Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-01-16 06:56:50 följande:

Fast ibland undrar jag vad dom håller på med när dom plockar bort inlägg. Jag har fått inlägg bortplockade när jag länkat till BRÅ för att det var rasistiskt.

Det hänger kanske ihop med vad du anser siffrorna visar. Nu säger jag inte att du sagt så men om du till exempel säger att siffrorna visar att afrikaner är våldtäktsbenägna så är det rasistiskt eftersom det är en subjektiv bedömning av vad siffrorna står för där man drar ett helt "folk" över en kam. 
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-01-16 09:16:31 följande:
    Har du källa på att Sd har sagt att nationalismen uttrycker "svenska värderingar"?

SDare skulle det stå, inte SD. Källan är Thomas66 i inlägg 3716. Nationalism var ämnet och Thomas66 frågade i detta sammanhang om svenska värderingar inte var bättre än ett annat lands värderingar

Men det är en intressant fråga: delas denna syn av partiet? Anser SD att den nationalistiska grundsyn som partiet bygger på utrycker "svenska värderingar"?
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-16 10:51:35 följande:
    Nihka har inga källor och hon anser att hon inte heller behöver tillhandahålla några. Läser du tidigare i tråden så var hennes argument järnrörsskandal tills hon nyligen hittade på något annat eftersom ingen reagerade på järnrör längre.

Trevligt att ett så nytt nick är så välunderättat om mina tidigare inlägg. Jag har tydligen gjort intryck på dig. Vill du ha min autograf?

Men du behöver inte föra min talan. Numer får kvinnor tala för sig själva, det är nya tider och det är bara för farbror att haka på! Inte anser jag att jag inte behöver tillhandahålla några källor.

Jepp järnrörsskandalen är en alltid lika aktuell följetong. Den har SD fortfarande inte städat upp. De involverade bråkar om den ännu och SD ser till att hålla järnrörsgängsmedlemmar i sysselsättning.

Tydligen ska det inte straffas utan belönas när man beter sig:
    http://www.sydsvenskan.se/sverige/kvar-trots-jarnrorsskandalen/

Här ser man när de beter sig:
    http://www.expressen.se/nyheter/almqvist-och-ekeroth-bevapnar-sig-med-jarnror/

Och här när Ekeroth fortsätter att bråka:
    http://www.resume.se/nyheter/media/2013/12/11/ekroth-vill-stamma-dn-efter-jarnrorsskandalen/

• nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-16 12:11:45 följande:

Läser forfarande inte på några sådana sidor. Men är övertygad om att det hade stått på varenda löp om dom la ut statistik eller brottsfall som ej är Sanna.
    Så du läser inga nazistiska sidor, men påstår att "nästan allt som Nazistsidor skriver är sant" för att du inte läser på varenda löp att de de skriver inte är sant.

Jag kan se de dementerande löpen framför mig:

* "Det är inte sant att förintelsen aldrig ägde rum" (vilket är att sparka in en vidöppen dörr för varenda tänkande människa) och

* "Hitler var trots sin påstådda (har inte kollat upp detta) nominering till Nobels fredspris ingen fredskämpe."
    (Förvånad no shit!)

På nassesidor idag hyllas Hitler på årsdagen av sin flytt till Bunkern och för "sin kamp för de europeiska folken".

Vad skulle det stå på löpen om hans "kamp" tycker du?
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-16 11:43:27 följande:
    Sluta förvirra varandra. Värderingar kom på tal efter att frågan om nationalism och dess funktion (enligt Sverigedemokraterna) ställdes till en annan debattör. Debattören svarade på frågan genom en motfråga - om inte Sveriges värderingar kändes bättre än Saudiarabiens, Rysslands och Kinas. Därmed har värderingar kommit upp för diskussion i samband med Sverigedemokraternas och partiets syn på nationalism.

Någon som kanske har ett rakt svar på funktionen istället, som då Sverigedemokraterna anser att nationalism har? Rätt intressant fråga ändå.

Ja, så var det och jag har också frågat om hur det kan hänga ihop.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-16 19:24:42 följande:

Om det finns ett land där 67% av kvinnorna och 50% av pojkarna har blivit våldtagna/sexuellt ofredande. Är det rasistiskt att anta att det finns flera våldtäktsmän där än i vissa andra länder?
    Ja, om man antar att det är ett drag "rasen" har.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-16 19:33:27 följande:

Det va min fråga lite konstigt att du blandar in Sd. Jag är ju inte Sd och Sd är ju inte jag. Har inte läst deras partiprogram, så för att få deras svar bör du nog maila dom och fråga.
    Ska jag fråga SD vad du menar när du uttalar dig om "svenska värderingar" när nationalism är samtalsämnet?

Denns koppling mellan nationalism och "svenska värderingar" har jag hört förr av bl a SDare.
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-16 19:52:11 följande:
    Nytt på vilket sätt? Gör en sökning på forumet så kanske du kan se att mitt nick inte är speciellt nytt.

Fast nu pratade jag om tråden. Nytt nick i tråden. Du halkade in här i förrgår medan jag och en del andra har pratat på här sedan oktober i fjol, men det är trevligt att du håller dig särskilt underrättad om innehållet i mina inlägg.

Fortsättningsvis håll dig gärna till vad det står där om du ska kommentera vad som står där och fabulera inte ihop annat. Vänligen.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-01-16 20:23:02 följande:
    Nån måtta får det väl, på otyget att lägga ord i mun' på folk!

Folk "påstår" att Sd har sagt det och det, men några citat kommer aldrig. Det tycks som att folk tar saker & ting från luften.

"Aldrig". Nej, jag har inte för vara att svara på inlägg förrän jag är inloggad nästa gång.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-16 20:28:19 följande:

Inte en aning, försökte vara lite rolig då allt är Nazistsidor om det skrivs något negativt/ sanning om vissa problem med invandring. Trodde att du förstod det,
    Nej, jag förstod inte det. Eftersom jag själv är mer nyanserad än "nazister kontra de som vill släppa in hela världen" utgick jag från att andra också är nyanserade.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?