Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-10 00:27:34 följande:
Anledningen till att folk röstar på SD är fortfarande att folk upplever att övriga partier inte tar de problem som är kopplade till den svenska "mångkultur über alles"-linjen på allvar, inte att SD skulle vara någon sorts välgörande riddare i skinande rustningar.
Fattar ni fortfarande inte det?
Någon sa att det visst finns en debatt där man är tillåten att även uttrycka kritiska åsikter om invandringspolitiken, men att det är SD som kör denna debatt i botten. Visa mig, var uttrycks dessa åsikter av folk och på ett sätt som ni "SD-hatare" finner legitima? För min erfarenhet är att minsta replik som på något sätt kan tolkas som negativ till invandring eller mångkultur, oavsett hur nyanserad (se Fp:s språktest till exempel), direkt avfärdas som "rasism" av det vanliga gänget och sen körs det vidare i samma gamla hjulspår med Ullenhag et al i förarsätet.
Hur kan ni inte se detta? Jag fattar det verkligen inte.
Jag tror att det du säger gäller en del av SDs väljarkår. En annan del, de som är mer hard core och kanske till och med lutar mot SvP verkar just tro att SD är någon sorts välgörande riddare i skinande rustningar. Det är det som är så obehagligt. Och kommentarerna på avpixlat, friatider exponerat osv får det att vända sig i magen. Om de bara får stoppa invandringen, som ses som roten till allt ont (få håller isär flyktingar och invandrare) eller drar ner den till ett minimun så sparas det miljarder som kan läggas på skola, vård och omsorg och så kommer det att bli tryggt att gå på våra gator igen och unga flickor och kvinnor slipper "kulturberikas". Och detta tuggande om hur "alla" är och gör, alla politiker, alla invandrare, alla muslimer, alla från MENAländer.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- En artikel med rubriken "Hotellboende med minigolf åt syriska asylsökande" och följande kommentarer som exempel på debatt på bottennivå:
Ha! Varför inte även beställa in professionella kypare också som serverar asen när dom ändå är i farten? Och givetvis även servera på silverfat. Och när dom ändå är i farten kan dom ju också öppna ett stort och lyxigt SPA för "kungarna" så mår dom riktigt gott!
Vad är det för fel på inlåsning i trång cell med vatten och bröd i väntan på snabbt utvisningsbeslut ?
Minigolf? Klart de vill ha riktig golfbana till våren
Nu blir de anmälda till DO, det finns ju ingen Pool vare sig inomhus eller utomhus.
Skönt för dom! Där kan de vila upp sig och invänta resterande släkten tills Migrationsverket köper en trevåningsvilla till dom. Behöver jag ens nämna den livslånga försörjningen på 20-30k i månaden? Sverige är fantastiskt.
Varför inte en 18-hålsbana för dessa adelsmän med egen Svensk kvinnlig caddie som de kan gruppberika i klubbhuset ?
Kommunen och dess skattebetalare fixar väl snart en moské också antar jag.
"..kommer att ha tillgång till en minigolfbana, men att man tyvärr ännu inte har hunnit införskaffa tillräckligt många leksaker åt barnen. Nej, varför stanna där när det gäller den erbjudna servicen. Erbjud guidade turer på stan i limousiner, livemusik på arabiska varje vecka och mousserande välkomstdrycker också vet ja. Låt dem få en gedigen upplevelse av gratislandet Sverige där stor del av välfärden ges bort till alla utom ursprungsbefolkningen, i synnerhet våra äldre.(OBS, ironi, bortsett från sista meningen )
Greta på hemmet undrar om hon kan få avstå sitt frukostkaffe och det halva ägget under det närmsta året, och på så sätt bidra till en timmes extra golf?
"Swing it, Muhammed, swing It! Ja, det är tidens melodi."
TACK! Den där var bra!
Kaos och allt annat som följer med alla dessa mörkermän!
Nu har även vackra Österlen blivit en mörkare plats att vistas på.
Så här elegant och bekvämt kommer de asylsökande att få bo på Hammenhögs Gästgivaregård (kolla in bilderna!):
http://www.booking.com/hotel/s...
Här är lite fler foton:
http://www.hotelspecials.se/ho...
Den anrika Hammenhögs Gästgiveregård från 1600-talet har fått betyget 9 av 10 och beskrivs av de nöjda gästerna som "mysigt", "romantiskt" och kulinariskt" med "Gourmetrestaurang":
www.hotelspecials.se/ho...
Det är väl ändå inte det gamla gästgiveriet saken handlar om (har varken minigolf eller behöver renoveras).Nej, det är "Hammenhögs Motell" (senare Österlens Hotell). Vart i så risigt skick att brandinspektionen vägrade godkänna en del av längan sist jag hörde något om det. Golfbanan vart, minst sagt, jävligt risig den med sist jag hade vägarna förbi.
Här har ni en bild på eländet: http://www.ystadsallehanda.se/..."
Vill du ha exempel på debatt på bottennivå här så kan jag inboxa vilka nick som gör mig matt. Ge mig bara en vink.