturen men jag gör det inte pga att människor i den skånska landsbygden behandlar en som skit om man inte är "helsvensk". Jag minns fortfarande den gången då min familj semestrade i Sjöbo och min då 90-åriga mormor kom från Irland för att besöka oss....hon var så vänlig och omtänksam, men lolalbefolkningen gjorde narr av henne för att hon pratade engelska med dem. Då skämdes jag verkligen över att vara svensk! SD är stark i Sjöbo och i Skåne. De bidrar till hat och otrevligheter. Jag skulle ALDRIG rösta på dem.

Inte bara i Sjöbo och Skåne. SD blev näst största parti i över 100 kommuner. Men säg inte det till din mormor, då vill hon nog inte komma hit igen.
  • Breaking Bad
    pratglad och passionerad skrev 2014-06-16 14:07:22 följande:
    Jag är inte säker på att folk hatar SD och tycker själv inte det är en särskilt bra reaktion. Däremot är det frustrerande för många att ett parti som bygger på en retorik och ideologi som vinklar och förenklar världen kommer undan med ett ständigt flöde av lögner. SD profiterar på att väljarbasen är jämförelsevis lågutbildad och i högre grad arbetslösa mm. Jag kan själv känna en sån frustration men inser att det blir missriktat att idiotförklara och ytterligare trampa på väljargruppen som redan ligger ner. SD som parti har lyckats hantera detta smart och använder alla angrepp på politiken etc. (oavsett om de är relevanta/legitima eller ej) som bränsle i ett martyrskap. Väljargruppen (som inte är överdrivet källkritisk) låter sig övertygas enkelt och ledas i tron att det finns en konspiration som innebär att allt Åkesson säger är sanningen. Eftersom den politiska debatten oftast är mångbottnad och komplex bryr sig SD-väljaren generellt knappast om att lyssna eller försöka förstå. Man har redan bestämt sig känslomässigt för killen som ska "rädda" det svenskaste svenska. För knappt halva befolkningen (på övre halvan intellektuellt) är det oerhört provocerande att se hur redan utsatta luras på detta sätt och värvas in i en rörelse som försöker lägga skulden på de enda som står lägre i samhällshierarkin.

Du ska akta dig för generaliseringar. Särskilt de negativa...bara ett tips
  • Breaking Bad

Vilket parti ska man rösta på om man avskyr allt vad SD och jimmy står för, samtidigt som man vill minska invandringen?

• Breaking Bad
    MrFahrenheit skrev 2014-11-29 00:03:18 följande:

Undrar varför idioti blir mer och mer berättigat för var dag som går...

Sluta fundera så mycket, börja tillverka foliehattar istället!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?